Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Cinquecento SWAP - Ciągle pracująca pompa paliwa.

zmp3 17 Paź 2013 09:46 5676 12
  • #1 17 Paź 2013 09:46
    zmp3
    Poziom 15  

    Witam

    Znajomy robił swap silnika w CC. Na sawapa kupił całe CC już po swapie jednak nie nadające się blacharsko do użytku. W aucie zamontowany był silnik 1.2 16V z punto. Poprzedni właściciel nadmienił o problemie z pompą paliwa, mianowicie że cały czas pracuje. Po rozebraniu auta do przełożenia instalacji i silnika okazało się że doprowadzenia do pompy paliwa są następujące plus bezpośrednio ze stacyjki, a minus od czujnika zderzeniowego. Znajdując schematy i śledząc instalację okazało się że pin 23 od komputera(odpowiedzialny za sterowanie pompa) idzie do masy oraz że brakuje przekaźnika. Przekaźnik został uzupełniony, a pompa podłączona zgodnie z schematem, z pinu 23 uciąłem kabel zmasowany i pociągłem bezpośrednio do przekaźnika, jednak ten zabieg nic nie dał, ponieważ na pinie 23 jest ciągle masa(co powoduje zadziałanie przekaźnika).

    Pin 23 miał przejście z pinami nie wykorzystanymi w komputerze które również są zmasowane, a więc je wypiąłem do testów jednak nic to nie dało. Zauważyłem że również na sterowaniu od wtryskiwaczy i cewki również występuje cały czas minus.

    Po odpięciu wszystkich urządzeń z wiązki dalej występuje masa na pinie 23.

    Podmieniałem komputer jednak nic to nie dało.

    Proszę o sugestie i pomoc w rozwiązaniu problemu.

    pozdrawiam

    0 12
  • #2 17 Paź 2013 10:11
    sandamiano
    Poziom 28  

    Sterownik z pinu 23 kluczuje masą przekaźnik załączający pompę ale także zasila tym przekaźnikiem plusem wtrysk(i) ,cewki ,evap itp. Sprawdź dokładnie instalację pompy czy po drodze nie jest podpięta pod dodatkowy plus.
    Objaw taki jakby sterownik był uszkodzony ale podmieniałeś i też tak samo. Nie zapominaj o Immo FiatCode które pracuje tylko z określonym dla siebie sterownikiem wtrysku.

    0
  • #3 17 Paź 2013 10:26
    zmp3
    Poziom 15  

    Przekaźnika nie było jak pisałem został dołożony przez mnie. Dodatkowego plusa do pompy nie ma jest pociągnięty nowy bezpośrednio do nowego przekaźnika.(cała nowa instalacja do pompy została wykonana), ale jeżeli piszesz że ten pin również powinien podać plus na resztę to muszę posprawdzać skąd tam jest podawany plus.

    1
  • #4 17 Paź 2013 10:31
    sandamiano
    Poziom 28  

    zmp3 napisał:
    jeżeli piszesz że ten pin również powinien podać plus na resztę to muszę posprawdzać skąd tam jest podawany plus.

    Na tym pinie 23 powinna pojawić się masa na ok 2 sekundy po kluczyku na MAR i na stałe po odpaleniu samochodu. Ta masa właśnie steruje cewką przekaźnika który podaje plus na te zepoły które wymieniłem.

    0
  • #5 17 Paź 2013 10:36
    zmp3
    Poziom 15  

    rozumiem co się powinno dziać na pinie 23 i co on robi, jednak u mnie występuje masa cały czas przez co zwiera przekaźnik(nie ważne czy auto ma przekręconą stacyjkę czy też nie czy też jest odpalone.) Prawdopodobnie na wtryskiwaczach i cewce również napięcie występuje cały czas jednak to sprawdzę wieczorem. Nadmienię że od komputera do nowego przekaźnika są pociągnięte nowe kable aby wykluczyć zwarcie na starym.

