Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

opel zafira 2.0dti szarpie silnikiem

walduś17 15 Oct 2013 11:09 13197 11
  • #1
    walduś17
    Level 8  
    Witam Bardzo proszę o pomoc. Mam zafirę 2.0DTI 2003R. Nie do końca "łagodnie" odpala ale zaraz potem jest ok. Niestety po 1-2 minutach coś szarpie i wydobywa się biało-niebieski dym z tłumika (wszystko dzieje się na wolnych obrotach). Po dodaniu gazu przez kilkadziesiąt sekund praca silnika stabilizuje się i potem jest już ok. Jeśli silnik znowu dość mocno ostygnie to pojawia się nierówna praca silnika i biało-niebieski m. Proszę o pomoc. Wymienione koło dwumasowe, koło pasowe, napinasz, zregenerowany rozrusznik i alternator, zrobiona pompa wtryskowa psg16 i dalej szarpie......
  • #2
    smok204
    Level 16  
    Jeśli pojawia się niebieskawy dym to oznacza, że bierze ci olej. Sprawdź poziom oleju i kontroluj go.
  • #3
    ekmir
    Level 24  
    a świece są ok?
    branie oleju możliwe ale to raczej nie ma wpływu na "szarpanie"
  • #4
    jokerro
    Level 34  
    A ile dałes za zrobienie pompy?
  • #5
    smok204
    Level 16  
    najpierw zmierz ciśnienie sprężania w cylindrach jeżeli wyjdzie ci inne ciśnienie niż zalecenie przez producenta to ten cylinder który będzie miał inne ciśnienie niż zalecane powtórz pomiar ciśnienia w cylindrze lub cylindrach tylko że do tego musisz zrobić próbę olejową.
    Poczytaj na tej stronie
    http://www.ceramizer.pl/content/view/37/
  • #7
    walduś17
    Level 8  
    smok204 wrote:
    najpierw zmierz ciśnienie sprężania w cylindrach jeżeli wyjdzie ci inne ciśnienie niż zalecenie przez producenta to ten cylinder który będzie miał inne ciśnienie niż zalecane powtórz pomiar ciśnienia w cylindrze lub cylindrach tylko że do tego musisz zrobić próbę olejową.
    Poczytaj na tej stronie
    http://www.ceramizer.pl/content/view/37/

    Witam po dłuższym czasie.
    Dziś mierzyłem ciśnienie w Zafirze u mojego mechanika. W 3 cylindrach wyszło ponad 25 w każdym, ale w czwartym już tylko nieco ponad 23. Stan ogólny tłoków, cylindrów mechanik ocenił jako bardzo dobry. Mechanik mówi że to wg Niego problem tkwi w pompie. Mówi, że dawka paliwa na zimnym silniku może być za duża lub za mała. Czy jest jakiś sposób na zwiększenie lub zmniejszenie dawki paliwa wtedy kiedy silnik się rozgrzewa? Czy można "przedłużyć" moment kiedy silnik się rozgrzewa i ma wyższe obroty?
  • #8
    Jacek73N
    Level 9  
    walduś17 Mógłbyś napisać kto i kiedy (ile kilometrów przejechałeś po naprawie) naprawiał ci pompę wtryskową i co niby w niej naprawił bo te objawy to na 99% pompa.
    Pytam bo mam podobny problem, a chciałbym uniknąć pseudo naprawiaczy pomp i naciągaczy mechaników. Czy już naprawiłeś Zafirę jeśli tak to napisz co było przyczyną.
  • #9
    walduś17
    Level 8  
    Jacek73N wrote:
    walduś17 Mógłbyś napisać kto i kiedy (ile kilometrów przejechałeś po naprawie) naprawiał ci pompę wtryskową i co niby w niej naprawił bo te objawy to na 99% pompa.
    Pytam bo mam podobny problem, a chciałbym uniknąć pseudo naprawiaczy pomp i naciągaczy mechaników. Czy już naprawiłeś Zafirę jeśli tak to napisz co było przyczyną.

