Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

DAF XF105 410 silnik paccard - odgłosy w silniku.

16 Paź 2013 18:54 7905 29
  • Poziom 10  
    Witam i mam pytanie w DAF-ie słychać tak na wyższych obrotach ok 1200 takie lekkie szurania w silniku tak bardziej z tyłu jakby koło sprężarki. Jak dodam gwałtownie gazu i puszcze to przestanie a jak chwile odczekam i znowu dodam gazu ok 1200 obr/min to znowu szura. Podpowie ktoś lub macie jakieś pomysły ?
  • Specjalista - DAF Trucks
    Prawdopodobnie popychacze rolkowe rozlatują się - dosyć częsta usterka, sprawdź luzy zaworowe oraz czujnikiem zegarowym pomierz i porównaj wzniosy krzywek (mierzone na dźwigienkach).
  • Poziom 10  
    Autko ma przejechane 700 tyś. km
    jak wróci z trasy to ściągnę pokrywę i zobaczę do tych popychaczy. Dzięki za odpowiedź.
  • Poziom 12  
    Też obstawiałbym szklanki zaworowe. Prawdopodobnie 6cyl. zawór wydechowy... Życzę dużo szczęścia żeby autko wróciło z trasy... sporo pracy przed wami...
  • Poziom 10  
    Czemu dużo pracy?Tak tragicznie tam jest?
  • Specjalista - DAF Trucks
    Głowice trzeba ściągnąć i dosyć dobrze poobierać silnik z lewej strony. To oczywiście przy założeniu, że wałek rozrządu będzie ok w co wątpię (wysyłanie auta w trasę w takim stanie tym się niestety kończy.



    Sent from my iPhone 5s
  • Poziom 12  
    masz dwa wyjścia
    1
    skrzynia biegów, obudowa rozrządu ,rozrząd, miska olejowa pokrywa zaworowa i dźwigienki zaworowe na zewnętrzny następnie podwiesić szklanki zaworowe ( żeby je podwiesić sporo rozbierania po lewej str. silnika) wyciągnąć wałek rozrządu potem wymienić szklanki zaworowe oraz wałek i spowrotem wszystko skręcić albo
    2
    jechać do serwisu lub jakiegoś mechanika z serwisu zapłacić i za trzy dni odebrać gotowe autko... (nie polecam mechaników ze stodoły bo mogą jedynie narobić ci zbędnych kosztów bo jest kilka haczyków)

    Dodano po 10 [minuty]:

    potrzebował będziesz uszczeniacz wału korbowego zestaw std (szklanki zaworowe) wałek rozrzadu uszczelke miski olejowej uszczelke pokrywy zaworowej i Loctite do obudowy rozrządu oraz coś do podtrzymania silnika i specjalne narzędzie do uszczelniacza... powodzenia jak by coś to pisz i ci pomoge...
  • Poziom 10  
    ok dzięki kolego bede myślał nad tym i napisze.Jeszcze raz dzięki
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 10  
    Spoko nie chciał nas urazić. A co do tego DAF a to silnik ładnie pracuje nie przebiera i nie słychać nic w rurze wydechowej.
  • Specjalista - DAF Trucks
    Zdejm pokrywę zaworów i pomierz luzy zaworowe - a nie nasłuchuj odgłosów z rury wydechowej!
    Ewentualnie możesz odpalić silnik ze zdjętą pokrywą zaworów aby posłuchać pracy mechanizmu rozrządu!
    Czy gdziekolwiek powyżej jest zasugerowane, zeby nasłuchiwać odgłosów z rury wydechowej???
    Totalna klęska systemu edukacji-ludzie mają ograniczoną zdolność czytania ze zrozumieniem
  • Poziom 10  
    Ok tak napisałem bo ostatnio miałem taki przypadek w Euro 3 że nie chodził dobrze na jeden garnek i też były wyrobione popychacze i wałek rozrządu.
  • Poziom 12  
    sory za stodołe ale napewno bez odpowiedniego sprzętu i wiedzy nie dasz rady tego ogarnąć... (np. z jaką siła dokręcić koło zam. lub głowicę..) twoja usterka najpierw powoduje takie cykanie potem przeradza się w stratę pracy cylindra następnie połamany popychacz zaworowy i uszkodzony blok silnika... jeśli chcesz to moge ci wysłać adres pana który zajmuje się regeneracją wałków (jedna krzywka 7stów) ale robi to naprawdę dobrze zakładałem i auto przejechało już ponad 200tyś km...

