Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Arris CM820 - Zanikający internet

sebastian.sz 16 Paź 2013 21:23 14850 16
  • #1 16 Paź 2013 21:23
    sebastian.sz
    Poziom 6  

    Mam pewien problem,
    Do tej pory internet miałem podłączony przez Router TP LINK TL-WR740N i skrętką do komputera. Ostatnio serwis zainstalował mi nowy modem Arris CM820. Od jakiegoś czasu zauważyłem, że internet co jakiś czas zanika tzn. Modem nie restartuje się, router też śmiga, a mimo tego internet zanika na jakieś 5-10 sec po czym działa normalnie, aż do następnego zaniku. Nie mam pojęcia czy to wina konfiguracji czy sprzętu. Liczę na szybką pomoc.

    Pozdrawiam Sebastian

    1 16
  • #2 18 Paź 2013 02:42
    cahr
    Poziom 16  

    pierw sprawdź czy jak podłączysz skrętka z kompa do Arris CM820 to czy dalej występuje ten problem
    TL-WR740N do ustawień fabrycznych > skrętka z Arris CM820 do WAN TL-WR740N > skrętka do kompa z port ethernet
    sprawdź przy Arris CM820 kabel antenowy i samą wtyczkę
    Arris CM820 do ustawień fabrycznych


    Moderowany przez ANUBIS:

    3.1.13. Zabronione jest publikowanie wpisów naruszających zasady pisowni języka polskiego, niedbałych i niezrozumiałych.

    0
  • #3 19 Paź 2013 12:52
    sebastian.sz
    Poziom 6  

    Po podłączeniu Arrisa bezpośrednio do PC jest ok.

    0
  • #4 19 Paź 2013 15:22
    cahr
    Poziom 16  

    reset do fabrycznych ustawień a póżniej wyłacz server dhcp na TL-WR740N
    podłącz
    Arris CM820(port ethernet) zepnij TL-WR740N(port wan albo ethernet/lan) internet będzie po wifi jak i po pozostałych portach ethernet/lan

    -1
  • #5 21 Paź 2013 16:37
    jurek.adam
    Poziom 43  

    Primo. Arris CM820 to modem do kablówki (po kablu koncentrycznym) i jedyne co można sprawdzić to poziom sygnału i logi, o ile dostawca nie zablokował dostępu do strony 192.168.100.1. Skoro przy bezpośrednim podłączeniu modemu do komp. problem nie występuje to nie ma winy dostawcy.

    Secundo. Serwer DHCP w Tp-Linku nie ma tu nic do rzeczy, może być włączony.

    Przy zaniku internetu w wierszu poleceń wpisać:
    ipconfig /all
    tracert 8.8.8.8
    tracert wp.pl
    i wkleić do tematu wyniki z powyższych poleceń.

    0
  • #6 21 Paź 2013 16:45
    cahr
    Poziom 16  

    Jeżeli podłączy Arris CM820 do portu wan w tp-link to nie powinien wyłączyć dhcp , jeżeli pod port ethernet to powinien mowa o dhcp na tp-link.

    0
  • #7 21 Paź 2013 16:54
    jurek.adam
    Poziom 43  

    Kabel z modemu ma być podłączony do portu WAN w routerze jeśli internet ma być dzielony dalej. Kombinacje z podłączeniem modemu do LAN w routerze nic nie wyjaśniają, natomiast u dostawcy odnotuje się, że dwa urządzenia wpięto do ich sieci - jeśli jest filtracja po MAC i ograniczenie liczby urządzeń, to manewr tym bardziej zbędny.

    A w ogóle w pierwszym poście brak danych, nazwy dostawcy, czy adres jest prywatny, czy publiczny (zakładka Status dla WAN w routerze).

    0
  • #8 01 Lis 2013 19:17
    sebastian.sz
    Poziom 6  

    Przepraszam, że nie dawałem oznak życia, ale miałem mnóstwo roboty. A więc tak screen z cmd:
    Arris CM820 - Zanikający internet

    Logi:
    Arris CM820 - Zanikający internet

    Status:
    Arris CM820 - Zanikający internet

    1
  • #9 01 Lis 2013 20:06
    jimasek
    Moderator - Sieci, Internet

    Możesz spróbować takiej konfiguracji - Link

    0
  • #10 01 Lis 2013 21:48
    jurek.adam
    Poziom 43  

    Sygnał nieszczególny, to raz, a dwa to odinstaluj na chwilę Hamachi i sprawdź, czy problem zniknął.

