Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Golf III - Piszczące hamulce podczas jazdy

17 Paź 2013 01:19 7623 13
  • Poziom 8  
    Witajcie :) Borykam się z piszczeniem od sierpnia. Na samym początku dało się to znieść, ale teraz hałas jest dla mnie nie do wytrzymania. Zaczęło się od popiskiwania, co jakiś czas, które teraz jest ciągłe po rozgrzaniu. :zly: Od czasu kiedy to się zaczęło wymieniłem 3 razy klocki hamulcowe, przewody hamulcowe z przodu z obu stron i zacisk hamulcowy, gdyż poprzedni na tłoczku miał skazę i korozję. Ale te wszystkie zabiegi nie pomogły :zalamany: Już sam nie wiem co robić.... Ręce mi opadają. Nawet zamówiłem w sklepie pompę hamulcową, ale się zastanawiam, bo co jeśli to nie to i 250zł pójdzie w błoto. Nie wiem, czy wymienić płyn w całym układzie...? Po wciśnięciu hamulca lekko piszczenie ustaje.
    Proszę o Wasze rady :-)
  • Poziom 16  
    Witam.
    Mam ten sam problem w corolce e11 z 98 roku, przez rok czasu jeździłem z głośno nastawionym radiem :D
    Na szczęście teraz wziąłem się za robotę, u mnie akurat jeden tłoczek pordzewiał, a drugi chodził przekosem (nie wiem jak to możliwe, ale jak widać da się). Problem może być w zbyt twardych tarczach. Klocki też są twarde i mamy piszczenie. Zalecane są klocki i tarcze tych samych producentów, wtedy obie części są odpowiedniej twardości.
    Spróbuj wymienić tarcze, powinno zadziałać. Pompa, przewody, ani płyn nie powinien mieć żadnego wpływu na piszczenie hamulców.
  • Poziom 42  
    Prowadnice zacisków i same jarzma powinny chodzić suwliwie ale bez luzów. Poczyść wszystko dokładnie, przesmaruj gdzie trzeba. Ew wymień zużyte elementy, powinno pomóc.
  • Poziom 31  
    Wygląda mi to na to, że wewnętrzny zaciska jakby nie odbijał. Należy go zdjąć i pod gumową osłonę wcisnąć odpowiedni smar.
  • Poziom 8  
    Jeśli chodzi o jarzma to chodzą suwliwie. Gumki wymienione i nasmarowane zostały, więc problemu z nimi nie może być.
    Jeśli chodzi o tłoczki to zostały nasmarowane.
    Po przejechaniu 100km tarcze są tak gorące, że prawie nie da się ich dotykać.
    Okazało sie tez mam jakąś dziwną pompkę hamulcową założona, gdyż 2 rodzaje przeznaczone do golfa z ABS-em nie pasują do mnie :shock:
  • Poziom 31  
    Każdy z was ma wszystko dobrze a jednak jest problem, oddaj to mechanikowi. Jak Ci można pomóc jak wszystko masz dobrze. Co pompa ma do tego? Pompa ma za zadanie nabić ciśnienia a po puszczeniu pedału pozwolić temu ciśnieniu wrócić. Wepnij jakiś manometr do przewodu, ale z góry zakładam, że takowego nie posiadasz więc nie wiem po co chcesz się brać za naprawę, za dwa dni napiszesz, że winne było koło zapasowe w bagażniku jak to jeden już z was "braci" słyszał piszczenie w tylnym kole a okazała się antena na dachu.
  • Poziom 8  
    Sołtys_Elbląga napisał:
    Każdy z was ma wszystko dobrze a jednak jest problem, oddaj to mechanikowi. Jak Ci można pomóc jak wszystko masz dobrze. Co pompa ma do tego? Pompa ma za zadanie nabić ciśnienia a po puszczeniu pedału pozwolić temu ciśnieniu wrócić. Wepnij jakiś manometr do przewodu, ale z góry zakładam, że takowego nie posiadasz więc nie wiem po co chcesz się brać za naprawę, za dwa dni napiszesz, że winne było koło zapasowe w bagażniku jak to jeden już z was "braci" słyszał piszczenie w tylnym kole a okazała się antena na dachu.


    Skoro jest problem, to znaczy, że nie jest wszystko dobrze. Napisałem, że jest coś jest ok, bo zostało wymienione lub sprawdzone, ale nie pomogło w usunięciu usterki. Zwyczajnie proszę o radę osób, które miały z tym problem lub mogą znać przyczynę. Ale jak widzę, wolisz sobie podrwić z innych osób, to lepiej jak się nie będziesz odzywał w moim temacie.
    Manometr dla Twej wiadomości posiadam. A myślę, że to może być pompka ze względu blokowania przedniej osi, a nie pojedynczego koła. Istnieje możliwość, że pompka jest zatykana przez gumkę w środku i nie cofa. Ale to tylko moje przypuszczenia...
  • Poziom 39  
    kojot118 napisał:
    wolisz sobie podrwić z innych osób, to lepiej jak się nie będziesz odzywał w moim temacie.
    Skoro zakładasz temat na ogólnodostępnym forum to już nie jest "twój temat" i każdy się może wypowiedzieć.
    kojot118 napisał:
    Napisałem, że jest coś jest ok, bo zostało wymienione lub sprawdzone, ale nie pomogło w usunięciu usterki.
    To że zostało wymienione lub sprawdzone to nie znaczy automatycznie że jest dobre. Zależy kto to robił.
    kojot118 napisał:
    A myślę, że to może być pompka ze względu blokowania przedniej osi, a nie pojedynczego koła.
    Jaki jest podział w VW?
  • Poziom 14  
    sprawdź czy tarcze nie mają rantów
  • Poziom 31  
    Witam ,uszkodzenia wewnętrzne wężyków elastycznych lub niedokładnie odpowietrzony układ powoduje takie obiawy.
  • Poziom 31  
    kojot118 napisał:
    A myślę, że to może być pompka ze względu blokowania przedniej osi, a nie pojedynczego koła.
    Jeżeli jesteś mądrzejszy to bardzo Cię przepraszam, że wypowiedziałem się w "Twoim" temacie.
    trans-serwis napisał:
    Jaki jest podział w VW?
    Toć autor napisał, drwisz sobie z niego? :)
  • Poziom 42  
    Przypuszczam że jakbym dostał to auto, rozłożył wszystko i złożył po mojemu od nowa to i piszczenie by ustało :) Ale to tylko praktyka pokazuje że nawet wymiana klocków wcale nie jest łatwa
  • Poziom 12  
    U mnie do pozbycia się piszczenia wystarczyło usunięcie nagaru (czy jak to się tam zwie; rdzawa skorupa) przy osi tarczy.
    Piszczało tylko wtedy, kiedy nie hamowałem, a po złuszczeniu powyższej warstwy, całkiem przestałem to słyszeć.