Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Actros mp3 - 2011 - WS - ustawienie/korekta terminów obsługi

_Megamax_ 16 Paź 2013 21:57 2532 4
  • #1 16 Paź 2013 21:57
    _Megamax_
    Poziom 15  

    Autko jak w temacie , Z oryginału w aucie zachowało się :EDC,HM,GS. Reszty nie było bo się spaliło .Wszystko ogarnięte na używkach i śmiga jak trzeba , tylko pozostaje kwestia regulacji okresów i liczb inspekcji , a klient chce koniecznie żeby było jak oryginał , bo auto ma malutki przebieg i w późniejszym czasie przy sprzedaży bedzie miał problem .
    Konkretnie chodzi mi o to żeby wszystko poustawiać jak w oryginale .
    GM przejął przy kopiowaniu softu ilość motogodzin , startów silnika z dawcy (bliźniaka) i to też bym chciał skorygować .Oczywiście nie mowa o tachografie itp . , bo to jest jak należy i INS pokazuje jak trzeba .
    Może ktoś wie , czy można to poustawiać w bitach GM , co nieco tam znalazłem , ale nie moge zdemaskować są tam ciekawe bity , jak DC,EB około adresu 1600 ... Nie chce na pałę nic robić , bo jak posypie mi się soft z ZDS-u to mam kilkaset km do bliźniaka ...
    Może ktoś wie , gdzie dłubnąć GM-a , (gdzie w nim siedzą dane inspekcji) , bo mam GM-a na części z podchodzącym stanem WS , tylko nie wiem , gdzie WS to trzyma .

    Będę wdzięczny , za każdą najmniejszą podpowiedź .

    0 4
  • #2 17 Paź 2013 11:01
    serwis_gh
    Specjalista - układy wtrysku Diesel

    Witam.
    Szkoda że GM nie był nowy, zaczęło by liczyć od 1 obsługi.
    Grzebanie nic nie da. Data obsługi z numerem interfejsu, przebiegiem, informacją o obsłudze jest też dodatkowo zapisywana w INS w pamięci lustrzanej tak na wszelki przypadek gdyby ktoś pozmieniał to i owo :)

    0
  • #3 17 Paź 2013 19:59
    _Megamax_
    Poziom 15  

    Tyle to ja wiem , ale jeśli w GM postawie serwisy jak trzeba , i zrobię procedurę wymiany INS , to INS dostaje wszystko z ZDS-u .Wiem to dokładnie , bo robię takie żeczy dość często (wymiany GM-ów itp.), tylko teraz rozchodzi się o regulację serwisów .
    A może wiesz Kolego , jak wygląda sytuacja po flashowaniu GM-a z DVD , lub z pamięci "SD"

    Chyba będę musiał zacząć eksperymentować i rozlutować GM-a i zobaczyć co tam siedzi , pewnie jakiś procek z zintegrowaną pamięcią , a może i dwa , będzie to ciężko poczytać , żeby porównać soft . Jak bym wiedział , że jest identyczne "HW" , to na pałę bym je przelutował i pamięci .

    Każdy sterownik jest logowany w GM-ie i odzwierciedlony w ZDS-ie , nawet webasto ,bo nawet w nim siedzi FIN i jeśli nie zaadaptuję go , to ZDS "krzyczy na mnie"
    Pewnie widzi tylko FIN i wersję HW .


    Zapomniałem dodać , wykonanie obsługi robię ori TEXĄ i wtedy nie ma nigdzie info o numerze fejsa , nr fejsa zostaje zapisany w przypadku użycia SD

    Nadłubałem się w tym autku , bo adaptowałem wszystkie wiązki od mp2 2006 , podstawiałem mnóstwo sterowników , dokładałem wyposażenie , ART,ABA,PSM,Telematykę,elektryczne rolety,ogrzewanie akumulatorów,bixenony .
    Więc dla tego chcę to dociągnąć do samego końca .

    Majster z Mercedesa mówi , że się nie da , bo pierwsze co , to w Mercu pytałem czy to zrobią przy okazji , kiedy auto przyjedzie do nich na legalizację tachografu . Ja mu jeszcze udowodnie i zrobię to .
    O nowym GM-ie nie ma mowy , niestety .
    Jak to ogarnąć , żeby nie zmieniać softu , bo znów będę siedział cały dzień i wklepywał w sterowniki parametry i kalibrował .

    0
  • #4 31 Paź 2013 10:45
    serwis_gh
    Specjalista - układy wtrysku Diesel

    W ustawieniach specjalnych "WS" jest możliwość tzw wymiany podzespołu i wtedy bedzie obsługa z numerem 1
    Dotyczy to silnika skrzyni biegów skrzynki rozdzielczej retardera i osi.
    Obsluga okresowa i generalna pozostanie bez zmian.
    Zrobisz to poprzez starDiagnoze.

    1
  • #5 31 Paź 2013 11:56
    _Megamax_
    Poziom 15  

    Tak , znam dostępne opcje Systemu serwisowego WS , ale w tym przypadku niestety nie są pomocne .
    Udało mi się znaleźć idealnego dawcę softu z identycznym przebiegiem . Podstawiłem do niego sterowniki i zrobiłem funkcje wymian GM,INS itd.
    Później skorygowałem wszystkie numery i odzwierciedliłem sterowniki w ZDS-ie i wszystko śmiga , z nowszą wersją softu .
    Tylko sterownik EPB , okazał się nie kompatybilny , bo miał wersję diagnostyki 9 , więc musiałem kupić nowszą wersję EPB z wersją diagnostyki 10 i nowiutki ABA wymagał procedury uruchomieniowej , a ze starym softem śmigał jak by był używany - dlaczego , tego nie mogę pojąć . Dołożyłem jeszcze punkt rozdzielczy CAN Z6 , bo w starszej wersji ABA był podpięty bezpośrednio pod GM x11 , a w nowszej wersji , dali jeszcze Z6-tkę .

    Dziękuję za podpowiedzi i zainteresowanie tematem .

    0