Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

DS18B20, ATMEGA32A - Nie moge wykryc Presence Pulse

Sylwek1991 14 Paź 2013 21:12 1536 10
  • #1 14 Paź 2013 21:12
    Sylwek1991
    Poziom 6  

Witam
    Już od dłuższego czasu nie mogę poprawnie uruchomić termometru ds18b20.

mikrokontroler to ATMEGA32A, F_CPU 16Mhz
    Próbowałem już na wiele sposobów, ostatecznie jednak korzystam z kodu zamieszczonego w książce tmfa.

Kod: c
    Zaloguj się, aby zobaczyć kod

dodałem świecenie diod , żeby zasygnalizować co się dzieje.

korzystam z gotowej płytki, schemat jak na rysunku.

Każda próba kończy się odpowiedzią " No Presence Pulse"
    Jestem początkujący i pewnie popełniłem jakiś mały błąd, jednak od pewnego czasu nie mogę sobie z tym poradzić.
    Nie próbowałem jednak na innych częstotliwościach ponieważ bootloader na mojej płytce pracuje tylko przy 16Mhz.
    Jeżeli chodzi o podłączenie to podłączam tylko 1 drucik z PC0 do DQ , GND jak widać jest podłączone.

Czy może ktoś podpowiedzieć co robię źle ?

0 10
  • #3 14 Paź 2013 22:16
    tmf
    Moderator Mikrokontrolery Projektowanie

Sylwek1991 napisał:

Każda próba kończy się odpowiedzią " No Presence Pulse"
    Jestem początkujący i pewnie popełniłem jakiś mały błąd, jednak od pewnego czasu nie mogę sobie z tym poradzić.
    Nie próbowałem jednak na innych częstotliwościach ponieważ bootloader na mojej płytce pracuje tylko przy 16Mhz.
    Jeżeli chodzi o podłączenie to podłączam tylko 1 drucik z PC0 do DQ , GND jak widać jest podłączone.

Czy może ktoś podpowiedzieć co robię źle ?