Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Computer Controls
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Czy spawarką inwertorową TIG/MMA-250 można cięś stal?

15 Paź 2013 20:28 5733 12
  • Poziom 7  
    Witam wszystkich elektrodowców.
    Zacząłem kombinować w garażu maszynkę i okazało się że potrzebuję czegoś do cięcia blachy o grubości 20mm. Jestem zwykłym amatorem i nie bardzo wiem co wybrać, żeby było tanie zarówno w zakupie jak i eksploatacji. Podobno można ciąć palnikiem propan/tlen lub acetylen/tlen. Nigdy nie ciąłem gazem ale myślę że dam radę...
    Mam spawarkę inwertora Adler TIG/MMA-250 (nowiutka, nieużywana) chciałbym to zamienić na gazy, ale zastanawiam się, czy taką spawarką nie można ciąć blachy grubości 20mm?
    Moglibyście mi podpowiedzieć i wyjaśnić jak amatorowi - łopatologicznie?
    Pozdrawiam i dziękuję....
  • Computer Controls
  • Poziom 14  
    Zamień na plazmę dużej mocy.Ta blacha to 2mm czy 20mm
  • Computer Controls
  • Poziom 7  
    20mm

a plazma to spory wydatek, więc szukać czegoś taniego....
  • Poziom 38  
    Acetylen+tlen i dobry palnik. Będzie najtaniej a filozofia żadna przy cięciu. Większy problem to spawanie gazami.
  • Poziom 7  
    A co sądzicie o palniku propan butan + tlen?
    mam do kupienia taki zestaw niedrogo...
  • Poziom 41  
    janek1815, jeśli już ciąć gazami, to raczej propan-butan + tlen, acetylen jest drogi, a do cięcia nie trzeba wysokiej temperatury, tylko przedmuchu.
    Kup palnik propan + tlen do cięcia (nie do grzania). Butla tlenu to około 100zł, butla propanu-butanu 11kg, taka do kuchni u mnie płacę 52zł. Oczywiście są to ceny gazów, nie butli.
  • Poziom 38  
    Nie ukrywam że masz rację jednak jeśli kolega będzie się chciał również nauczyć spawać to co wtedy ... Acetylen kosztuje coś około 200zł tlen 50zł.
  • Poziom 7  
    Dziękuję Wam za podpowiedź. Jadę jutro po zestaw tlen + propan.