Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Sprinter 311cdi 2003r - zegary świrują - brak wysterowania alternatora

15 Paź 2013 20:30 4806 18

  • Poziom 11  
    Witam serdecznie, początkowo rutynowo myślałem, że alternator padł bo i był w stanie jak ze śmietnika, jednak po wstawieniu zregenerowanego alternatora (sprawdzony na stole, ładuje, działa poprawnie). Kontrolka ładowania gaśnie po odpaleniu, lecz ładowania nie ma, wcześniej kontrolka również gasła, ale czasem sie zapaliła (relacja kierowcy). Przewody wysokiego napięcia i masy sprawdzone, NIE upalone. Po przekręceniu kluczyka zegary świrują, migają kontrolki, cyka przekaźnik świec żarowych. Auto nieregularnie można odpalać do momentu rozładowania AKU.

    Obstawiam, że kontrolka jest przywarta do masy, a na przewodzie wysterowania alternatora co jakiś czas pojawia się napięcie i znika. Jak to jest rozwiązane w tym sprinterze, bo głupieje i proszę o pomoc.
  • Relpol przekaźniki
  • Admin grupy komputery
    Typowe objawy braku kontaktu, kabli plusowych przy akumulatorze.

  • Poziom 11  
    Kable poczyszczone posprawdzane, problem z świrowaniem zegarów ustał po konkretnym naładowaniu AKU, pozostał 1 problem: Alternator nie ładuje, w momencie kiedy podam mu na chwile chociaż 12V na wysterowanie to ładuje i wszystko chodzi dobrze, ale jeśli mu nie podam tych 12V na wysterowanie nie łąduje, a po odpaleniu kontrolka ładowania (akumulator) zawsze gaśnie pomimo, że ładowania nie ma.
  • Poziom 43  
    A tam nie powinien być regulator sterowany COM ? Jak odepniesz przewód kontrolki na tylko włączonym zapłonie kontrolka świeci? Jaki rok auta ?
  • Relpol przekaźniki

  • Poziom 11  
    Podstawiłem sobie drugiego sprintera do porównania, bo zgłupiałem i tak: Naprawiłem przerwany przewód łączący wysterowanie alternatora który idzie do komputera tablicy przyrządów i ładowanie działa, lecz co dziwne w obu sprinterach jeżeli odłączę przewód wysterowania alternatora potocznie zwany przewód kontrolki to auto odpali, kontrolka zgaśnie, a ładowania nie ma, jeżeli przewód podłącze, kontrolka również zgaśnie, a ładowanie będzie.
    Więc kiedy kontrolka ładowania się zaświeci w sprawnym sprinterze, w momencie jak pada nam aku i silnik gaśnie?????
  • Poziom 43  
    Regulator musi być z wejściem COM do sterowany siecią LIN. Zwykły na kontrolkę wygląda tak samo.ROK auta???

  • Poziom 11  
    rok auta w temacie wyżej 2003r. czyli co trzeba zrobić, żeby kontrolka gdy nie ma ładowania się zaświeciła??
  • Poziom 43  
    Hmm niby terminal na M5 jest D+ cena orginału ok 140zł.

  • Poziom 11  
    Możesz rozwinąć skrót myślowy?
  • Poziom 43  
    Jak masz ładowanie to kontrolka jest sterowana przez tablicę i zapali się dopiero po znacznym spadku napiecia w instalacji.Podobnie jak w np.Astra H

  • Poziom 11  
    ok, dzięki za odpowiedź czyli w tych sprinterach tak ma być.
    Alternator zregenerowany, przewód sterujący alternatora naprawiony, ładowanie działa.

    Pojawiła mi się na chwile inna usterka która sądzę nie ma nic ze sobą wspólnego ale zapytam, bo chciałbym ją zlokalizować i usunąć.
    Spadły wszystkie wskazówki : obrotomierz, prędkościomierz, czujnik temperatury, wskaźnik paliwa. Światła, kierunkowskazy, nawiew działały, auto odpalało bez zarzutów. Poszedłem po miernik, wracam i wszystko w porządku, sytuacja ta mi się jeszcze nie powtórzyła, ale zanim się powtórzy chciałbym to naprawić i tu pytanie: gdzie tym razem szukać?
    Jakieś zimne luty w liczniku?
    Zimne luty w komputerze sterującym tablicą przyrządów?
    Czy może instalacja elektryczna skrzynka bezpieczników - zegary?

  • Poziom 11  
    Podbijam temat, od dłuższego czasu nie działają zegary w tym sprinterze, ktoś może zasugerować gdzie leży problem?

  • Poziom 11  
    Znalazłem wiele tematów dot. nie działających zegarów w sprinterze, ale żaden temat nie był rozwiązany, więc ponownie podbijam ten dalszy rozwój sytuacji.

    NIE DZIAŁAJĄ W SPRINTERZE ZEGARY, wskazówki, kontrolki, etc jeśli przekręcę kluczyk i włączę kierunkowskaz to kontrolka kierunkowskazu mruga prawidłowo, jeśli zapalę światła zegary się podświetlają, wyświetlacz przebiegu świeci i nic poza tym nie działa. Auto pali dobrze, jeździ.

    Zrobione:
    Poprawione wszystkie 14pkt masy w sprinterze.
    Skrzynka bezpieczników przelutowana, były 3 zimne luty.
    Licznik podmieniany był na drugi 100% sprawny, bez zmian.


    MOJE pytanie dla chcących pomóc brzmi: GDZIE TERAZ SZUKAĆ?
  • Admin grupy komputery
    Teraz kable plusowe sprawdź, jestem niemal pewny, że to wina zasilania zegarów.

  • Poziom 11  
    OK, a jakiś schemat, bądź rozpiska pinów wtyczek zegarów, bo nie mogę znaleźć nic...
  • Admin grupy komputery
    Zacznij od połączeń przy akumulatorze i śledź czerwone kable, dodatkowo sprawdź skrzynkę bezpieczników pod kierownicą i tam wszelkie styki.

  • Poziom 11  
    Rozwiązanie tematu: Przeryłem całą instalacje elektryczną w aucie, powodem takich wariacji była uszkodzona wiązka aż 4 przewodów w dwóch różnych miejscach: komora silnika koło przekładni kierowniczej oraz komora kabiny w okolicach lewego słupka pod deską rozdzielczą. Kable poprawione i auto jak nowe, 5 dni rycia bezcenne! POzdrawiam i życzę powodzenia.