Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Orange, Neostrada - Brak Możliwości Technicznych - Odp. na maila

14 Oct 2013 19:20 2973 13
  • Level 10  
    Sprawa wygląda tak.
    Chciałem podłączyć rodzicom internet - Wyszło, że znowu Neostrada ( jedyny operator )

    Wypełniłem formularz online. W trakcie wypełniania weryfikacja po numerze telefonu. Wynik weryfikacji = Dostępne opcje Neoastrada 10Mb/s i 20Mb/s.

    Wysłałem formularz i miała przyjść umowa. Umowa nie przyjdzie bo przyszedł e-mail od Orangutanów, że jest ''brak możliwości technicznych'' ;)

    Dałem do analizy na kilku forach parametry łącza z routera - i mówią, że jestem blisko centrali i parametry są OK. powinno być 15-20Mb/s. Co by się zgadzało bo jestem faktycznie niedaleko centralki i kable były kładzione w 2006r.

    Teraz zgłupiałem - jaki to jest ten brak możliwości? Jak mam to załatwić?
    pozdr.
    Czy Twoje urządzenia IoT są bezpieczne? [Webinar 22.06.2021, g.9.00]. Zarejestruj się za darmo
  • Conditionally unlocked
    =N3UTR0N= wrote:
    Sprawa wygląda tak.
    Chciałem podłączyć rodzicom internet - Wyszło, że znowu Neostrada ( jedyny operator )

    Wypełniłem formularz online. W trakcie wypełniania weryfikacja po numerze telefonu. Wynik weryfikacji = Dostępne opcje Neoastrada 10Mb/s i 20Mb/s.

    Wysłałem formularz i miała przyjść umowa. Umowa nie przyjdzie bo przyszedł e-mail od Orangutanów, że jest ''brak możliwości technicznych'' ;)

    Co więcej napiszę oficjalnie - okazało się, że internet u mnie jest ;))
    Podłączyłem u rodziców router bo chciałem podłączyć drukarkę po wifi. (laptop nie chciał się łączyć bezpośrednio z drukarką i myślałem, że pomoże router )
    Okazało się, że Orangutany nie odłączyły Neostrady sprzed 5 lat, którą jeszcze kiedyś ja używałem jak mieszkałem z nimi. Umowa została wypowiedziana itd. ale nie rozłączyli.
    Jednak jest to 1Mb/s (Neo z 2006 roku) a rodzice chcieliby oglądać filmy online / seriale itd i jest to za mało - Net jest trochę słaby. Strony chodzą OK ale nie da się np. ściągnąć żadnego pliku bo ściąganie staje po kilku sekundach. Poza tym nie wiadomo czy później się nie doczepią z tego powodu.

    Dałem do analizy na kilku forach parametry łącza z routera - i mówią, że jestem blisko centrali i parametry są OK. powinno być 15-20Mb/s. Co by się zgadzało bo jestem faktycznie niedaleko centralki i kable były kładzione w 2006r.

    Teraz zgłupiałem - jaki to jest ten brak możliwości? Jak mam to załatwić?
    pozdr.