    Dodano po 18 [minuty]:

    ostatnio musiałem wstać o 3 w nocy(its) bo panowie w warsztacie nie autoryzowanym zapomnieli lub za słabo dokręcili tylne zawieszenie silnika i niestety śruby wyrwało z obudowy rozrządu silnik ze skrzynią biegów stanął na wsporniku (wersja FAR) i zmiażdżył siłownik sprzęgła (as-tronic) koszta potworne... choćby holownik do aso nie mówiąc o naprawie..
  • Specjalista - Samochody Ciężarowe
    Zostawcie Panowie już te serwisy autoryzowane i nieautoryzowane. Ja też ostatnio musiałem walnąć nockę bo panowie z serwisu autoryzowanego z kolei nie potrafili albo nie chciało im się zgłębić problemu.
  • Specjalista - DAF Trucks
    A to termin REKLAMACJA w Polsce nie istnieje na usługi Kolego Saron22???
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    serwis24h napisał:
    ostatnio musiałem wstać o 3 w nocy(its) bo panowie w warsztacie nie autoryzowanym zapomnieli lub za słabo dokręcili tylne zawieszenie silnika

    TO nie oznacza że każdy inny warsztat poza ASO to stodoła u Heńka ze Staśkiem.... a z twojej opinii którą podsumował RENO-MAX tak wychodzi..... i ASO nie jest "Złotym" środkiem wbrew pozorom .... często robią tam osoby z takim poziomem wiedzy że "Heniek z Staśkiem" mają większy.... a poprawiałem już naprawy po kilku innych ASO ......

    P.S.
    (gdzie np. elektronik z ASO DAF nie umiał wykorzystać schematu, myślenia, i tego że ma ładne opisy przewodów......pozamieniał CAN H z CAN L i jeszcze dawał sobie rękę uciąć że jest dobrze :D.....
    ASO RENAULT gniazdo oświetlenia podłączone na choinkę w dodatku nadawało się już tylko do kolejnej wymiany po sowitych lutowaniach pinów.....
    ASO IVECO to samo nie wiedziało co zrobiło z czujnikami zużycia klocków....
    to tylko 3 przykłady),
  • Specjalista - DAF Trucks
    Panowie ja osobiscie uważam, że nie ma reguły co do standardów i jakości pracy- i jedni i drudzy potrafią być tak samo jednakowo dobrzy jak i beznadziejni.
    Przynależność do danej firmy nie robi z człowieka fachowa- to jego osobowość świadczy o nim jako o specjaliście.
    To trochę jak kłótnia na temat przewagi hanysów nad gorolomi i vice versa (z całym szacunkiem do jednych jak i do drugich).
  • Specjalista - Samochody Ciężarowe
    krisbrumm napisał:
    A to termin REKLAMACJA w Polsce nie istnieje na usługi Kolego Saron22???


