Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Blaupunkt CAR 300D - sam się wyłącza i blokuje

18 Mar 2005 08:42 3041 20
  • Poziom 14  
    Mam problem ze swoim radyjkiem jak w temacie. Jest ustawione bez kodu. Pogra sobie około pół godziny lub czasami dłużej i się wyłącza. Zapala się jednak dioda CODE. Nie można włączyć radia ponownie. Jednak wystarczy radio wyciągnąć ze złącza i ponownie włączyć i dalej gra. Czy ktoś spotkał się z podobnym przypadkiem. Nie bardzo wiem od czego zacząć.
    Pozdrawiam
  • Poziom 43  
    Podłącz oba zasilania czyli włącz zapłon! Na jednym plusie daleko nie zajedzisz.

    SławeK
  • Poziom 14  
    Sprawdzę czy oba napięcia dochodzą, jednak nic przy wtykach w samochodzie nie grzebałem. Także napięcia powinny być OK. Ale zgodnie z sugestią jeszcze raz to zbadam. Dziękuję za odpowiedź.
    Pozdrawiam
  • Spec od car audio
    Witam

    Slawek na jednym plusie radio w oplu gra 1godzine a nie pol, wiec to odpada, a tym bardziej jak sie wylaczy po godzinie to nie ma problemu z wlaczeniem go ponownie, problem tkwi w elektronice w radiu a nie podlaczeniach.

    Pozdrawiam :D
  • Poziom 18  
    moze ktos wczesniej rozkodowywal to radio i cos mu nie poszlo i dlatego sie tak dzieje, sprobuj podstawic jakiegos dumpa do pamieci, moze to nie jest najlepszy sposob ale najprostszy- mysle ze wiecej na ten temat mogliby sie wypowiedziec specjalisci od radio code
  • Poziom 43  
    Wyłączony kod dał mi do myślenia. Owszem, masz rację że wyłączy się po godzinie i nie powinno być kłopotu z załączeniem. Ale znając życie to po coś mu wyłączyli kod. Niedawno wojowałem z SC201 w Corsie, okazało się że słaby akumulator nie pozwalał wpisać kod choć auta można było zapalić na nim jeszcze. Po podładowaniu aku problem zniknął. Logika naszych grzebaczy jest niezbadana, musiałbym mieć to na stole i przekonać się że to się wyłącza na stole. Można jeszcze dla pewności wyłączyć logikę zapłonu.

    SławeK
  • Spec od car audio
    Witam ponownie
    Roman sprawdz na stole czy po wylaczeni sie radia po okolo pol godzinie
    stabilizator L4949 nie ma obciazonego napiecia +5V na nozce 8, na nozkach 7 i 6 tez powinno byc po 5V. jezeli sa obciazone to szukaj w tej galezi zasilania ktora odchodzi od nozki 8 stabilizatora.

    Pozdrawiam :D
  • Poziom 14  
    Kod w radiu sam zdjąłem bo mam problem z ako i po ładowaniu trzeba było wpisywać kod. Dump jest oryginalny zczytałem tylko wartość kodu z procka. Kod zdjąłem zgodnie z instrukcją obsługi. Na "stole" radyjko się nie wyłącza. Myślałem, że powodem jest przegrzewanie któregoś elementu. Na stole potraktowałe go dość brutalnie podgrzewając elementy suszarką. Jednak radyjko się nie wyłączyło śmigało bez problemu. Czyli jednak chyba elektronika w samochodzie. Dodam,że od czasu do czasu zapala się kontrolka od silnika i wtedy mam problem z odpalaniem samochodu. Myślę jedak, że radio nie od tego się blokuje.
    Pozdrawiam
  • Poziom 43  
    Myślę że tak jak dwa posty wyżej może być problem z napięciem w instalacji. Czy w czasie jazdy też się wyłącza ? Radio nie ma nic wspólnego z kontrolką silnika ale wlaśnie ta kontrolka może coś powiedzieć o uszkodzeniu. Warto by zrobić diagnostykę, nawet samemu, w Oplu to jest dość proste, pod warunkiem że posiada się tabelkę z numerami błędów, opis chyba znajdziesz w dziale usterek w samochodach.
    Gdybać można wiele, czy to auto jeżdzi na gazie ?

    SławeK

    ps. teraz juz dokładniej opisujesz problem :)
  • Poziom 14  
    Vectra jest tylko na benzynę. Radio gaśnie podczas jazdy. Na postoju jeszcze mi się nie zdarzyło żeby zgasło.
    Pozdrawiam.
  • Poziom 43  
    O ile pamiętam to w niektórych Oplach kontrolka ma prawo mrugać gdy silnik nie jest rozgrzany, ma to związek z sondą lambda. Diagnostyka napewno nie pomoże radiu ale nie zaszkodzi silnikowi.
    Nie zaszkodziło by sprawdzić napięcie ładowania choć to że nie gaśnie w czasie jazdy wskazywało by że nie jest to związane z napięciem.
    Jeśli zaś twierdzisz że nie gaśnie na stole to należało by jednak szukać w złączach, to chyba ostatnia wspólna rzecz. Prawdę mówiąc trudno po tym postawić dokładniejszą diagnozę.

