Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

NAPRAWA ALTERNATORA JAK POWINNO BYĆ

16 Paź 2013 21:26 17166 20
  • Poziom 9  
    Witam wszystkim chciałbym zapytać jak sprawdzać alternator, piszcie jeżeli coś jest nie tak w moim.

    Diody są ok, wylutowałem wszystkie i sprawdziłem je przez żarówkę.

    powiedzcie czy tak powinno być jak na rysunkach??
  • Poziom 38  
    Lest prawidłowo /z tego co widzę/.
  • Poziom 43  
    Powinno być jak na rysunkach ale to tylko sprawdzenie, że nie ma przerwy uzwojenia i przebicia do rdzenia stojana i wirnika. Jeżeli jest zwarcie międzyzwojowe to żarówka go nie ujawni.
  • Poziom 43  
    Z jakiego samochodu alternator?
  • Poziom 9  
    kolego właśnie tak mam. podłączam akumulator
    - do obudowy alternatora
    + do zacisku B+ alternatora
    + przez żarówkę 12V4W do zacisku D+ alternatora

    i zaczynam kręci wiertarką jak szalony a tu nic nawet nie przygaśnie kontrolka

    dodam że mostek prostowniczy ma wszystkie dobre diody, przewodzą tylko w 1 stronę a regulator napięcia jest nowy i nie wiem co robić

    Dodano po 2 [minuty]:

    Dodam zdjęcie tego alternatora, fiat uno 1.1
  • Poziom 43  
    Wszystkie 9 diod sprawdziłeś?

    Dodano po 1 [minuty]:

    chrap17 napisał:
    + przez żarówkę 12V4W do zacisku D+ alternatora

    No to teraz zewrzyj żarówke i powinien ładować.
    Podczas kręcenia wiertarką.
  • Poziom 9  
    No to teraz zewrzyj żarówke i powinien ładować.
    Podczas kręcenia wiertarką.


    jeśli tak robię wtedy nie mogę przekręcić wiertarką
    ale jeśli zrobię bez wiertarki alternator próbuje lekko drgnąć w prawo

    Dodano po 1 [minuty]:

    Tak diody wszystkie te od wzbudzenia także
  • Poziom 38  
    To znaczy masz chyba zwarcie między zwojowe stojana, albo bardzo słabą wiertarkę i rozładowany akumulator. Dlaczego zmieniałeś regulator? Jak wygladają uzwojenia, czy któreś sekcje nie maja zmienionego koloru izolacji?
  • Poziom 43  
    chrap17 napisał:
    jeśli tak robię wtedy nie mogę przekręcić wiertarką

    Ile wtedy pokazuje woltomierz wpięty do akumulatora?
  • Poziom 9  
    uzwojenia nie maja przebarwień, nic takiego nie zauważyłem.


    jeśli podłącze stały plus do zacisku d+
    napicie akumulatora spada do ok 9V
  • Poziom 43  
    chrap17 napisał:
    napicie akumulatora spada do ok 9V

    Więc masz padnięty akumulator. Najpierwgo naładuj.
  • Poziom 38  
    Witam
    Podłącz (+)z akumulatora do zacisku D+ alternatora (zacisk B+ na śrubę odpięty).Spróbuj zakręcić ręką,jeżeli jest lekki opór to jest O.K.Natomiast gdy opór jest duży że nie możesz przekręcić to masz uszkodzony stojan (zwarcie między zwojowe).
  • Poziom 29  
    Uszkodzony lub zawieszony szczotkotrzymacz, możliwe że nowy regulator jest wadliwy.
    U mnie testując alternatory żeby poprawnie zaskoczył ładowaniem, bądź zgasła kontrolka to trzeba dać minimum 2000 obrotów dla alternatora.
  • Poziom 13  
    Do charp17. Układ połączeń do sprawdzenia powinien wyglądać jak na rysunku poniżej:
    NAPRAWA ALTERNATORA JAK POWINNO BYĆ
    Prędkość obrotowa alternatora (aby się wzbudził) powinna wynosić około 1400 obr/min. Wiertarka do napędu może być za słaba. Może nie osiągać takiej prędkości i może mieć zbyt małą moc - potrzeba około 1,5kW. Sprawdzanie izolacji uzwojeń napięciem akumulatora jest mało miarodajne. Potrzebne jest zdecydowanie wyższe napięcie. W dawnych stołach probierczych sprawdzało się napięciem z sieci - 230V.
  • Poziom 32  
    Franciszek Łazowski napisał:
    Może nie osiągać takiej prędkości i może mieć zbyt małą moc - potrzeba około 1,5kW.
    Bez przesady, wystarczy 500W przy obciążeniu tylko naładowanym akumulatorem.
    Franciszek Łazowski napisał:
    W dawnych stołach probierczych sprawdzało się napięciem z sieci - 230V.
    Dodaj jeszcze, że obowiązkowo przez transformator separujący, bo amator może narobić więcej szkód niż pożytku.
  • Poziom 38  
    Oczywiście, że bez przesady, wystarczy także podłączyć baterię przez żarówkę reflektorową 55 W.
    Prawidłowo działający alternator potrzebuje wzbudzenia tylko na moment, potem tą rolę przejmuje prostownik pomocniczy.
    Tak sobie przemyślałem to podłączenie regulatora bez żaróweczki, jak ktoś radził wyżej- jest to dość niebezpieczne dla regulatora i uzwojenia wirnika. Normalnym też wydaje się być taki opór dla wiertarki, prąd wzbudzenia jest za duży.
    Ma to działać przez żaróweczkę i basta.
  • Poziom 9  
    panowie wszystko dobre i podmieniłem także mostek cały i też nie mogę go wzbudzić, nie ładuje nie mam pojęcia co nie tak. Próbowałem także przez żarówkę 55w i też czuje opór kółka ale nie ładuje

