Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Skoda Fabia - skaczące napięcie ładowania akumulatora

Jahoo88 14 Paź 2013 20:54 8580 5
  • #1 14 Paź 2013 20:54
    Jahoo88
    Poziom 2  

    Witam! Jeżdżę Fabią 1.4 44kW z 2002 r. Ostatnio dwukrotnie całkowicie rozładował mi się akumulator - nie chciał odpalić i zresetował się zegar.
    Akumulator (50Ah) sprawdziłem - był ładowany przez ok. 10 godzin prądem 5A i podłączono do niego żarówkę H4 100W na parę minut - napięcie spadło o ok. 0,3V. Podczas pomiaru napięcia przy włączonym silniku, wynik wahał się od ok. 12,1 - 12,3V. Po przygazowaniu do ok. 3 000 obr/min napięcie zaczęło się wahać w granicach 12,0 - 12,8V.
    Podejrzewam regulator napięcia w alternatorze, czy jest sposób, aby samodzielnie go sprawdzić? Jeżeli jestem w błędzie, to nakierujcie mnie proszę na możliwą przyczynę problemu.

    1 5
  • #2 14 Paź 2013 21:17
    nikusert
    Poziom 38  

    Witam
    Ładowanie niskie,gzie go sprawdzałeś,jeżeli na akumulatorze ,zrób pomiar na alternatorze ,czy jest takie samo napięcie.Jeżeli na alternatorze jest więcej ,to problem z instalacją(spadki napięcia).Gdy bez zmian to problem jest w alternatorze(w najlepszym wypadku regulator).

    0
  • #3 14 Paź 2013 23:58
    Alfred_92
    Poziom 32  

    Jahoo88 napisał:
    Witam! Jeżdżę Fabią 1.4 44kW z 2002 r. Ostatnio dwukrotnie całkowicie rozładował mi się akumulator - nie chciał odpalić i zresetował się zegar.
    Akumulator (50Ah) sprawdziłem - był ładowany przez ok. 10 godzin prądem 5A i podłączono do niego żarówkę H4 100W na parę minut - napięcie spadło o ok. 0,3V. Podczas pomiaru napięcia przy włączonym silniku, wynik wahał się od ok. 12,1 - 12,3V. Po przygazowaniu do ok. 3 000 obr/min napięcie zaczęło się wahać w granicach 12,0 - 12,8V.
    Podejrzewam regulator napięcia w alternatorze, czy jest sposób, aby samodzielnie go sprawdzić? Jeżeli jestem w błędzie, to nakierujcie mnie proszę na możliwą przyczynę problemu.

    Regulator jest razem ze szczotko-trzymaczem zamontowany z tyłu alternatora (da się go wykręcić od zewnątrz). Standardowo sprawdzić na początek stan szczotek, masę oraz spadek napięcia między alternatorem a akumulatorem.

    0
  • #4 16 Paź 2013 15:46
    Jahoo88
    Poziom 2  

    Sprawdziłem napięcie ładowania.
    Zaraz po odpaleniu:
    Akumulator: 13,9 - 14,1 V
    Alternator: 14,1 - 14,3 V

    Po przygazowaniu do ok. 3000 obr/min przez ok. 1 min i znowu na wolnych obrotach:
    Akumulator: 14,0 - 14,3 V
    Alternator: 14,1 - 14,5 V ale bywało także: 13,0 - 13,2 V

    Przy zgaszonym silniku:
    Akumulator: 12,88 V
    Alternator: 12,88 V

    Wygląda na to, że alternator czasem przerywa ładowanie, a po chwili znowu je włącza. Silnik pracuje nierówno na wolnych obrotach, przez co możliwe są te wahania napięcia, ale akumulator rozładował się nawet po długiej trasie (ok. 100 km), więc nie jest to raczej wina nierównej pracy silnika na jałowym biegu. Co może powodować takie przerwy w ładowaniu? Czy trzeba oddać auto do mechanika, czy można coś samemu na to poradzić?

    0
  • #5 16 Paź 2013 15:55
    konio68
    Poziom 16  

    Ładowanie 14.3 ok i jak dobry aku i alternator nic nie trzeba gazować. Na wolnych z włączonymi mijania i stopem musi być ponad 14V i basta . Strata rzędu 0,3V do przełknięcia. Natomiast jak Ci się rozładowuje nawet po trasie 100k najprawdopodobniej szczotki się zawieszają i masz kompletny brak ładowania. Do wymiany regulator , ale najlepiej zmiana na taki po regenaracii przynajmniej masz pewność że łożyska , diody i wirnik są ok . Koszt to 250pln średnio więc kasa nie jest duża a wymienić sam dasz radę.

    0
  • #6 22 Paź 2013 01:02
    Jahoo88
    Poziom 2  

    Winny okazał się cały alternator - spalony wirnik, stojan, regulator i diody (dziwne, że w ogóle czasem ładował). Wymiana na nowy Bosch (chińskich nie można regenerować) oraz nowy pasek z montażem wyniósł 700 PLN i problem rozwiązany. Tym samym zamykam temat i dziękuję za udzieloną pomoc.

    0