Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Vw Passat 1.9 tdi B5 - Vw passat b5 moduł komfortu niedziałający c.zamek i el.sz

16 Paź 2013 21:30 16746 14
  • Poziom 7  
    Witam. Niedawno kupiłem passata b5 1.9 tdi 110km z 1998r w którym nie działały tylne el. szyby _nawet podświetlenie guzików od el. tylnych szyb oraz w tylnych drzwiach centralny zamek ( nieraz zadziała w tylnych lewych drzwiach). Ostatnio wieczorem włączone było oświetlenie wnętrza i po ok. 5 min wszystko zgasło tzn. licznik i reszta przycisków świeciła ale lampka w podsufitce i w drzwiach nawet ręcznie nie dało się włączyć, a za godzinkę zaczęło znów wszystko działać. Więc podłączyłem passata pod vaga i w module komfortu wywaliło mi takie błędy: 849-Styk S stacyjki rozrusznik/zapłon -D- nieznane ustawienie przełączników -BŁĄD SPORADYCZNY, 953- Przekroczenie czasu włączenia oświetlenia wnętrza nieznane ustawienie przełączników, 1329- Magistrala danych funkcji komfort w trybie awaryjnym brak osprzętu/nie związany ze sprzętem, 1334- Moduł sterujący drzwi prawy tył-J389 magistrala CAN brak sygnału, 1333- Moduł sterujący drzwi lewy tył-J388 magistrala CAN brak sygnału, 1332-Moduł sterujący drzwi pasażera-J387 magistrala CAN brak sygnału BŁĄD SPORADYCZNY, 930- Siłownik zamka centralnego lewy tył-F222 nie autoryzowane BŁĄD SPORADYCZNY, 943- Podgrzewanie lusterka lewego-Z4 brak osprzętu/ nie związane ze sprzętem, 929-Siłownik zamka centralnego prawy przód-F221 nieprawidłowy sygnał -BŁĄD SPORADYCZNY, 944-Podgrzewanie lusterka prawego-Z5 brak osprzętu/ nie związane ze sprzętem, 1333 Moduł sterujący drzwi lewy tył- J388 nie autoryzowane- BŁĄD SPORADYCZNY, 930- Siłownik zamka centralnego lewy tył F222 nieprawidłowy sygnał.

    Jak widać błąd 1333 jest 2 razy ale to pewnie dlatego że nieraz lewe tylne drzwi zadziałają. I tu moje pytanie czy możliwe że jest tyle błędów tzn uszkodzeń czy moduł komfortu się coś psuje??? Najbardziej martwi mnie błąd 1329- Magistrala danych funkcji komfort w trybie awaryjnym brak osprzętu/nie związany ze sprzętem. I podgrzewanie lusterek też nie działa ale el. lusterka działają i przednie el. szyby a tnie nawet z guzików u kierowcy się nie otwierają. Proszę o pomoc bo nie wiem jak do tego się zabrać.
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 31  
    Jeszcze ktoś te passaty kupuje? Z ciekawości zapytam, przebieg poniżej 200.000 czy 215.000 km?
    Pod fotelem kierowcy jest moduł, przy pedale sprzęgła po lewej stronie odkręcasz nakrętkę na klucz 13 potem ściągasz listwę progową, tam podnosisz wykładzinę i dobierasz się do modułu następnie dotykasz od spodu wykładzinę czy jest sucho, jak jest mokro to wyciągasz garść liści z okolic wycieraczek (podszybie). Potem pomyślimy dalej. A i tak z ciekawości to zdejmij przelotki z kablami między drzwiami i zaizoluj przewody bo 9 na 10 passatów ma je przetarte już.
  • Poziom 25  
    kubulex94 napisał:
    Prosze o pomoc bo niewiem jak do tego sie zabrać.

    Zaprowadź auto do fachowca i nie będziesz miał problemów.
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 7  
    Dzięki za info wykładzina jest sucha a do modułu dostanie sie w niedziele bo niemam czasu narazie to dam znać jak to wygląda. jakie przelotki i jakie kable mógłbyś napisać bardziej szczegułowo bo nieznam sie na elektryce a tym bardziej w aucie "zdejmij przelotki z kablami między drzwiami i zaizoluj przewody bo 9 na 10 passatów ma je przetarte już". wyjaśnij mi o co ci chodzi "jak jest mokro to wyciągasz garść liści z okolic wycieraczek (podszybie)". Zaspokoje twoją ciekawość ma przejechane tak jak napisałeś 200 tys ale naprawde ok. 350 tys ale zato silnik niema przedmuchów i ładnie jedzie a tak wogule jest to automat.
  • Poziom 32  
    kubulex94 napisał:
    . jakie przelotki i jakie kable
    wyjaśnij mi o co ci chodzi "jak jest mokro to wyciągasz garść liści z okolic wycieraczek (podszybie)".

