Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Testo
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Nissan Primera P11 - zepsuty zamek bagażnika

Andrzej123451234 16 Paź 2013 16:43 3567 6
  • #1 16 Paź 2013 16:43
    Andrzej123451234
    Poziom 9  

    Posiadam Nissana Primera Kombi 1.8 16V rok 2000. Nie działa mi na pilota zamek bagażnika. Mogę go zamknąć tylko mechanicznie kluczykiem. Nadmieniam, że zamek mi zardzewiał. Gdy zauważyłem, że się nie zamyka nie można było przekręcić w nim kluczyka. Obecnie po użyciu WD zamek zamyka się kluczykiem lecz mechanizm nie działa na pilota, w ogóle nie reaguje. Prawdopodobnie uległo awarii coś z elektroniki. Przy instalacji elektrycznej zamka, przymocowana jest do klapy bagażnika kostka - przekaźnik nie wiem jak fachowo to się nazywa. Czy ta część mogła ulec awarii. Co może być przyczyną, że mechanizm nie reaguje na pilota. Proszę o pomoc.

    0 6
  • Testo
  • #2 16 Paź 2013 16:51
    Sołtys_Elbląga
    Poziom 31  

    No na chłopski rozum to sprawdź czy napięcie dochodzi do siłownika. Jak nie to sprawdź na krótko sam siłownik, jak ten działa to przyjrzyj się elektryce.

    0
  • Testo
  • #3 18 Paź 2013 06:28
    Andrzej123451234
    Poziom 9  

    Siłownik na krótko działa, sprawdziłem przewody miernikiem - bez uwag, pomimo to zamek nie działa. Podłączałem również do instalacji żarówkę, pilotem zamykałem i otwierałem drzwi, lecz żarówka nie zapaliła się. Wygląda na to, ze nie ma impulsu elektrycznego. Proszę o dalsze propozycje.

    0
  • #4 18 Paź 2013 11:35
    Sołtys_Elbląga
    Poziom 31  

    Andrzej123451234 napisał:
    sprawdziłem przewody miernikiem - bez uwag
    Andrzej123451234 napisał:
    Wygląda na to, ze nie ma impulsu elektrycznego

    Jak sprawdziłeś te przewody? Opisz krok po kroku to będę mógł dalej pomóc. Sprawdź u samego źródła, czy ten sygnał wychodzi. Fajnie, jakbyś fotki zamieścił jak to robiłeś ;)

    0
  • #5 18 Paź 2013 18:27
    Andrzej123451234
    Poziom 9  

    Przewody sprawdziłem w ten sposób, że przy zamknięciu zamków pilotem miernikiem dokonałem pomiaru w kostkach znajdujących się w klapie bagażnika. Przy wszystkich pomiarach miernik wydawał sygnał dźwiękowy. Przyjąłem, że obwód jest zamknięty. Nadmieniam, że nie jestem fachowcem w tej dziedzinie. Odnośnie braku impulsu elektrycznego przyjąłem, że jeśli po podłączeniu żarówki do kostek w bagażniku zamykaniu i otwieraniu drzwi za pomocą pilota żarówka nie "zaświeciła" się to nie ma impulsu. Nie wiem, gdzie jest źródło sygnału i jak mam to sprawdzić. Ponadto nadmieniam, że przy zamku znajduje się drugi niewielki siłownik, który nie działa na krótko przy podłączeniu do akumulatora. Moją uwagę zwrócił również element podłączony do obwodu na internecie Allegro nazywany bezpiecznikiem, kondensatorem, przekaźnikiem (0273 250-0.22 8080). Po podłączeniu do niego miernika wydaje on sygnał dźwiękowy. Nie wiem czy to znaczy, że jest sprawny. Dołączam zdjęcia. Dzięki za pomoc.

    1
  • #6 18 Paź 2013 19:46
    Sołtys_Elbląga
    Poziom 31  

    Klapę masz sterowaną plusem i minusem. Sprawdź ciągłość za pomocą żarówki. Zrób to tak, że do jednego przewodu wpinasz jedno wyjście od żarówki a drugie wyjście żarówki wpinasz do masy, może to być akumulator, karoseria czy nawet masa lampy. Zamykasz otwierasz i na którymś musi być mignięcie żarówki, potem robisz to samo ale na drugim przewodzie. Jeżeli jest na jednym, wiesz, że drugi musi mieć przerwę, jeżeli nie ma na żadnym to to samo ale na obu jest przerwa. Jeżeli jest na obu, a siłownik nie pracuje z zamkiem a na krótko jednak pracuje, to spróbuj obciążyć sam siłownik. Ciężar około pół kilograma lub podobne ale niekoniecznie lżejsze i zawieś na siłowniku, jeżeli ten wciągnie się do góry to znaczy, że w jedną stronę siłę ma. Następnie robisz to samo ale odwrotnie, tak aby siłownik podniósł się mimo oporu. Jeżeli to też zda egzamin to nie wiem, strzelam, że gdzieś przepracowany przewód. Czy aby ten

    Andrzej123451234 napisał:
    na internecie Allegro nazywany bezpiecznikiem, kondensatorem, przekaźnikiem
    nie będzie rezystorem 0.22ohm 7W? Ręki uciąć nie dam, ale wepnij coś podobnego w ten obwód.

    0
  • #7 19 Paź 2013 15:39
    Andrzej123451234
    Poziom 9  

    Żarówka świeciła się przy zamykaniu i otwieraniu drzwi tylko na jednym przewodzie. W związku z tym rozmontowałem przegub gumowy znajdujący się między klapą, a karoserią - trafienie. Jeden przewód elektryczny był przerwany, na dwóch innych izolacja była przerwana. Po naprawie zamek działa na pilota. Dzięki za pomoc. W załączeniu zdjęcie.

    0