    Po naprawie przejechałem ok 20tyś kilometrów ale cały czas jest ten problem. czasami tylko bardziej lub mniej odczuwalny. Teraz też słabo odpala, jak już odpali to jest OK , tylko jak się trochę rozgrzeje to coś jakby się przycinało, Robi tak kiedy sprzęgło jest wciśnięte i kiedy nie jest . Może to naprawdę jest ciąg dalszy problemu z pompą , ale wizja wydatku kolejnych pieniędzy na jej naprawę mnie przeraża. Pompę robiłem w okolicy Wejherowa. Miało być dobrze, niby robią masę takich pomp.
  • #10
    Jacek73N
    Level 9  
    walduś17 Dzięki za odpowiedź. Ja bym na twoim miejscu domagał się naprawy gwarancyjnej pompy jeśli wydałeś 1850 zł to z tego co wiem za te pieniądze pompiarze mówią, że jest wymiana: sterownika, tłoczka przestawiacza, uszczelnień i ustawienie pompy na stole probierczym. Ciekaw jestem czy dostałeś wydruk parametrów pompy po naprawie i rachunek(najlepiej szczegółowy). Jeśli nie to przypuszczam, że pompa wcale nie została naprawiona. Nawiasem mówiąc koło Wejcherowa wiem o dwóch pompiarzach z tego ten z Nowego Dworu Wejcherowskiego na mnie nie zrobił dobrego wrażenia, ten z Lniewa wydaje się być bardziej rzetelny. Czy pompę naprawiał ci któryś z nich? Wracając do tych objawów to u mnie są one spowodowane zbyt dużym kątem dostawy paliwa. Przy czym kąt wyprzedzenia rzeczywisty i żądany jest właściwy. Zrób dokładną diagnozę komputerową i wydruk (ja robiłem w Pruszczu Gd.) i na jej podstawie domagaj się ewentualnej naprawy gwarancyjnej pompy.
  • #11
    walduś17
    Level 8  
    Jacek73N wrote:
    walduś17 Dzięki za odpowiedź. Ja bym na twoim miejscu domagał się naprawy gwarancyjnej pompy jeśli wydałeś 1850 zł to z tego co wiem za te pieniądze pompiarze mówią, że jest wymiana: sterownika, tłoczka przestawiacza, uszczelnień i ustawienie pompy na stole probierczym. Ciekaw jestem czy dostałeś wydruk parametrów pompy po naprawie i rachunek(najlepiej szczegółowy). Jeśli nie to przypuszczam, że pompa wcale nie została naprawiona. Nawiasem mówiąc koło Wejcherowa wiem o dwóch pompiarzach z tego ten z Nowego Dworu Wejcherowskiego na mnie nie zrobił dobrego wrażenia, ten z Lniewa wydaje się być bardziej rzetelny. Czy pompę naprawiał ci któryś z nich? Wracając do tych objawów to u mnie są one spowodowane zbyt dużym kątem dostawy paliwa. Przy czym kąt wyprzedzenia rzeczywisty i żądany jest właściwy. Zrób dokładną diagnozę komputerową i wydruk (ja robiłem w Pruszczu Gd.) i na jej podstawie domagaj się ewentualnej naprawy gwarancyjnej pompy.

    Z tego co mówił mi mechanik to były wymienione na pewno uszczelnienia, bo jak twierdził za jakiś czas mogło dojść do uszkodzenia bloku, ale nie wiem czy sterownik- przypuszczam że nie. Po naprawie była poprawa bo wcześniej było tragicznie. Sądziłem, że to ustąpi ale nie... Miejsce naprawy Nowy Dwór Wejherowski. Ponoć miało być super. Chyba wspominałem, ale przy temperaturach poniżej -8 st C odpala za drugim razem. Przy tym trzęsie autem. To pewnie też objaw uszkodzonego sterownika pompy. Ile znów może kosztować naprawa gdyby okazało się, że gwarancja z jakichś powodów nie będzie uwzględniona. Jacku73N czy moglbyś podać mi numer telefonu do Ciebie? Porozmawialibyśmy na temat tej nieszczęsnej pompy i jej naprawy. Dzięki za informacje
  • #12
    walduś17
    Level 8  
    Mój numer 662-299-345