    0
  • #6 17 Paź 2013 10:58
    emeryt2
    Poziom 42  

    Sprawdź czy nie masz krosowanych (wymodzonych) przewodów na wtyczce sterownika!
    Do pinu kluczowania masą przekaźnika dochodzi 1 (słownie :jeden) przewód? , przekaźnik masz na skrzynce bezp. czy osobno? , po wypięciu wtyczki sterownika na tym pinie też masz masę?

    0
  • #7 17 Paź 2013 11:08
    zmp3
    Poziom 15  

    do każdego pinu dochodzi po jednym kablu również do pinu 23, przekaźnik mam nowy bo go nie było. Instalacja na pewno jest wymodzona, aby silnik odpalał i auto jeździło. Po wypięciu sterownika (kompa) na pinie 23 z tego co pamiętam nie ma masy, dopiero po wpięciu w kostkę masa jest cały czas.

    0
  • Pomocny post
    #8 17 Paź 2013 11:55
    emeryt2
    Poziom 42  

    Źle mnie zrozumiałeś , nie interesuje mnie pin 23 na wtyczce czy na gnieździe sterownika , lecz pin kluczowania masą cewkę na GNIEŹDZIE przekaźnika , czy tam nie ma z innego przewodu masy!
    Nie podejrzewam ,że zmieniłeś sterownik na uwalony.

    0
  • #9 17 Paź 2013 12:08
    zmp3
    Poziom 15  

    ok w takim razie sprawdzę to wieczorem bo na to nie patrzyłem, co do przekaźnika kluczowania cewki obawiam się że go nie ma i kable do cewki w sumie mogą być pociągnięte tak samo jak do pompy czyli na krótko. sprawdzę wieczorem i dam znać. Aktualnie dziękuje za wszelka pomoc.

    0
  • Pomocny post
    #10 17 Paź 2013 12:55
    tzok
    Moderator Samochody

    zmp3 napisał:
    Poprzedni właściciel nadmienił o problemie z pompą paliwa, mianowicie że cały czas pracuje. Po rozebraniu auta do przełożenia instalacji i silnika okazało się że doprowadzenia do pompy paliwa są następujące plus bezpośrednio ze stacyjki, a minus od czujnika zderzeniowego.
    Więc jakim cudem cały czas pracowała - powinna się włączać po włączeniu zapłonu...

    Popatrz sobie na ten schemat od Punto na IAW-16F (wielkich różnic względem IAW-18FD nie ma):
    Cinquecento SWAP - Ciągle pracująca pompa paliwa.

    To rozwiązanie może wydawać się dziwne ale pin 23 jest kluczowany do masy z częstotliwością proporcjonalną do obrotów silnika (sygnał z tego pinu idzie na obrotomierz). Szpilki są jednak na tyle "wąskie", że przekaźnik nie puszcza.

    0
  • #11 17 Paź 2013 16:50
    zmp3
    Poziom 15  

    tzok , po prostu nie dopisałem że po przekręceniu stacyjki działa cały czas pompa ... zresztą w kolejnych postach to wynikło. Ja schemat posiadam i to co napisałeś nic nie wnosi niestety do tematu i problemu. Jedynie tyle że dowiedziałem się ze ten sam sygnał wykorzystać do obrotomierza.

    0
  • #12 17 Paź 2013 19:17
    tzok
    Moderator Samochody

    Tak w sumie to w czym Ci przeszkadza, że pompa działa cały czas po zapłonie? Jeśli dobrze kojarzę to w moim Puncie 75 też działała cały czas, wyłączała się tylko w SPI (55/60).

    0
  • #13 21 Paź 2013 16:28
    zmp3
    Poziom 15  

    Witam, udało mi się rozwiązać problem.
    Mianowicie osoba podłączająca wcześniej instalację do auta zwarła masę na stałe do cewki i innych urządzeń, a plus chciała wysterować na przekaźniku z pinu 23 co powodowało ciągłe podawanie do masy na pin 23 i zwieranie przekaźnika. Instalacje poprawiłem. Przekaźnik podwójny działa poprawnie po podaniu sygnału z pinu 23. Auto załącza pompę na kilka sekund i ją odłącza.

    Dzięki wszystkim za pomoc

    0