    0
  • #11 01 Lis 2013 22:40
    sebastian.sz
    Poziom 6  

    ani to ani to nie pomogło

    Program inSSID nie wykrywa żadnego połączenia :(

    0
  • #12 08 Lis 2013 19:07
    sebastian.sz
    Poziom 6  

    Jest w stanie ktoś mi pomóc ?

    0
  • #13 04 Lut 2014 20:47
    kombiner
    Poziom 1  

    Nie jestem informatykiem, ale miałem taki sam problem z arrisem, Vectą i ruterem dir 655 d-linka. znajomy z serwisu komputerowego doradził mi żeby zmienić adresy w ruterze Dlink ze 192..... na 10.0.0.1 ; adres pierwszego DNS kazał 192.168.0.1 i wszystko minęło .

    2
  • #14 22 Paź 2014 11:20
    Rocky77
    Poziom 1  

    Mam ten sam problem, minimum raz dziennie do kilku muszę robić restart Arrisa CM820 bo traci połączenie z internetem. Ruter mam TP Linka TL-MR3220 i tutaj nie da się ustawić adresów 10.0.0.1 ...

    0
  • #15 22 Paź 2014 11:25
    cahr
    Poziom 16  

    Te modemy kablowe lubią być synchronizowane z routerem.
    Ustawiamy na routerze np ip. 192.168.5.1 zapisujemy i resetujemy
    podlaczamy arris > router port wan i resetujemy 2 urzadzenia jednoczesnie

    Jeżeli problem będzie wystepował to może świadczyć o felernym kablu/wtyczce/splitter mowa o kablu od kablowki a moze i nawet modemie jak jest mozliwość to wymienic/pozyczyc inny celem sprawdzenia. Jak nie pomoze to wołać montera bo pewnie coś u nich namieszane

    1
  • #16 22 Lut 2016 13:51
    elektro8000
    Poziom 14  

    Witam serdecznie,
    Pozwolę sobie odświeżyć temat.

    Kilka tygodni temu założyłem internet u osiedlowego dostawcy sieci telewizji kablowej.
    Od samego początku bardzo często zrywa połączenia, m.in przy wrzucaniu plików na FTP, współlokatorowi rozłącza z gier online a i odpowiedzi ping do stron www są w tym czasie są bardzo wysokie.
    Oczywiście dzwoniłem, informowałem o problemach i odpowiedzi typu "u nas wszystko jest w porządku, modem działa prawidłowo, winny jest pański router".
    W związku z tym, że router ma już kilka lat i i wifi ma tylko 54Mbps kupiłem coś nowszego jednak problem jak był, tak pozostał.
    Bezpośrednio podpięty modem Arris CM820 pod komputer i również to samo, jak zrywało tak zrywa.
    Panowie technicy byli już u mnie 3krotnie. Sprawdzali połączenia na zewnątrz, na klatce i w domu. Oczywiście wszystko u nich ok. Ostatnio wymienili zwrotnice RTV/DATA i kabel który szedł do modemu. Potem stwierdzili po pomiarach, że sygnał jest za mocny i przed modemem założyli dławik.
    U sąsiada też problem występuję ale on ma to gdzieś bo "i tak z niego tak często nie korzystam"...

    Chciałbym dostać się do tego modemu celem sprawdzenia parametrów sygnału, jednak mam z tym pewien kłopot.
    Zaloguje się na niego tylko w przypadku kiedy koncentryk jest odłączony (192.168.100.1). Oczywiście nic mi to nie da, ponieważ nie mam połączenia z siecią.
    Jeśli mam normalne połączenie (internet działa) otrzymuję IP zewnętrzne z serwera dostawcy 194.xxx.xx.x i już nie mogę się zalogować. Jak w takim przypadku mogę się do tego modemu dostać?
    Ręczna zmiana IP na 194.168.100.20 (z puli adresów przydzielanych przez modem) nic nie dała ;/
    Jakaś dodatkowa konfiguracja alternatywna w karcie sieciowej?

    1
  • #17 22 Lut 2016 14:26
    jurek.adam
    Poziom 43  

    elektro8000 napisał:
    Ręczna zmiana IP na 194.168.100.20 (z puli adresów przydzielanych przez modem) nic nie dała
    Zmień na takie IP, maska 255.255.255.0, bez bramy. Po czym zrestartuj modem i komp.

    Potem sprawdź ponownie na http://192.168.100.1/
    Jeśli nadal brak dostępu to albo dostawca zmienił domyślny adres lub zablokował do dostęp do panelu.

    0