Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Pralka Electrolux EW 1266f - Bęben nie obraca się

17 Paź 2013 15:04 4785 5
  • Poziom 8  
    witam
    całkiem niedawno dostaliśmy używaną pralkę electroluxa, po około 5 praniach pralka przestała prać... po włączeniu wybranego programu słychać że coś w środku (silnik?) pracuje ale bęben nie obraca się. pralka wpompowuje i wypompowuje wodę normalnie. dodam że przez te pierwsze 5 prań pralka wirowała bardzo głośno.
    czy na podstawie tego co napisałam da się mniej więcej określić czy ta usterka w ogóle nadaje się do naprawy? z góry dziękuję za odpowiedzi, pozdrawiam
  • Pomocny post
    Poziom 21  
    Witam.
    Na 99% łożyska są do wymiany. Naprawa u fachowca 200-300zł.
    Można to naprawić samemu, wystarczy trochę zdolności manualnych, wtedy koszt nie powinien przekroczyć 100zł.
  • Poziom 8  
    bardzo dziękuję za odpowiedź. czy Pana zdaniem chodzi wyłącznie o łożyska, czy może coś jeszcze?
  • Poziom 21  
    Nie mów mi pan bo się czuje staro :)

    Konsekwencją zużytych łożysk może być wyrobiony wałek bębna. Małe szanse ale są.
    Zależy jak długo pralka chodziła z rozwalonymi łożyskami.
    Jak już będzie wymieniał łożyska to niech i uszczelniacz wymieni, często on jest przyczyną. Puszcza wodę na łożyska.
    To wszystko gołym okiem stwierdzić powinien facet który się za to weźmie i nie musi to być fachownik od pralek.

    Żeby w 100% stwierdzić że to łożyska, a jak ktoś się średnio zna, to niech zdejmie pasek napędowy i zakręci bębnem, jeśli bęben nie wykaże nic, to próba silnika.
    Prosta robota:) Powodzenia.
  • Specjalista AGD
    k-sierra napisał:
    to niech zdejmie pasek napędowy
    Prawdopodobnie już spadł i dlatego bęben się nie obraca.
  • Poziom 1  
    Mam podobny problem pralka pobiera wodę i w trybie awaryjnym spuszcza wodę, ale bęben nie obraca się, pralka została dokumentnie wyczyszczona i wymieniono czujnik temperatury i nic... więc pozostaje sprawdzić silnik, tzn szczotki komutatora.