Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

FIAT SEICENTO 0.9 - dziwna praca przy przyspieszaniu (stukot)

mateuszyo 18 Oct 2013 17:02 9330 12
  • #1
    mateuszyo
    Level 11  
    Witam mam problem z FIATEM SEICENTO 0.9 kat z gazem, rocznik 1999. Niepokoi mnie jego dziwna praca przy wkręcaniu się na obroty. Przy dodawaniu gazu przy około 2-3 tys obr słychać stukanie (równomiernie przyspiesza stukot wraz ze wzrostem obrotów) przy wyższych obrotach jakby cichło, przy niskich (delikatna jazda) też nic nie słychać. Jak się wkręca na obroty to jest to klekotanie podobne do starego diesla, bardzo przypomina prace starego 2.5 TDI. bez różnicy czy auto jedzie czy stoi czy na gazie czy na benzynie. Silnik pracuje równo i cicho na wolnych obrotach. Nie ma szarpania przy przyspieszaniu ani innych niepokojących objawów. Ten stukot dochodzi jakby od gaźnika ew. silnika ciężko mi namierzyć dokładnie. po przyłożeniu ręki do gaźnika czy alternatora jest odczuwalne. Możliwe że to od gaźnika się tak dzieje? Może jakaś regulacja? Wydaje mi się że auto jest trochę zbyt słabe. Więcej niż 130 nie pojedzie. Czuje każdą górkę. Może auto po prostu tak chodzi, nie wiem bo dopiero nabyłem . Proszę was o podpowiedzi co to może być, nie mam pomysłu i nie widziałem podobnego przypadku na zadnym forum.
  • #2
    pawlik722
    Level 23  
    Sprawdź kolego zawory, najprawdopodobniej to będzie to.
    Co do tego czy słabe czy nie to nie stwierdze na odległość ale mam okazję często odprowadzać taki sam model jak twój do domu gdy cioteczka na dłużej wyjeżdża, i sprzęt ma dość dynamicznego kopa na starcie ale nie wymagaj aby jechał szybciej jak 130km na godzinę, to tylko mały samochód z małym silnikiem służący do jako takiego przemieszczania się. demonem prędkości nigdy nie miał być.
  • #3
    mateuszyo
    Level 11  
    Dzięki kolego za podpowiedz. jutro postaram się sprawdzić. Według Ciebie to regulacja zaworów czy wymiana? Co do odejścia to Ja go jeszcze nie cisnąłem bo ten klekot trochę straszy. Raz go tylko przycisnąłem i 130 złapał. To jest dudnienie jakbym młotkiem w silnik pukał tyle że nie metaliczny dźwięk, bardziej jakbym ruszał starym dieslem z rozwalonym wydechem :cry: Zawory potrafią tak walić? to jest właśnie dziwne bo nie ma tego przy niskich obrotach. A seicento nie da się jeździć do 2 tys obr. Przynajmniej tak mi się zdaje :D
  • #4
    web69
    Level 32  
    Jaka regulacja zaworów? Tam hydropopychacze są... A jak hałasuje przy przyśpieszaniu, to pewnie panewka ...
  • #5
    mateuszyo
    Level 11  
    kolego a jak sprawdzic czy to panewka?
  • #6
    tzok
    Moderator of Cars
    Po pierwsze to tam nie ma gaźnika, po drugie sprawdź poziom oleju, jak nie wiesz kiedy ostatnio był wymieniany to go wymień.

    Jak sprawdzić - oddać do warsztatu, niech mechanik osłucha silnik, zmierzy ciśnienie oleju i się przejedzie.

    Generalnie wyznacznikiem jest ciśnienie oleju, tylko za niskie może być zarówno skutkiem jak i przyczyną - uszkodzona pompa olejowa lub zawór szybko wykończą panewki, z kolei zużyta/przytarta panewka puszcza olej i powoduje spadek ciśnienia.
    Możesz spróbować zrobić prosty test - na rozgrzanym silniku, na luzie podnieś obroty do ok 2000-2500rpm i przez chwilę je wyrównaj, następnie puść gaz, jak usłyszysz głuche stuki to prawdopodobnie masz uszkodzoną którąś/eś panewkę/ki. Jeśli nie wiadomo jak długo auto jeździło z tą usterką to prawdopodobnie szukaj innego silnika (bo naprawa nie ograniczy się do wymiany samych panewek - nowe korby, panewki i szlif lub wymiana wału).
  • #7
    mateuszyo
    Level 11  
    Czyli to nie panewka. Ciśnienie oleju w normie. Przebieg auta 95 tys. przy puszczaniu gazu nic nie słychać. Głuche stuki to raczej nie są postaram się nagrać. Po odpuszaniu gazu nawet na drodze wszystko cichnie, przy jeździe 40km/h i wbiciu dwójki puszczeniu sprzęgła gdzie silnik szybko nabiera obrotów też tego nie ma. a jak dam gazu to już będzie słychać. Olej dopiero wymieniony poziom oleju MAX nawet troszkę powyżej. Staram się spróbować zdiagnozować usterkę samodzielnie z waszą pomocą ponieważ nie mam zaufanego mechanika. Kilka niemiłych doświadczeń z nimi związanych już miałem więc wole się pomęczyć to i owo rozebrać i jechać wymienić tylko to co chce.
  • #8
    tzok
    Moderator of Cars
    Nigdy nie przelewaj oleju ponad MAX... może to jakaś osłona wpada w rezonans przy określonych obrotach, może nieszczelny wydech. Ciśnienie w normie czyli kontrolka się nie świeci czy mierzyłeś?
  • #9
    pawlik722
    Level 23  
    Chyba wiem o co koledze chodzi, dzwięk słychać gdy chcemy dodać gazu i zwiększyć prędkość na zbyt wysokim biegu? wtedy jest najgorzej zgadłem? Nie słychać tyle co zazwyczaj że silnik się męczy ale słychać ewidentny klekot? Jeśli tak no to przykro mi bardzo ale zawory do roboty.
  • #11
    kowalski19922
    Level 1  
    Witam,

    Chciałbym Sie dowiedzieć czy problem opisywany przez Ciebie juz został naprawiony, ponieważ sam mam taki problem. Jeśli tak to co to za usterka była dokładnie?. Przy wyżch obrotach słychać szttukanie z silnika, nawet na postoju. Olej jest świeży oraz w odpowiedni ilości. Seicento 900 1999r Benzyna-lpg.

    Będę ogromnie wdzięczny za odpowiedź, bo te sztuki niepokoja mnie coraz bardziej.
  • #12
    mateuszyo
    Level 11  
    Tak kolego problem rozwiązany. Sprawdź sobie kolektor wydechowy u mnie było pęknięcie. Było ono na tyle małe że przy niskich obrotach nie było tego stuku słychać, spaliny też się jakimś cudem nie wydostawały. Wymieniłem kolektor + uszczelka i problem z głowy.