Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VAG K+CAN Commander v3.6 wykrywany jako Ross-Tech - potrzebuję zrzut eeprom

jarekchr 12 Paź 2013 22:56 19488 11
  • #1 12 Paź 2013 22:56
    jarekchr
    Poziom 9  

    Witam,

    Niestety mam problem podobny do tego opisanego w tym wątku:
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1322638-60.html

    Kabel pożyczony od kolegi - VAG K+CAN Commander 3.6 - niby kupiony jako oryginalny ale żadnego klucza sprzętowego nie było, więc zakładam, że wersja z Chin.

    Chciałem sprawdzić dzisiaj czy z innymi programami da się go użyć i jeśli się nie mylę, to VAG COM 908 mi go przeprogramował na Ross-Tech HEX-USB.

    Mprog'a i FT_PROG'a już mam - FT_PROG'iem bez problemu udało się zczytać aktualny eeprom.

    Teraz pytanie - czy ustawienie eeprom'u z przytoczonego przeze mnie postu rozwiąże problem czy jednak potrzebuję zrzut od nowszej wersji - tam było 1.4 a ten kabel jest 3.6?
    Prośba, czy ktoś posiadający taki sam kabel jak ten mógłby zrzucić mi zawartość eepromu?

    Czy to wystarczy, czy trzeba będzie jeszcze coś dograć?

    Szukałem też trochę w Internecie i nie udało mi się namierzyć eeprom'u do tego kabla, dlatego proszę o pomoc.

    Z góry dziękuję i pozdrawiam,
    Jarek

    1 11
  • #2 13 Paź 2013 19:37
    dob12
    Poziom 21  

    Wystarczy sama zmiana wsadu eepromu,
    Gdzieś mam która wersje potrzebujesz?
    Wersja 1.4 działa poprawnie z programem w wersji 1,4 i 2.5
    Wersja 3.6 tylko z wersja 3.6

    0
  • #3 13 Paź 2013 21:25
    jarekchr
    Poziom 9  

    Potrzebuję od 3.6.

    2
  • #5 14 Paź 2013 01:56
    jarekchr
    Poziom 9  

    Dzięki za zrzut - wgrał się poprawnie ale niestety program nie chce działać - "open port failted".
    Kabel jest teraz wykrywany poprawnie - uaktualniłem nawet sterowniki FTDI od konwertera i portu.

    Na dołączonej płytce jest katalog VAGCAN+K V3.6 a w nim VWTester.exe o rozmiarze 647168 bajtów (product version: 1.0.0.1, oryginalna nazwa: VAG K+CAN Commander.EXE, copyright 2005).
    Po uruchomieniu pokazuje się okienko commandera o tytule: VAG-K+CAN COMMANDER FULL 3.6.
    Niestety od razu wyskakuje komunikat "open port failted" (pisownia oryginalna) - a po kliknięciu OK - "Cannot find device". Po kliknięciu tego drugiego "OK" program się zamyka.
    Zauważyłem, że można kliknąć w ikonki w programie ignorując ten komunikat ale to i tak raczej nic nie daje - można poklikać w "?" a komunikacji i tak nie uda się zestawić pewnie (nie miałem podłączonego samochodu).
    Wersja z płytki zawiera lpk.dll wykrywane jako trojan.

    Na kablu z boku jest naklejka z:
    SQC/0M/3D
    (0 i 3 są wpisane długopisem przy czym wydaje mi się, że raczej ma być 0 niż O).

    Przeglądając tester.ini w sekcji [DIAG] natknąłem sie na:
    DIAGNOSTICID=-674897751
    Chyba tylko w jednej wersji commandera z netu natrafiłem na podobny wpis (tam był z liczbą dodatnią) - czy tutaj jest jakieś zakodowanie ID kabla? W każdym bądź razie po usunięciu tej linijki i tak nie ruszył.


    Co ciekawe - spróbowałem uruchomić inne wersje programów ściągniętych z netu bez podłączenia do samochodu:
    - nieznana wersja z wpisem diagnosticid (trojan jest w środku vwtester.exe) się nie odpala ale nie ma też żadnego komunikatu
    - wersja, która ma w sobie 2 pliki od 3.0 i 4.5 - odpaliła się
    - wersja opisana jako 5.1 z "VAG-CAN Commander+EDC15.exe" i później tytułem 5.0+ECU też się uruchomiła
    Nie wiem, czy nawiążą dalej komunikację z kablem/samochodem, bo nie mam jak tego teraz sprawdzić.

    Pytanie - czy aby uruchomić kabel z programem, który był dołączony potrzebne jest zakodowanie innego numeru seryjnego, niż ten co był we wsadzie?

    Czy na podstawie powyższych danych da się określić jaki powinien on być (wszystkich kombinacji jest trochę za dużo)?
    Czy zmiany poczynione przez VAG COM'a popsuły kabel bardziej niż standardowo?

    Dzięki,
    Jarek

    P.S. Zmiana numeru portu COM z 5 na 2 też nic nie dała.

