Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Alternator w CC. Silnik 900 i 700. Czy można zmienić alternator?

kiciak18 17 Mar 2005 22:51 10903 10
  • #1
    kiciak18
    Level 13  
    chciałbym się dowiedzieć czy istnieje możliwość zamiany alternatora z silnika 900 do silnika 700 - jeżeli będą jakieś konplikacje to proszę mi powiedzieć jakie :)

    z góry dziękuję
  • #2
    Adam700
    Level 22  
    CC700:12V,32A.h/150A
    CC900
    -z katal.12V,32A.h/150A
    -bez katal.12V,40A.h/200A lub 12V,40A.h/150A

    Poza tym w CC700 byl MAGNET MARELLI AA125R-14 V-55A lub ZEM AA 125R-14V-55A natomiast w CC900 bez katal. MAGNETI MARELLI AA 125R V-45A lub ISKRA AAK 4167-14V-45A,a z katal.MAGNETI MARELLI AA 125R V-55A lub ISKRA AAK 4174-14V-55A
    do tego dochodzi jeszcze inne mocowanie takze nie wiem czy warto kombinowac.chyba ze masz wadliwy od CC700 a dobry od CC900 i poprostu przelozysz bebechy.
  • #3
    kiciak18
    Level 13  
    ale się rospisałeś z tymi cyferkami :D :D właśnie mam walnięty w cc700 a mam okazję kupić z cc900 za 150 pln, chodzi tylko o wymianę bebechów
  • Helpful post
    #4
    Adam700
    Level 22  
    jezeli bebchy pasuja to pozamieniaj-tam roznic byla jedynie w wytwarzanym pradzie ale w razie czego zastosuj aku z 900-tki bo tam siedzial chyba mocniejszy nie wiem dokladnie
  • #5
    Błażej
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Książka obsługi podaje że cc 700 i 900 miały w pewnych wersjach te same alternatory AA125R - 14 - 55A. Czyli alternatory te można zamieniać ze sobą. Inne były paski i koła pasowe. Więc nawet nie rzeba przekladać wnętrzniości tylko zamienić całe alternatory.
  • #6
    Adam700
    Level 22  
    A mocowanie alternatora w CC700 jest identyczne z CC900?
  • Helpful post
    #7
    Błażej
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Książka obsługi do cc podaje przekroje alternatorów do 700 i 900 na jednym rysunku. Czyli nie powinny się one róznić budowa. A ponieważ są zamontowane po dwóch stronach silnika, to gdzie indziej wypada jesynie śruba do naciągu (700 z góry, 900 z dołu).
    Silnik 700, to altki:
    1. Magneti Marelli AA 125R - 14 V - 55A lub
    2. ZEM AA 125R - 14 V - 55A
    Silniki 900:
    bez katalizatora:
    1. Magneti Marelli AA 125R - 14 V - 45A
    2. Iskra AAK 125R - 14 V - 45A
    z katalizatorem:
    3. Magneti Marelli AA 125R - 14 V - 55A lub
    4. Iskra AAk 4174 - 14 V - 55a
    z klimatyzacją:
    5. Nipodenso 12 V - 90 A
    Jak widać altek nr 1 z 700 i nr 3 z 900 to ten sam model. Czyli powinny pasować.
  • #8
    User removed account
    User removed account  
  • #9
    Błażej
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Dane podałem za knigą: Fiat Cinquecento (ale się tego q naszukałem :) ) z wydawnictwa WKŁ. A tam na stronie 263 jest rysunek alternatorów z różnych wersji cc i podpisane: A - silnik 110 i B - silniki 700 oraz 900 Rysunek obudowy dla tych silników jest ten sam.
    Różne są koła pasowe, bo różne są wymiary pasków.
    Dane alternatorów też z tej książki.
  • #10
    User removed account
    User removed account  
  • #11
    Błażej
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Ta ksążka została mi w spadku po czasach obsługi dwóch cc 700. 900 nie miał żaden z moich znajomków. Z 700 pamiętam najlepiej uroczą wymianę świec. Faktycznie żadna książka nie wspominała że przed tą czynnością najlepiej wszczepić sobie dodatkowy łokieć :)