Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Pascal - nieprawidlowe działanie programu po kompilacji

lukas0420 18 Paź 2013 19:27 1320 11
  • #1 18 Paź 2013 19:27
    lukas0420
    Poziom 6  

Stworzyłem kalkulator w programie Free Pascal, i po jego kompilacji program działa nieprawidłowo. Nie mam pojęcia co zrobiłem źle, jestem początkujący i dlatego to pytanie kieruje do innych specjalistów z tego tematu. Wstawiam napisany przeze mnie kod.

Kod: pascal
    Zaloguj się, aby zobaczyć kod

0 11
  • #2 18 Paź 2013 21:09
    lolo1995

Poziom 10  

To jest Twój cały program? Jeśli tak to jest to trochę nie logiczne co napisałeś.

0
  • #3 18 Paź 2013 21:11
    bodom
    Poziom 29  

Popatrz m.in. na miejsce wstawienia end. (z kropką)

0
  • #5 19 Paź 2013 18:54
    lukas0420
    Poziom 6  

Po prostu uczę się pisać programy w tym języku bez jakichkolwiek kursów. Miałem tylko styczność z c++ i dlatego jestem przyzwyczajony, że jeżeli kompilacja przebiegnie pomyślnie to dla mnie oznacza to że program napisany jest poprawnie. Dlatego piszę teraz ten post byście mi pomogli i ewentualnie poprawili coś w kodzie lub podpowiedzieli. Ten program to moje ćwiczenie z funkcją if i na niej się skupiam, więc mam pytania. Czy mogą się znaleźć dwa polecenia if w jednym programie i czy end. może się w związku z tym wielokrotnie powtarzać. Tak poza tym to jeden uzytkownik zapytał czy to sie kompiluje. Owszem kompiluje i dlatego myślałem, że napisałem dobrze bo w ten sposób się uczę. Proszę o wyrozumiałość.

Dodano po 3 [minuty]:

Chciałem by działanie programu wyglądało tak: Jakie chcesz wykonać działanie? Odejmowanie. Podaj pierwszą liczbę : a . Podaj drugą liczbę : b. Wynik odejmowania wynosi : c. Czyli ma to wyglądać tak że na początku wybieram sobie operację jaką chcę wykonać w tym programie a poźniej podać dwie liczby z tym związane.

0
  • #6 19 Paź 2013 19:11
    Dżyszla