    Dodano po 3 [minuty]:

    poproszę o jakieś schematy jak macie co jak mam sprawdzić, diody na 100%ok wylutowałem wszystkie i sprawdzałem przez żarówkę, regulator nowy. tylko mam dylemat jak dokładnie sprawdzić stojan i wirnik.
    jeszcze jedno czy miedzy biegunami wirnika jak sprawdzę przez żarówkę powinna się świecić???

    Dodano po 3 [minuty]:

    napięcie jak sprawdzam to jest tak zacisk
    D+ jak nie podłącze masy 12,75 to wtedy na zacisku b+ jest 12,45
    ale jeżeli tylko dotnę masę i żarówka od wzbudzenia się zapali to na d+ jest ok 3V
  • Poziom 38  
    Zmierz napięcie na akumulatorze po podłączeniu wszystkiego.
  • Poziom 9  
    POMOCY NIE WIEM CO ROBIĆ A ALTERNATOR POTRZEBNY

    Dodano po 1 [minuty]:

    AKU jest sprawny

    Dodano po 26 [sekundy]:

    w spoczynku ma ponad 12,5 V
  • Poziom 38  
    Zwarcie w stojanie może być pomiędzy sąsiednimi fazami i w obrębie tej samej fazy pomiędzy kilkoma sąsiednimi zwojami.
    Aby zmierzyć to pierwsze, trzeba by rozlutować wspólny punkt uzwojeń.
    Pomiar na zwarcie między zwojowe jest trudne bez przyrządu.
    Jest też metoda techniczna.
    Można również zasilić wirnik przez transformator zmiennym prądem np 3A i mierzyć napięcie indukujące się na poszczególnych fazach (AC). (Tej metody nie przerabiałem osobiście, ale wydaje się logiczna)
    Powinny być równe.
    Jest też firma Bendiks, czy inna i zdiagnozuje ci problem i zaoferuje warianty naprawy, sprzedaży częsci itp.

    Masz uszkodzony regulator albo zwarcie w stojanie, albo nawet w wirniku.
    Na prostowniku pomocniczym nie pojawia się napiecie i żarówka ładowania nie gaśnie. Nie ma ładowania.
    prąd jakiś jest produkowany, bo piszesz o oporach dla wiertarki, ale wydaje się, że jest unicestwiany przez wspomniane zwarcie stojana.
    Stary zgnity alternator, może też nie mieć dobrych połączeń pomiedzy diodami mostka pomocniczego i pozostała instalacja (regulator)
    Nie jest to takie hop siup, jak by się wydawało, do ogarniecia jednym zdaniem.
  • Poziom 26  
    Stan izolacji stojana do masy można sprawdzić przy pomocy żarówki 230V 15W podłączonej w szereg z uzwojeniem stojana i masą stojana.Jeśli żarówka zaświeci....jest przebicie.Natomiast zwarcie między zwojowe stojana sprawdzałem przy pomocy woltomierza prądu zmiennego podłączonego do zacisków fazowych stojana.Oczywiście przy odłączonym głownym mostku prostowniczym i napędzanym wirniku.Napięcia powinny być takie same na wszystkich fazach.