Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Testo
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Telewizor Elektron 282D naprawa

13 Paź 2013 16:47 1788 15
  • Poziom 18  
    Witam! Obraz jest rozciagniety w pionie i w poziomie, kolory wyblakłe, gdy skręci się kontrast na maxa, wówczas kontury postaci, lub obiektów mają czerwone, lub zielone plamy. Jestem początkujący, i chcę na czymś poćwiczyć. Będe wdzięczny za wskazówki. Pozdrawiam
  • Testo
  • Poziom 18  
    Dziękuję. Sprawdzę najpierw zasilacz.
  • Poziom 43  
    helterskelter33 napisał:
    Witam! Obraz jest rozciagniety w pionie i w poziomie, kolory wyblakłe, gdy skręci się kontrast na maxa, wówczas kontury postaci, lub obiektów mają czerwone, lub zielone plamy. Jestem początkujący, i chcę na czymś poćwiczyć. Będe wdzięczny za wskazówki. Pozdrawiam

Do poćwiczenia TV dobry ale dział do nauki zły. Poczytaj: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1796351.html

btomko napisał:
    Tu masz schemat
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=970438#970438
    i do pomiarów jak już coś ustalisz, to pomożemy.
    I link do niczego a i na co pomiary? Napięcia z przetwornicy pewno w normie a co innego i gdzie indziej winne?
    Ty też powinieneś znać zasady działu, w którym piszesz.
  • Testo
  • Poziom 34  
    LeDy napisał:
    I link do niczego a i na co pomiary? Napięcia z przetwornicy pewno w normie, a co innego i gdzie indziej winne?

Oczywiście ze wyjdzie co innego, sadzę ze Ty jak i ja naprawialiśmy to nie jeden raz. On ma się nauczyć, niech sprawdzi przetwornicę, można ją sprawdzić bez TV. Niech się uczy pomiarów, wyciągania z nich wniosków. Dlaczego wszystko negujesz?
  • Poziom 18  
    Schemat znalazłem w internecie. chyba stabilizator jest uszkodzony. Ma miec 12V, a jest 8V. Co trzeba teraz zrobic?. Widzę że na płytce odchylania są napuchnięte kondensatory, ale jeżeli nie poradze sobie z zasilaniem, to ich wymina nic nie da.