Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Sklep ElwronSklep Elwron
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW Sharan 1.9TDi 2003 duży prąd postoju

15 Paź 2013 20:40 11370 30
  • Poziom 7  
    Witam. Mam problem z moim VW Sharan.
    Sprawdzałem prąd płynący na postoju. Wynosi on 0.55A. Uważam, że powinien być dużo niższy. Sprawdzałem na którym bezpieczniku. Jest to numer 55 (Zentralelektrik)
    Gdy go wyjmę mam około 0.08A a wiec znaczny spadek. Czy ktoś miał już podobny problem? Pomocny by był schemat instalacji elektrycznej lub chociaż bezpiecznika 55 na którym jest mój błąd, chciałbym sprawdzić co jest podłączone. Pozdrawiam
  • Sklep ElwronSklep Elwron
  • Poziom 7  
    To znaczy schemat instalacji elektrycznej co jest podłączone pod tym bezpiecznikiem 55 .Jak go wyjmuje to nie działa centralny zamek, oświetlenie wewnętrzne i kierunkowskazy.Gdy mam podpięty jest amperomierz, to pierw wchodzi na około 1A pózniej spada na około 0,1A i dopiero po czasie około 6 sekund wchodzi na 0.55A.Podejrzewam, ze może to mieć związek ze sterownikiem w aucie, który coś załącza i to powoduje duży prąd.Bez schematu ciężko coś znalezć.Autko mam od 1.5 roku.Załatwiło to nową baterie.Być może mogło to być już problemem poprzedniego właściciela.Nie podejrzewam, żeby to autko miało wypadek.
  • Sklep ElwronSklep Elwron
  • Admin grupy komputery
    Hannesor napisał:
    Wynosi on 0.55A
    To raptem tyle, co porty USB w komputerze. Wątpię, by było winą rozładowania akumulatora.

