Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

LM35DZ - Kalibracja czujnika temperatury w Arduino, pytania

daniellos1000 18 Oct 2013 15:50 4149 4
    daniellos1000
    Level 9  
    Witam!

Jestem baaardzo początkujący jeżeli chodzi o elektronikę. Mam Arduino Uno i czujnik temperatury LM35DZ. Udało mi się go podłączyć i w konsoli otrzymuję wyniki z analogowego wejścia. Przy dotykaniu czujnika wartości liczbowe rosną, więc chyba działa :) Mam natomiast problem/pytania co do kalibracji wartości temperatury.
    Znalazłem taki datasheet: http://www.ti.com/lit/ds/symlink/lm35.pdf
    I tu chciałbym zapytać się:
    1) Czy ja dobrze rozumiem, że ten czujnik wysyła na Vout napięcie niezależne od napięcia wejściowego? Tzn. jak podłączę 5V czy 20V to na wyjściu zawsze będzie np. 250mV dla 25 stopni C?

2) Analogowe wejście Arduino konwertuje na wartość liczbową od 0 do 1023 (dla 0V-5V). Czyli korzystając z tego czujnika nie mam możliwości odczytania temperatury ujemnej, tak?

3) Jeżeli jest tak jak myślę w pkt. 1 to 5000mV/1023 = 4mV (po obcięciu), a więc zmiana odczytanej z wejścia analogowego wartości o 1 oznacza zmianę napięcia o 4mV. Dzięki temu dla odczytu np. 62 mamy 62*5000mV/1023 = 303mV, a więc temperatura w stopniach Celsjusza wynosi 30,3 stopni.

Proszę o potwierdzenie czy wszystko się zgadza :)
    Pozdrawiam!
    Do you have a problem with Arduino? Ask question. Visit our forum Arduino.
    paavo91
    Level 19  
    2. Korzystając z tego czujnika jest możliwość odczytu wartości ujemnej, tylko korzystając z samego wejścia ADC które mierzy od 0 do 5V nie da rady.
  • Helpful post
    tmf
    Moderator of Microcontroller designs
    ad 1. Tak, napięcie wyjściowe dla tego czujnika to temperatura wyrażona w dziesiątkach części stopnia, czyli dla 30 stopni bedzie to 300 mV niezależnie od zasilania czujnika.