    Napisz im, że chcesz jeszcze telefon (najlepiej VoiceIP) i telewizje.
    Od razu znajdą się możliwości techniczne.
    Masz 10 dni na rezygnację (umowa poza lokalem).
    Wtedy zamów tylko internet i niech się tłumaczą dlaczego wcześniej były możliwości a teraz nie.
    To jest firma która naciąga klientów.
    Sam jestem tego przykładem.
    Bez VoiceIP nie było możliwości podłączenia do szafki światłowodowej znajdującej się po drugiej stronie drogi (obie szafki połączone, rozmawiałem z ludźmi z firmy co pracują dla "pomarańczowej").
    Z VoiceIp nie było żadnego problemu.
  • Level 11  
    Całkiem z innej beczki z życia wzięte i będąc realistą wobec Neo/"Orangutanów" :)
    Jeśli mieszkasz poza miastem, na mniejszej wiosce to zapomnij o szybszej przepustowości niż 1-2mb/s... ich obiecanki są kolorowe do czasu podłączenia i spisania umowy "do 15-20Mb/s" - łącze zapchane [idą na ilość, nie jakość].
    Poszukaj lepiej lokalnego dostawcę radiówki, ostatnimi czasy technologicznie poszła do przodu i gościowi będzie bardziej zależeć na Twojej kasie niż w/w "sieciówce".
  • Level 11  
    Możesz próbować jeszcze raz z pełnym pakietem, ja niestety nie miałem szczęścia - co prawda tym razem technicy przyjechali na miejsce i stwierdzili że centrala przeciążona i nie ma opcji podpiąć. Co do lokalnych operatorów pomysł może i niezły ale niestety koszty będą większe. Możesz poszukać np. na stronie http://gdzienet.pl lokalnego ISP.
  • Level 10  
    Z innym operatorem nie będę kombinował. Żadne radiówki i inne wynalazki. Net jest dla rodziców i ma być prosty.
    Z parametrów na routerze podobno wynika, że mogę brać opcję 20Mb/s. Ale w razie co dałem jeszcze raz screen:
    Orange, Neostrada - Brak Możliwości Technicznych - Odp. na maila
    Przy wypełnianiu formularza - Wyświetla się, że dla mojego numeru dostępna opcja 20Mb/s. Ale zaraz potem e-mailem dostaję odmowę - ''brak możliwości technicznych''.

    - Może jest wszystko zajęte na centrali. Tak mniemam.

    Tylko, że ja mam internet - więc jestem podpięty już do tej centrali. No ale nie mogę im tego prosto w mordę powiedzieć, ponieważ dostanę ''Fakturkę'' za bezumowne korzystanie z usługi. Chcę za niego płacić ale nie mogę bo się opierają ;)
  • Level 38  
    djkaczor wrote:
    Jeśli mieszkasz poza miastem, na mniejszej wiosce to zapomnij o szybszej przepustowości niż 1-2mb/s...


    Nie przesadzaj nie wszędzie jest tak źle mieszkam na małej wiosce. Neostrada 6Mb jest zwykle 5,8-5,99 Mb.
  • Level 1  
  • Level 9  
    Ja też mieszkam na małej wiosce i mam 4.8 Mb/s a tłumienie 52.5.
  • Level 9  
    Możę masz blokadę tzw. pcm?
  • Level 35  
    adamo0 wrote:
    Możę masz blokadę tzw. pcm?

    To nie jest żadna blokada tylko zwielokrotnienie łącza - sposób dostarczania usługi telefonicznej wykluczający włączenie ADSL.
  • Level 10  
    Witam. Dokończę temat. Internet udało się zorganizować dzięki bardzo uprzejmym paniom z salonu Orange. Trwało to łącznie około miesiąca ( procedura wyłączenia starej Neostrady i włączenie nowej ). Jak na razie ( 3 miesiące ) - Internet śmiga pełnym transferem 10Mbit/s na starym routerze TP-LINK TD-W8910G. Nie mam zastrzeżeń.
  • Level 28  
    Możliwość jest tylko jedna, aby można było podłączyć usługę ADSL potrzebujesz swoją mieć swoją parę miedzianą od centrali operatora (IP DSLAM) bezpośrednio do routera ADSL który miałby zagościć u Ciebie w domu. Pojawił się ktoś u Ciebie na wywiad techniczny czy odpowiedzi dostajesz na podstawie danych w systemach? Jeżeli nikogo nie było i dostajesz odpowiedź tylko na podstawie danych z systemu które nie zawsze są zgodne z prawdą polecam dorwanie jakiegoś technika w terenie i spróbować się ugadać, ewentualnie prosić orange o weryfikację warunków technicznych przez technika w terenie. Reszta zależy od rzeczywistego stanu sieci, oraz osoby która się zjawi - czy będzie chętna zrobić cokolwiek.
  • Network and Internet specialist
    prawda jest taka że wszystko da się załatwić i ogarnąć.
    np klient który jest na pcm ma BMT choć np są wolne pary w kablu, ale po co BMT i z głowy.
    Najlepiej dorwać technika pogadać lub "się odwdzięczyć"
    kiedyś było pełno PCM'ów bo ludzie mieli stacjonarne telefony, a teraz czasami jest jeden lub dwóch klientów na PCM.