    W pierwszej kolejności sprawdź, ewentualnie wymień kable akumulatora (plus i minus),
    Sprawdź wszelkie kable znajdujące się na podłodze pod fotelami (tam często dostaje się woda i robi bałagan).
    Załączniki:
  • Poziom 7  
    Jak kupowałem akumulator u faceta to mi robił pierw pomiar starego i powiedział,że coś jest nie tak bo tym swoim przyrządem nie potrafił tego zmierzyć.Mówił wtedy, że maksymalnie powinno być 0.5A.Sprawdzałem progi i tam było sucho.Jak będzie pogoda sprawdze jeszcze pod fotelami.
  • Poziom 7  
    Alternator powinien być dobry, bo mam miernik w aucie tzn.analogowy miernik, który pokazuje jakie jest ładowanie akumulatora.Wynosi 14V.Alternator był zresztą przeglądany w zeszłym roku przez mechanika jak robiłem uszczelke pod głowicą.
    Zobacze, coś może z tych planów da sie wywnioskować.W zeszłym roku miałem problem z otwieraniem drzwi i central zamkiem kierowcy.Wtedy plus mógł robić mi
    zwarcie.Nie wiem, czy czasem na układ sterujący się nie dostało.Wydaje mi sie,że to od tego czasu.Dzięki za schematy
  • Poziom 7  
    To jest dla mnie coś nowego.Tzn. nie wiem jak to działa.Czy to działa w odwrotną stronę i może pokazywać prąd rozładowania gdy podpinam multimeter?Bo to wygłada nie na jakieś przewody.To nie dzieje się odrazu.Bo gdy zamykam drzwi i przekaznik po jakimś czasie wyłacza układ oświetlenia wewnętrznego to nie od razu
    pojawia się 0.55 ampera tylko pierw spada na 0.1 i nastepnie po około 6 sekundach
    wchodzi na 0.55A.Gdyby to były przewody, to by (tak mi sie wydaje) odrazu pokazywało 0.55A.Dodam, że nie zawsze to jest.Czasem sprawdzam, bo od tygodnia robie pomiary mam 0.1A, ale częściej jest 0.55A
  • Poziom 7  
    Mam pytanie, czy te schematy są rzeczywiście także do mojego modelu,bo tak to przeglądając to nie widzę, żeby było dla silnika AUY i patrzyłem, że np. ogrzewanie
    siedzeń znajduje się pod bezpiecznikiem nr1, a u mnie w ogóle nie ma nic na tym bezpieczniku?Pozdrawiam
  • Poziom 7  
    Aha.Rozumiem.U mnie z niemieckim nie ma problemu.Znam bdb, tylko nie pasuje mi to.Ale i tak dzięki za pomoc
  • Poziom 7  
    Witam jeszcze raz.Mam prośbe, czy ktoś posiada jeszcze plan instalacji elektrycznej do VW Sharan 1.9TDi 115PS 2003 rok Silnik AUY?Konkretnie wystarczy schemat jednego obwodu od bezpiecznika nr 55 (Zentralelektrik),bo tam na wyjściu pokazuje błąd?Pozdrawiam
  • Poziom 7  
    Witam.Dziś sprawdzałem kostkę pod siedzeniem iw podłodze poruszałem pęk kabli.
    W pewnym momencie przy pomiarze wyskoczył bład, ale inny niż poprzedni.Pomimo wyciągniętego bezpiecznika numer 55 było 0.55A i nie wiem, czy to nie ma coś w podłodze?Kolega jeden mówił,że może być to zwarcie dwóch plusów i tak sie dzieje.
    Nie rozebrałem jeszcze tego siedzenia, bo nie miałem odpowiedniego klucza.Może jutro , albo w poniedziałek zdejme to siedzenie i zobaczę.Pózniej znowu poruszałem i wróciło do stanu poprzedniego.Czy ktoś wie, jakie kable znajdują się pod siedzeniem i od czego?Pozdrawiam
  • Poziom 27  
    Sprawdz wiązkę w lewym progu od słupka A do końca przedniego fotela,chodzi głównie o połączenia przewodów zabezpieczone czarną izolacją(zielono w środku),szczególnie jak jest wilgoć.W tej wiązce jest łączenie zasilania,min.komfortu.
  • Poziom 7  
    Miałem rozebrany wcześniej ten próg.Na zewnątrz nic nie zauważyłem.Być może w środku coś siedzi.A gdzie znajduje się ten moduł komfortu pod siedzeniem?
  • Poziom 7  
    Mam pytanie.Dziś poruszałem kablami pod siedzeniem i pojawił się dodatkowy bład na bezpieczniku numer 31 też Zentralelektrik jak przy bezpieczniku numer 55.Różnica była taka tylko,że po wyciągnięciu bezpiecznika pokazywało 0.55A.Przedtem, gdy wyciągnąłem bezpiecznik 55 było 0.1A.Pózniej znów poruszałem kablem u dołu pare razy i było tak jak przedtem.Nie mam klucza tzn.torks jest bardzo duży, bo bym rozebrał to siedzenie i zajrzał pod fotel.
    Za około godziny pózniej pojechałem do sklepu i z powrotem mierze i oczom nie wierze.Przy wszystkich bezpiecznikach wetkniętych było 0.1A, czyli w normie.
    Nie wiem już gdzie tego szukać.Czy może mi ktoś powiedzieć, gdzie znajdują się dokładnie te połączenia?Czy pod siedzeniem leci zasilanie do Zentralelektryk?

    Dodano po 5 [minuty]:

    Pytanie do Jacek 074, czy te łączenie żeby sprawdzić, to trzeba rozetnąć całą izolacje od słupka A aż do końca siedzenia kierowcy?Ja tam wilgoci nie widzę, ale nie wiem, czy ktoś coś wcześniej tam nie robił z czymś?Najgorsze też jest to,że raz to jest, a raz nie.Wskazywało by to na jakieś doziemienie, albo wilgoć,bo jak raz jest, a raz nie to wydaje mi się,że elektronika raczej nie.Pozdrawiam
  • Poziom 7  
    Witam ponownie.
    Dziś rozebrałem próg od słupka A do końca fotela kierowcy.Nie rozcinałem parcianej izolacji, bo nie widziałem żadnej wilgoci.Ruszałem tymi kablami i sprawdzałem po kawałku, czy gdzieś ta izolacja nie jest uszkodzona (parciana).
    Nie wydawało by mi sie,że to jest tam.Sprawdzałem jeszcze ile rzeczywiście jest upływu na bezpieczniku nr 55i amperomierz pokazał 0.16A tzn. nie całe 0.55A.
    Powtarzam jeszcze raz, że nie jest to zawsze.Zauważyłem,że gdy silnik jest mocno zagrzany, to to znika (0.1A przy wszyskich bezpiecznikach) .Pózniej z czasem 2 godzin od wyłączenia silnika zmierzyłem
    0.47A na drugi dzień 0.55A.Zastanawiam się, czy nie jest jakaś kostka albo kable nie przechodzą przez nagrzewnice lub z przodu pod baterią obok silnika?
    Nie jest to tragiczne, bo wszystko działa i można jezdzić autem, lecz musze wyciągać bezpiecznik na noc, bo boje się,że bateria się wyczerpie.Pozdrawiam
  • Admin grupy Samochody
    A żadna lampka się nie świeci?Zentralelektrik to skrzynka z bezpiecznikami w środku.Radio odepnij.