    0
  • #6 14 Paź 2013 09:59
    dob12
    Poziom 21  

    Ten plik ept był właśnie z z tym pakietem (programem)co posiadasz.
    Nie mam commandera w w wersji 3.6 i uruchamiając ten program bez wpieętego kabla są te same komunikaty.
    Fa forum z którego pobrałem te pliki też gość pisał że po wgraniu tego pliku do commandera 1.4 chyba nie udało mu sie odpalić wersji 3.6.
    Nie wiem jak wersja kabla 3.6 ale 1.4 ma procesor PIC (Microchip) i dlatego wersje 1.4 można uruchomić z programem 2.5 wymieniając tylko plik ept w ftdi,natomiast wersja 3.6 nie ruszy na tym kablu ponieważ wsady procesorów są pewnie różne .
    Niestety nie mogę znaleźć nigdzie tych wsadów.
    Kabel powinien być poprawnie wykrywany po wpięciu do portu usb,nie potrzebuje zasilania interfejs ,przynajmniej tak jest z wersją 1.4..
    Aby zasilić sam interfejs wystarczy podać napięcie +12 na pin 16 i masę(minus) na pin 4 interfejsu.

    0
  • #7 14 Paź 2013 14:13
    jarekchr
    Poziom 9  

    OK. Czyli muszę sprawdzić po podpięciu do samochodu. Nie pamiętam, czy odpalałem go bez podpięcia do samochodu dlatego moja niepewność odnośnie tych komunikatów i zamknięcia programu. Ogólnie, to dioda w kablu zapala się dopiero po podłączeniu do USB - po wpięciu do samochodu samego kabla się nie świeci.

    Dodano po 3 [godziny] 15 [minuty]:

    Sprawdziłem z samochodem (Passat B5 i też samo podanie napięcia po włożeniu do Mondeo) i niestety nadal nie działa - "open port failted".
    Próbowałem też połączyć się używając tych innych wersji programów ale nie łączył się.
    Pytanie - co może być nie tak - czy wsad jest niepoprawny, czy coś więcej się uwaliło?

    Czy może ktoś ma jeszcze inny wsad od V3.6 i mógłby podrzucić/zgrać?

    Dzięki,
    Jarek

    0
  • #8 15 Paź 2013 23:28
    jarekchr
    Poziom 9  

    Czy ktoś może ma taki kabel v3.6 i mógłby zrzucić eeprom oraz podzielić się programem lub plikiem tester.ini?
    Podejrzewam, że wersja programu będzie działać poprawnie jeśli będzie się zgadzać serial z DIAGNOSTICID z tester.ini.
    W zrzucie eepromu jest zakodowany serial, więc pewnie wystarczyłby nawet tylko on sam plus odpowiedni DIAGNOSTICID.

    Dzięki,
    Jarek

    0
  • #10 16 Paź 2013 08:32
    dob12
    Poziom 21  

    Podejrzewam że serial będzie raczej w procesorze Pic a nie w eepromie ftdi tak jak to jest w vcds-sie

    0
  • #12 28 Paź 2013 00:05
    jarekchr
    Poziom 9  

    Proponowane tematy nie pomogły.
    Kupiłem nowy kabel i na jego podstawie naprawiłem stary.
    Wsad eeprom'u, który otrzymałem od dob12 na pewno nie pasował/uje do wersji programu 3.6.
    Kluczem do naprawy jest ustawienie poprawnie numeru seryjnego:
    Fixed Serial Number=A6007dAe

    Tylko taki numer działa poprawnie jeśli w programie w pliku tester.ini w sekcji [DIAG] jest:
    DIAGNOSTICID=-674897751

    Wydaje mi się, że tylko to jest sprawdzane, chociaż mogą też być dodatkowe sprawdzenia producenta i opisu kable (we wsadzie od dob12 były one trochę inne od zakupionego kabla).

    Samo "standardowe" zaprogramowanie kabla zrzutem eeprom'u z innego niestety nic nie da, bo numer seryjny nie zostanie nadpisany. Aby to zrobić trzeba w MProg'u zaznaczyć "Use Fixed Serial Number" i wtedy się uda. Ogólnie kabel nie ma tego wpisanego, więc zmieniałem eeprom 2 razy - najpierw z zaznaczonym aby wpisać serial a potem jeszcze raz już bez zaznaczenia. Możliwe, że jest to nadmiarowe, więc polecam do sprawdzenia innym osobom.
    Druga rzecz, którą zauważyłem, to różnica w eeprom'ach kabli zaraz po włożeniu do kompa i później po jakimś czasie po kolejnych zamianach. Generalnie kilka pól dla oryginalnego kabla się zmieniło. Jak sprawdziłem, nie miało to żadnego wpływu i wydaje mi się, że bardziej jest to efekt dodatkowych ustawień z Windowsa, które się później ustawiły.

    Jeżeli ktoś chciałby użyć FTProg'a, to mogę też załączyć xml'a aczkolwiek jak zauważyłem pola, które nie są ustawione nie zostały do niego zapisane - dotyczy to w szczególności numeru seryjnego.

    [img] VAG K+CAN Commander v3.6 wykrywany jako Ross-Tech - potrzebuję zrzut eeprom [/img]

    Mam nadzieję, że teraz osoby z podobnym problemem też sobie już poradzą.
    Ogólnie nauczka - nie próbować używać VCDS'a z tym kablem i na pewno nie akceptować "uaktualnienia sterowników", bo to niestety ingeruje w eeprom kabla a nie sterowniki w systemie.

    Pozdrawiam,
    Jarek

    4