Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Honda Civic 1,4 D14Z4 - Druga przepustnica a obroty nadal falują

17 Paź 2013 15:34 4563 10
  • Poziom 26  
    Witam, mam dość tego auta. Przyjechał na falujące obroty, rozebrałem przeputnice, wyczyściłem, wymieniłem krokowy bo był pęknięty - nic nie pomogło.

    Kupiłem drugą całą przeputnicę i dalej to samo.

    Objaw: odpalam zimnego, obroty około 1100 i powoli rosną do 2000. Od chwili gdy się troszkę nagrzeje zaczyna falować od 1100 do 2000. Gaszę i odpalam ponownie - kilka sekund trzyma się na 2000 i zaczyna falować.

    Reset ECU robiony.

    Wszystkie wężyki od kolektora ssącego odłączałem i zaślepiałem aby wyeliminować ewentualne lewe powietrze.

    Jakieś pomysły?
  • Poziom 20  
    A jakieś błędy w sterowniku się pojawiają? Z tego co się orientuje w D14z4 zamontowany jest czujnik TPS, sprawdź czy działa on prawidłowo.
  • Poziom 26  
    Zero błędów. TPS działa ok. Zauważyłem że krokowy wogóle się nie rusza (wypiąłem kostkę krokowego z tego zamontowanego na przepustnicy i podpiąłem drugi krokowy luzem). Odpaliłem, obroty falują jak zwykle a krokowy stoi.
    Dwa skrajne przewody w kostce krokowego lecą do sterownika silnika. Wiązka jest ok, sterownik także nieupalony - tranzystory sterującę sprawne.
    Środkowy żółto-czarny przewód to masa.
    Wszystko teoretycznie jest ok, jednak problem występuje.
  • Pomocny post
    Poziom 20  
    Podaj napięcie na krótko na ten silnik krokowy aby sprawdzić jego działanie, częsta usterka w Hondach. W jaki sposób sprawdzałeś TPS?
  • Poziom 26  
    TPS sprawdzałem w parametrach sterownika silnika. Oba które mam są ok. Linniowo zmienia się ich wartość w zależności od położenia przepustnicy.

    Krokowy który miałem podpięty jako tester instalacji jest spalony... Dzięki za wskazówkę. Zaraz sprawdzę ten który ostanio zakupiłem.

    Dodano po 10 [minuty]:

    Zakupiony jest sprawny, pobiera tyle samo na pinach 1 i 3 - ~660mA.
  • Pomocny post
    Poziom 20  
    Podłącz i zobacz czy tzw. Grzybek się przesuwa, I posprawdzaj dokładnie przewody podciśnień, W moim D13B2 (co prawda inne objawy) Długo szukałem przyczyny, a okazało się, że wężyk podciśnienia pękł i nie było to widoczne.
  • Pomocny post
    Poziom 14  
    Szczelność układu ssącego sprawdzałeś? Kiedyś miałem podobny przypadek z falowaniem obrotów w hondzie, okazało się, że rozrząd był przestawiony.
  • Pomocny post
    Poziom 20  
    Sprawdź luz zaworowy, może zawory są podparte?
  • Poziom 26  
    Strumien swiadomosci swia napisał:
    A czujnik podciśnienia?


    Sprawne oba które posiadam. Zostaje rozrząd, luz zaworowy i uszczelka pod kolektorem...
  • Poziom 26  
    Problem z falowaniem rozwiązany. Potrzebny był kolejny dobrze wyczyszczony silniczek krokowy. Pozdrawiam i dziękuje wszystkim za wskazówki.