Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mercedes E500 w211 - Czujnik spalania stukowego

17 Paź 2013 23:20 5721 14
  • Poziom 22  
    Witam
    Pacjent to W211 2007r e500 388km V8 model po lifcie.

    Samochód przyjechał do mnie z Niemiec z przegrzanym silnikiem, zrobiłem kapitalke, wymieniłem tłok (był wypalony) blok nowe tuleje otrzymał, nowe pierścienie, planowanie głowic bloku, nadwymiarowe uszczelki pod głowice.

    Auto odpala chodzi i jeździ bardzo dobrze, powodem przegrzania był prawdopodobnie uszkodzony termostat który nie otwierał, aktualnie auto jeździ bez(czekam na nowy) ale i tak nie ma problemu by się zagrzać.

    Niepokoi mnie fakt że na 1 cylindrze i tylko na 1 był nadpalony tłok i tulei, nieprawidłowa mieszanka, niedopalane paliwo ????

    Auto jeździ lecz wyrzuca mi błąd zaraz po skasowaniu
    1288-Czujnik spalania stukowego-sygnał nieprawidłowy rząd2

    Niepokoi mnie to, nie chcę aby 2 raz ten silnik uległ uszkodzeniu, dlatego zwracam się do was z pytaniem czym może być spowodowany ten błąd? uszkodzony czujnik? myślałem aby zamienić (są 2) i sprawdzić czy błąd się przeniesie na 2 czujnik.

    Dziękuję i pozdrawiam
  • Poziom 34  
    To zamien miejscami i zobaczysz.
  • Poziom 22  
    Czujniki zamienione miejscami i błąd przeniósł się na rząd 1 :)
  • Pomocny post
    Poziom 11  
    Witam
    Sądzę ,że czujnik jest uszkodzony. W jakimś Audi po przegrzaniu czujnik SS tez był uszkodzony. Pozdrawiam
  • Poziom 22  
    Witam kolega wyżej miał rację uszkodzony czujnik miał pękniętą obudowę i coś z niego jakby się wytapiało :) drugi nie wyglądał lepiej, wymieniłem obydwa i spokój, lecz pojawił się inny problem. Samochód wyświetla od czasu do czasu 2 następujące błędy, (czasem wyświetli tylko jeden)

    -pozycja wałka rozrządu rząd 1 po stronie WYLOTU odchylenie od wartości zadanej
    -pozycja wałka rozrządu rząd 1 po stronie WLOTU odchylenie od wartości zadanej

    Czym to może być spowodowane, rozrząd poskładany dokładnie tak samo jak przed remontem, specjalnie zdjęcia porobiłem, ew wrzuciłby ktoś może screena z autodaty tego rozrządu, bo moja wersja programu jeszcze nie ma tego silnika ;/
  • Poziom 22  
    Nie znam tego silnika ale jeżeli na rozrządzie jest łańcuch to jego zużycie może powodować błędy wałków.
  • Poziom 22  
    dziś sprawdzałem ponownie rozrząd, próbowałem go przestawić ząb w jedno czy w drugie, prawidłowo pracuje i znaki najbardziej pasują na moim pierwotnym ustawieniu, olej do wałków dochodzi który musi być aby zmienić ustawienie wałków. Także powoli wykluczam mój błąd.

    Ktoś ma może informację jaką długość może mieć ten łańcuch na poszczególna ilość ogniw, tak jak jest taka informacja np do toyoty w autodacie?
  • Warunkowo odblokowany
    sprawdz podcisnienia na zaworach i czy zawory sa szczelne od wdmuchiwania powietrza
  • Poziom 22  
    Witam
    Odgrzewam temat.
    Błędy czujników spalania stukowego już się nie wyswietlają(wymieniłem obydwa) lecz samochód na zimnym szczególnie trochę podszarpuje, nie chodzi równo, na ciepłym prawie prawidłowo.

    W pamięci sterownika zaraz po skasowaniu na pracującym silniku pojawiają się ponownie 2 błędy:
    4608 Sterowania wałka rozrządu po stronie wylotu rząd 1-nieprawidłowe położenia końcowe wałka rozrządu po stronie wlotu
    4616 Sterownie wałka rozrządu dolotu rząd1-nieprawidłowe położenie końcowe wałka rozrządu po stronie wlotu

    Rozrząd na 100% dobrze ustawiony, rozkopałem nawet w swoim cls 350 żeby sprawdzić i rozrząd ustawiony identycznie.

    gutmann sugeruje możliwe przyczyny:
    -za niski poziom oleju- jest w normie
    -za niskie ciśnienie oleju- wątpię do tej głowicy dochodzi olej, zresztą samochód zrobił już ponad 1000 km
    -uszkodzony zawór- hmmm o jaki zawór może chodzić
    -uszkodzony nastawnik elektromagnetyczny wałka rozrządu, sprawdzałem pod zasilaczem, obydwa nastawniki się wysuwają po podaniu napięcia.
    -uszkodzony mechanizm zmiany rozrządu- czyli to koło zębate wałka rozrządu i w to najbardziej chciało by mi się wierzyć bo tylko to zostało, w serwisie MB powiedziano mi że czasem się psują, lecz pytanie czy da się sprawdzić w jakiś sposób ten mechanizm?

    Czy macie jeszcze jakieś inne sugestie
    Samochód jeździ pięknie, ma moc jednak chciałbym go doprowadzić do ideału bo na to zasługuje.
  • Poziom 39  
    Nie robiłem tego silnika akurat, albo nie pamiętam :D Jeśli masz możliwość to zamień koła zmiennych faz rozrządu miejscami. Jeśli zmieni się błąd, to masz winowajce. Jeśli błąd występuje tylko na jednej głowicy to ciśnienie oleju masz w normie. W jakimś wynalazku, przegrzanie silnika spowodowało powstanie nagaru który skutecznie zamulił wariator i wałek nie wracał do pozycji zerowej, co ciekawe błąd był tylko na niepracującym silniku. Jeszcze jeden aspekt, to olej. Płukałeś silnik po naprawie? Właściwa gęstość?
  • Poziom 22  
    Właśnie mam zamiar przełożyć koła zębate z mojej cls 350 i sprawdzić czy coś się zmieni. Błąd tylko na 1 głowicy wychodzi. Silnik był dokłądnie wyczyszczony, blok głowice wszystko myte karherem na gorąco. Olej wlany 5W-40. Chyba jedynie czeka mnie kilka godzin pracy przy zmianie kół zębatych wałków z pierwszej głowicy :)
  • Warunkowo odblokowany
    Nie wiem czy dobrze pamiętam ale jest tam jeszcze wałek wyrównujący , kiedyś go wymieniałem bo były podobne objawy
  • Poziom 22  
    Mercedes E500 w211 - Czujnik spalania stukowego

    Może w starym silniku 500 był jakiś wałek równoważący, w tym żadnego nie zauważyłem, oznaczenie 273.
  • Warunkowo odblokowany
    jest na poziomie łańcucha z fotki nic nie widać , sprawdze we wtorek na firmie i dam znać