    Jak otworzy kolega drzwi to ma kolega między dzwiami a karoserią taką (chyba kwadratową) gumową harmonijkę w której przechodzą przewody, w tym właśnie miejscu najczęściej się przecierają. A co do podszybia to trzeba z niego wyjąć garść liści które zapychają odpływ wody. A w skrajnych przypadkach robią z podszybia basen.
  • Poziom 31  
    Wykładzina z zewnątrz często jest sucha, dopiero pod nią robi się staw.
  • Admin grupy Samochody
    Sołtys_Elbląga napisał:
    dopiero pod nią robi się staw.
    I wiosna w wiązkach ;)
  • Poziom 7  
    Wczoraj sprawdzałem moduł i jest suchy odczepiłem kabel od niego i wyczyściłem styi (były lekko zaśniedziałe) ale nic to niedało późniez patrzałem do przelotek i w lewych tylnych drzwiach jest prąd tylko że za słaby , jak chce opuścić szybe to słychać jak by chciała a nie mogła ,a w prawych tylnych wogule niema prądu. Jak podłączyłem lewe i prawe drzwi "na któtko" czyli prosto z akumlatora to szyby i centralni działa bez problemu. Macie może jeszcze jakieś pamysły co jest nie tak może jakiś przekaźnik???
  • Poziom 38  
    Co to jest, ten akumlator? Rozwiń wiązkę wzdłuż progu kierowcy. Zwróć uwagę na grube przewody czerwone z białym paskiem, odszukaj ich połączenie, oraz wszystkie inne połączenia w obrębie wiązki wzdłuż progu i wiązki do modułu.
  • Poziom 43  
    kubulex94 napisał:
    w którym nie działały tylne el. szyby _nawet podświetlenie guzików od el. tylnych szyb oraz w tylnych drzwiach centralny zamek ( nieraz zadziała w tylnych lewych drzwiach). Ostatnio wieczorem włączone było oświetlenie wnętrza i po ok. 5 min wszystko zgasło tzn. licznik i reszta przycisków świeciła ale lampka w podsufitce i w drzwiach nawet ręcznie nie dało się włączyć, a za godzinkę zaczęło znów wszystko działać. Więc podłączyłem passata pod vaga i w module komfortu wywaliło mi takie błędy

    Można z tym jezdzić nic się nie dzieje skoro poprzedni wałściciel mógł.
    kubulex94 napisał:
    Dzięki za info wykładzina jest sucha a do modułu dostanie sie w niedziele bo niemam czasu narazie to dam znać jak to wygląda. jakie przelotki i jakie kable mógłbyś napisać bardziej szczegułowo bo nieznam sie na elektryce a tym bardziej w aucie "zdejmij przelotki z kablami między drzwiami i zaizoluj przewody bo 9 na 10 passatów ma je przetarte już". wyjaśnij mi o co ci chodzi "jak jest mokro to wyciągasz garść liści z okolic wycieraczek (podszybie)". Zaspokoje twoją ciekawość ma przejechane tak jak napisałeś 200 tys ale naprawde ok. 350 tys ale zato silnik niema przedmuchów i ładnie jedzie a tak wogule jest to automat.

    A skąd wiesz że 350kkm?
  • Poziom 7  
    ladamaniac napisał:
    Co to jest, ten akumlator?
    drugi akumlator przez rozprowadzone od niego kable podpinam sie pod przewody dochodzące do el.szyb i daje mocny prąd 12v

    Dodano po 1 [minuty]:

    Strumien swiadomosci swia napisał:
    A skąd wiesz że 350kkm?
    Podejrzewam bo przeciesz na zachodzie to nie jak w polsce tam kupują samochód z dieslem aby jeździć a nie żeby tylko w niedziele do kościoła jechac jak u nas.
  • Poziom 31  
    Strumien swiadomosci swia napisał:
    A skąd wiesz że 350kkm?

    Bo tyle na liczniku i poprzedni właściciel zapewniał, że nie kręcony.
    kubulex94 napisał:
    drugi akumlator przez rozprowadzone od niego kable podpinam sie pod przewody dochodzące do el.szyb i daje mocny prąd 12v

    W drzwiach masz stałe 12V więc po co dodatkowy akumulator? Bierzesz się za coś o czym nie masz pojęcia, potem kolegów oskarżysz że zniszczyli Ci auto. Co to mocny prąd 12V?
  • Poziom 7  
    Sołtys_Elbląga napisał:
    W drzwiach masz stałe 12V więc po co dodatkowy akumulator?
    No właśnie o to chodzi że w dzwiach tylnych lewych niema 12v tylko jest słabszy prąd a w prawych tylnych nie ma wogóle prądu a akumlator dodatkowy podłączyłem tylko poto aby sprawdzić czy silniczki od otwierania szyb są sprawne i siłowniki zamka centralnego. I teraz wiem że są na 100% sprawne. Jedno co mogłem popsuć to bezpiecznik.
  • Poziom 31  
    Bezpiecznik o ile pamiętam jest jeden od centralnego na wszystkie drzwi. Na kostce idącej do silniczka szyb jest schowany moduł do którego idzie gruba wtyczka. Najgrubszy na górze czerwony lub czerwono biały i na dole brązowy lub brąz z innym kolorem, już nie pamiętam dokładnie. Tam musisz mieć 12V o ile masz wiązkę między drzwiami a słupkiem sprawną. Jak nie ma mimo to to szukaj w progu jak ktoś już wyżej napisał. Wszystko co można zostało Ci podpowiedziane więc jak nie dajesz rady ogarnąć tego tematu to udaj się do elektryka. B5 ogarnie nawet hydraulik.
  • Poziom 14  
    Kolego miałem podobne przygody, tak jak koledzy piszą: sprawdzić wiązki w przelotkach do drzwi i z tego co widzę jeszcze tego nie robiłeś: od modułu komfortu odchodzą wiązki (fotel kierowcy zdemontuj i wykładzina do góry), rozplącz wszystkie i posprawdzaj fabryczne złączki na kablach, czyli wszystkie rozgałęzienia w szczególności masy i zasilania idące na poszczególne drzwi, jest ich kilka sztuk. Z tego co pamiętam są owinięte taśmą. Tylko sprawdzaj dokładnie, kabelek po kabelku.