    Dodano po 2 [minuty]:

    DriverMSG napisał:
    Wynosi on 0.55A
    To raptem tyle, co porty USB w komputerze.
    0.05 to górna granica.
  • Poziom 7  
    Jeśli chodzi o Zentralelektrik, to może to jest to moduł komfortu co nie?Wszystko pokazuje mi na to.Bezpiecznik numer 31 to też Zentralelektrik.Na tym bezpieczniku pojawiło mi sie dwa razy 0.55A, po poruszaniu kablami pod siedzeniem kierowcy.Być może padnięty jest moduł komfortu, albo ma jakieś przebicie.Lampka napewno się nie świeci.Czy można jakoś zmierzyć ten moduł komfortu?pewnie to elektronika i tylko w jakimś warsztacie.Ale to bym jeszcze poczekał.Gdybym osiągnął wartość 0.1 na postoju, byłbym już zadowolony.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Jeśli chodzi o radio, to małe szanse, że tam jest bład.Mierzyłem bezpiecznik i pobiera tylko 0.01A
  • Poziom 35  
    co z lampka w schowku?
  • Poziom 7  
    Witam ponownie.Nie sądzę,żeby żarówka w schowku.Ona się nie świeci.
    Dziś sprawdzałem ponownie upływ prądu, jednakże wszystkich bezpieczników wewnątrz samochodu po stronie kierowcy tzn od 1 do 61 bodajże.Sprawdzałem kolejno i okazało się,że nie jest sumą prądu 0.55A(wypływ z akumulatora) ale mniej.Bezpieczniki , na których był upływ to:nr55=0.15A/nr 30=0.01A/nr 32=0.9A.Na pozostałych amperomierz nie pokazał nic.Na akumulatorze (całkowity prąd) 0.55A.Gdy mierzyłem prąd na bezpieczniku nr55 te 0.15A po paru sekundach spadało na 0.08A pózniej na 0.02A i tak zostawało.Wynika to z przełączeń układu w module komfortu.Ale zauważyłem mierząc pomiędzy 5 bezpiecznikami na wyjściu rezystancję równą 0 tzn. wyjścia tych bezpieczników są zmostkowane.
    Nie wiem,czy tak powinno być.Są to bezpieczniki numer 51;52;53;54;55.
  • Poziom 35  
    Podchodzisz do tego od złej strony.
    Amperomierz na aku.
    Czekasz 15 - 20 min
    Sprawdzasz pobór pradu.
    Powinno byc nie wiecej niz 0,05 A
    Jezeli jest wiekszy, wypinasz bezpieczniki oraz wtyczki od poszczególnych odbiorników.
    Odbiornik po wypieciu którego bedzie najwiekszy spadek pradu tzn ponizej 0,05A ma problem.
  • Poziom 7  
    W poście od Leszczu 240
    Re: VW Sharan 1,9 TDI 2000r - Instalacja elektryczna schemat - dużo usterek jest,że lubią zgnić przewody.U mnie na bezpieczniku 32 też jest zbyt duży prąd na to by wskazywało.Kupiłem taśmę parcianą, mam już klucz do odkręcenia przedniego siedzenia.Ja będzie pogoda, bo nie mam garażu i robię wszystko na zewnątrz to rozetnę i zobaczę to.Jedno pytanie, gdzie może być kostka pod pompą wspomagania, bo w poście Leszczu 240 jest mówione, że tam też lubią zgnić przewody?Chce najpierw trochę posprawdzać, zanim kompletnie coś rozbiorę
  • Poziom 7  
    Witam ponownie.
    Dziś panowie znalazłem na 99 procent błąd.Podłączyłem amperomierz pod Baterię i wypinałem kolejno wtyczki, jak poleciliście.Wiedziałem,że w kabinie nie traci się to, tylko gdzieś między skrzynką główną a tą w aucie, bo wszystko w aucie sprawdzałem.I po odłączeniu wtyczki z alternatora prąd spadł na 0.1 tzn. w normie.
    Wtyczka ta podpięta jest pod układ diodowy (tak mi się przynajmniej wydaje).
    Napisane jest:Largo 139925
    VR-8254 lub VR-B254
    J56133A
    Gdy odłączyłem tą wtyczkę, to ładowania nie było.Pozdrawiam