    Moze istnieje a moze nie. Bardziej chodzilo o to ze auto bylo "naprawiane" w ASO we Wroclawiu a rozkraczylo sie ponownie w Bydgoszczy bedac w drodze do Gdyni.
  • Specjalista - DAF Trucks
    Czyli słowem zeszło by ze dwa dni zanim ktoś z tego warsztatu z Wrocławia by przyjechał na miejsce do Bydgoszczy i wreszcie naprawił tak jak powinien ???
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Jest taka możliwość :D osobiście byłem świadkiem jak serwis Mercedesa miał do pokonania ≈ 30 km do pojazdu na gwarancji w którym padło zasilanie ... zbierali się 10 godzin :D a na miejsce przyjechali nie przygotowani :!: mimo że mieli opis usterki i co należy zrobić jak dla małpy....
  • Specjalista - DAF Trucks
    Z przykrością muszę zatem stwierdzić, ze dopóki w Polsce Właściciele aut nie będą bili na alarm w postaci skarg do producentów aut (Czyli w powyższym przypadku Mercedesa -oczywiście nie Mercedes Polska...), dopóty takie cuda będą miały miejsca!...
    Sam osobiście pisałem skargę do Mercedes Uk w imieniu znajomego, któremu zepsuła sie ciężarówka w Uk (z chłodnicy oleju wyciekał płyn chłodzący), i podobnie przyjechał mechanik nieprzygotowany choc miał powiedziane co cieknie i co ma ze sobą zabrać- po tym jak wysłałem maila do Mercedes UK nie dość że anulowali mu faktórę za tą niby "pomoc", to jeszcze czek na 500 funtów z przeprosinami mu wysłali.
    podobnych przypadków znam wiele.I zawsze jeżeli faktycznie wina była po stronie serwisu to była podejmowana za tą skargą konkretna akcja ze strony producenta ciężarówki.raz pisałem tez w imieniu operatora skargę na pracę servisu DAF-a w jednym z Walijskich miasteczek co poskutkowało wizytą Gości z Aftersales dept z DAF-a i u operatora, i w tym servisie i skończyło sie kożystnie dla operatora a servis dostał tzw.Final Warning czyli po polsku - Hińskie Ostrzeżenie.Warto dochodzić swojego!
  • Specjalista - Samochody Ciężarowe
    krisbrumm napisał:
    Czyli słowem zeszło by ze dwa dni zanim ktoś z tego warsztatu z Wrocławia by przyjechał na miejsce do Bydgoszczy i wreszcie naprawił tak jak powinien ???


    Dokladnie o to chodziło. A czasu niestety nie było bo kontener musiał dotrzec na określoną godzinę.

    Kris niestety w Polsce są zupelnie inne realia niż w UK i jeszcze musi bardzo dużo wody w Wiśle upłynąć zanim cokolwiek sie zmieni. U nas w ASO nadal jesteś petentem a nie klientem.
  • Poziom 10  
    Tak dokładnie koledzy nie wkurzajcie sie jeden na drugiego bo nie ma sensu tylko sobie pomagajmy.Dzisiaj przypadków jest tyle że czasami naprawde jest ciężko dojść do sedna sprawy.Sam czekam na autko i jak sie czegos to napewno napisze tylko nie wiem kiedy bo zasuwam od rana do wieczora w autach.Pozdrawiam wszystkich.
  • Poziom 13  
    witam
    Chciałbym się przyłączyć do tematu silnika Daf XF 105 .460 Paccard .
    Kierowca wczoraj zasygnalizował zapalenie się kontrolki silnika a potem kontrolka oczyszczania spalin , silnik zaczął pukać w okolicach 6 cylindra jak by w górnej części . Myslałem ze to może wtrysk zaczął lać .
    Niestety dziś wrócił samochód okazało się ze jak sprawdziłem olej już jest bardzoooo minimum ( ledwo moczy się bagnet ) i pcha sprężanie w odmę - korek oleju .
    Jutro będę szukał usterki . bardziej znam markę MAN a na DAF-ie nic nie mam doświadczenia .
    Czy są jakieś usterki które w DAF-ie występują dość często ?
    Czy ktoś może ma jaką instrukcję demontażu głowicy ustawienia rozrządu ?
  • Poziom 28  
    Ściągnij pokrywe zaworów zobacz czy jest wszystko ok, ustaw zawory i sprawdź luz - może już coś zauważysz.
    Ogólnie w tym dafie jak wyżej problem z luzem zaworowym czyli wycierajace się łożyska, wałek, luźna śruba w pompie olejowej - od zaworu.
    No i miska do ściągnięcia i szukamy miedzi na dnie.
  • Poziom 13  
    A czy ktoś może udostępnić instrukcję ustawienia zaworów w DAF-ie ?
  • Poziom 28  
    Ssący 0.5. Wydech 0.7.
    Wpisz sobie w wyszukiwarke ustawienie zaworów daf xf 105 euro 5 pierwszy temat na elektrodzie. Wyswietlony przeczytaj sobie. Niestety nie moge wkleic linku.
  • Poziom 13  
    Usterka odkryta , poprzedniemu właścicielowi ponoć turbo padło i olej zaciągało i wymieniał 6 gar i korbę ,
    Niestety ktoś nie uważnie to poskładał i utrącił smarowanie tłoka .
    Tłok zatarty .
    Czy jest szansa żeby otrzymać jakieś dane jak poskręcać ten silnik , tj. korby , miska głowica ?