    SławeK
  • Poziom 14  
    Dziękuję za podpowiedzi spróbuję przekopać elektronikę tym bardziej, że jest to auto sprowadzone z Anglii po przekładce. Może mechanik coś niedokładnie połączył. A poza tym jeszcze nie ominie mnie wizyta na diagnostyce. Jeżeli znajdę jednoznaczną przyczynę powiadomię o tym na forum.
    Pozdrawiam
  • Poziom 27  
    Robiłem dziś Corsę b i musiałem obciąć niebiesko -czerwony przewód nad galą bo w serwisie stwierdzili ,że zapalanie kontrolki check ma jakiś związek z radiem -jak nie było radia to kontrolka się nie zapalała (nie zagłębiałem się czemu się tak dzieje bo klient dziś nie miał czasu i podjedzie w piątek to będę to badał).
  • Poziom 43  
    Przyszła mi jeszcze jedna usterka do głowy która trochę zepsuła krwi. W Vectrze SC201 chodził bez problemu a SC303C cuda wyprawiał, raz się włączał a raz tylko wydawał jakiś dzwięk, milkł i gasł. Okazało się że zwarcie było w okolicy wzmacniacza antenowego, po odcięciu jednego przewodu na wyjściu anteny automatycznej (były tam dwa, jeden stereował wyświetlaczem) było niepełne zwarcie, około 10 Ohm, usterka znikła ale za zimno było by rozbierać tapicerkę na mrozie.
    Sprawdź w aucie czy styk anteny aut nie ma zwarcia do masy, niepełnego. Może tam jest przyczyna ?

    SławeK
  • Poziom 16  
    miałem podobny numer w Vectrze z innym radiem , powodem była instalacja w samochodzie i trafiało w radiu na telefon mute. Ok pół godzinki i wyłączone , ponowne załączenie i znów to samo . Na stole bez problemu i na postoju przy wył zapłonie chyba także było ok.
  • Poziom 14  
    Powracam do tematu. Sprawdziłem wszystkie połączenia wskazane wcześniej żadnych zwarć nie ma antena nie ma połączenia z masą. Jednak jest kolejny objaw, który zauważyłem to fakt, że radio blokuje się podczas włączania kierunkowskazów lub świateł po dłuższym nie używaniu przełączników np. po 20 minutach lub pół godziny. Strasznie ciężko znaleźć przyczynę. Dodam, że auto było sprowadzone z Anglii i zrobiona była przekładka kierownicy z prawej na lewą stronę. Być może w połączeniach coś jest nie w porządku tylko nie bardzo wiem w którym miejscu powinienem szukać.
  • Pomocny post
    Poziom 43  
    A to już dość jasno wskazuje na przyczynę w instalacji. Może pomysłem będzie podłączenie sobie kilku LEDów na zasilaniach, stałym, od zapłonu, podświetlania, anteny aut i masie i obserwacji ich czy nie mrugają w jakiej kombinacji używania przełączników w czasie jazdy. Może to pozwoli Ci znaleść piękną, zaizolowaną gulę na przewodzie z radosną twórczością jakiegoś elektryka.



    SławeK
  • Poziom 14  
    No to nie zostało nic innego jak zakasać rękawy i rozebrać cały pulpit i poszukać "radosnej twórczości elektryka" . Jak znajdę przyczynę to podeślę info w której linii pojawia się niepotrzebne napięcie. Może w przyszłości będzie to komuś przydatne.
    Pozdrawiam
  • Poziom 11  
    cze.
    miałem to w astrze...
    powodem było wyrobienie styków stacyjki..
    spróbuj poruszac kluczykiem w stacyjce [ na zapłonie] i sprawdzić czy coś się dzieje
    czasami też przy włączaniu wycieraczek..
    powód był prosty=włączenie dodatkowego odbioru prądu [np. migacz] !!!
    powodowało zaiskrzenie na stykach stacyjki i radio rozłączało się...
    sądze że na 99% to jest przyczyną...
    pozdrawiam .!!!
  • Poziom 14  
    Dalsze obserwacje zauważone przeze mnie w tym samym temacie to fakt, że rozładowuje mi się akumulator po jakiś trzech, czterech dniach na postoju. Sprawdziłem pobór prądu bez zapłonu i wyszło ok. 300mA czyli zdecydowanie za dużo. Po wyjęciu radia spadło do ok 80mA czyli w normie. Po podłączeniu radia na biurku okazało się, że pobór prądu na niewłączonym radiu wynosi 200mA. Od razu po podłączeniu napięcia słychać stuk przekaźnika. Radio jest "ciemne" ale pobór prądu ok 200mA. Po włączeniu radia pobór prądu ok 420mA. Być może tu jest przyczyna blokowania się radyjka. Wczoraj już nie miałem czasu żeby zobaczyć który element tak obciąża.
    Pozdrawiam
  • Poziom 14  
    No i temat załatwiony. Trochę to trwało ale też uszkodzenie trudno było zlokalizować. Stwierdziłem na początek,że problem tkwi w linii napięcia U51 po kolei eliminowałem układy które ono zasila aż doszedłem do miejsca gdzie tkwił problem. Strasznie grzał się rezystor SMD R2078 myślałem,że powodem był tranzystor V2074 jednak to nie to. Po szczegółowej analizie stwierdziłem brak napięcia U141 na rezystorze R2070. Powód był wręcz śmieszny ale jak trudno uchwytny. Gdyż radio działało raczej normalnie. Okazało się, że pod wpływem wilgoci i nieprawidłowemu zabezpieczeniu powstała mikro szczelina na ścieżce doprowadzającej napięcie 12V do dzielnika napięcia. Teraz radio pobiera prąd prawidłowo rzędu pojedynczego mA w spoczynku. Zobaczę tylko czy ten problem miał także powiązanie z zawieszaniem radia. Ale sądzę,że tak napięcie U51 nie było stabilizowane a zasila większość układów w tym procesor.
    Pozdrawiam