    Dodano po 30 [minuty]:

    Chociaż może to być także regulator napięcia
  • Poziom 15  
    Jak będziesz odpalał auto na odłączonym alternatorze to alternator może zrobić papa.Odłącz kable od alternatora i sprawdź pobór prądu,ale na zamkniętym aucie i odczekaj chwilę aż się uśpi.Możę jakaś dioda ma zwarcie na mostku.Pozdro!!!
  • Poziom 17  
    krzychu001, bez przesady że alternator, tylko prostownik i RN w razie czego ;-)

    Hannesor regulator napięcia nie będzie Ci robił takiego bałaganu, bo on zasilany jest z dwóch źródeł:
    1. plus wyłącznie PO KLUCZYKU poprzez kontrolkę ładowania akumulatora
    2. wyjście prostownika wzbudzenia z prostownika wewnątrz samego alternatora (aby prąd z akumulatora dostawał bez kluczyka z tego prostownika, bez pracującego alternatora, musiałyby być już uszkodzone diody prostownicze głównego mostka, co i tak prostownik kwalifikuje do wymiany)

    Jeśli takie psoty robi Ci alternator, do sprawdzenia jest prostownik - nie dalej jak wczoraj wymieniałem jednego takiego cwaniaka, co na śpiącym aucie żarł 3,6A taki miał apetyt skubany - przebita jedna z diód prostowniczych głównego mostka w prostowniku.
  • Poziom 7  
    Witam.
    Jestem już umówiony z elektrykiem, bo nie mam garażu i ciężko mi coś zrobić na zewnątrz.Ma zamówić diody i regulator napięcia.Pytałem się go i on postawił na regulator napięcia.On mówił, że gdyby dioda to prąd by był dużo wyższy.Zobaczymy, bo w czwartek jadę do niego.
    Dziś bawiłem się z ogrzewaniem siedzeń, bo mi nie działały.
    Sprawdzałem obydwa, według schematu.Dzięki Driver MSG.Od kierowcy nie łączył jeden styk.Naprawione.Co do pasażera, to mam uszkodzoną matę ogrzewania.
    Czy może ktoś wie,czy da się to naprawić, lub gdzie można kupić nową?
  • Poziom 17  
    Niech mnie ktos poprawi jesli gadam bzdury, ale wydaje mi sie, ze RN przy sprawnym prostowniku nie moze powodowac takich baboli. Zasadniczo RN ma:
    - wejscie zasilajaco-pomiarowe, ktore zasilane jest albo po stacyjce (czasem przez kontrolke ladowania akumlatora) albo z prostownika wzbudzenia, w zaleznosci od tego, kto, prostownik czy stacyjka daje w danej chwili wyzsze napiecie
    - wyjscie kluczujace uzwojenie wzbudzenia (w zaleznosci od projektu, kluczujace mase, ze stalym plusem na wirniku pochdzacym z wejscia zasilajaco-pomiarowego regulatora napiecia, albo kluczujace plus z wejscia pomiarowego ze stala masa na wirniku)

    Jak przy sprawnym calkowicie prostowniku RN ma generowac uplyw pradu bez kluczyka?

    Dodano po 1 [minuty]:

    Zastanawiam sie czy kolega wymiany RN nie dostanie w gratisie, "bo to on psul..."
  • Poziom 7  
    Witam.
    Serdecznie dziękuje wszystkim, co się przyczynili do zdiagnozowania mojej usterki.
    Okazało się,że to był regulator napięcia alternatora.Dodatkowo ten który był, nie był przewidziany do tego alternatora.Być może poprzednik to już robił i nie dał odpowiedniego RN lub podczas gdy robili mi silnik podmienili, w co bardzo nie wierze, chociaż i takie rzeczy mają miejsce.Teraz mam prąd na postoju 0.03A i więcej zbić wydaje mi się już nie da.Pozdrawiam