Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Opel Omega 2.5 tds '96 - check brak mocy ,ELM 327 nie łączy się z samochodem

miras-30 19 Oct 2013 09:14 4191 7
IGE-XAO
  • #1
    miras-30
    Level 2  
    Witam jestem nowy potrzebuję pomocy posiadam omegą 2.5 tds z roku 1996 r mam następujący problem na desce rozdzielczej zapaliła mi się kontrolka check omega niezależnie czy jest ciepła czy zimna niema mocy do 3tyś.obrotów jedzie normalnie po wyżej jak dodaję gazu niema wzrostu mocy żeby osiągnąć 100km/h muszę ją długo rozpędzać próbowałem zdiagnozować problem kablem diagnostycznym ELM 327 usb, ale po wpięciu go do samochodu nie mogę się połączyć a kontrolka check zaczyna mrugać mruga pulsacyjnie 6/7 razy na chwile gaście i potem znowu i tak w kółko czy mogę liczyć na pomoc ?
  • IGE-XAO
  • #2
    zeimp
    Moderator on vacation ...
    Dobrze by było połączyć się testerem diagnostycznym i sprawdzić co go boli, plus zasilanie paliwem (ciśnienia). Jeśli nie, to schemat elektryczny w rękę, miernik, probówkę (5W i 21W) i oscyloskop i szukanie na "piechotę"... Dojdziesz w ów czas do znalezienia usterki (brak masy, zasilania, uszkodzony jakiś element/podzespół...), lub do wniosku, że to sterownik silnika "wariuje". Jak Ci inaczej pomóc? Jeśli to za trudne dla Ciebie, to po prostu oddaj auto we właściwe ręce, a sam zarobisz w tym czasie na uregulowanie należności za naprawę i nie będziesz musiał główkować o co chodzi.
  • IGE-XAO
  • #3
    miras-30
    Level 2  
    byłem już w okolicznych warsztatach każdy rozkłada ręce silnik chodzi jak nowy tyle że ten check się świeci i niema mocy ostatnio dużo o tym myślałem miałem kiedyś wynalazek amerykański i był ten sam problem jak miałem stary olej już dawno nadawał się do wymiany i też tak było czy by była by to wina oleju bo już w sumie powinien być dawno wymieniony
  • #4
    iommi23
    Level 16  
    Większości opli nie trzeba podpinać pod obd - mają diagnostykę spinaczem. To jest właśnie te mruganie 6/7 (błąd 67):

    http://www.vectra.ovh.org/opel-vectra-kody-usterek.php?t=Opel%20Kody%20usterek

    67 - Czujnik położenia przepustnicy - nie otwiera się wyłącznik biegu jałowego

    elmem się raczej nie podepniesz w tym roczniku - natomiast zwykły kabel kkl vag (do vw) da radę wraz z opelTech2 - odczytassz tylko kody błędów silnika, ale to powinno wystarczyć. Przy czym już je odczytałeś błyskowo (67), więc ta część jest już głowy :)
  • #5
    miras-30
    Level 2  
    tak na to wygląda żę to Czujnik położenia przepustnicy - nie otwiera się wyłącznik biegu jałowego i co można z tym zrobić gdzie on się znajduje
  • #7
    jarewa
    Level 31  
    Weście mnie poprawcie jeśli jestem w błędzie, ale gdzie wy w TDS macie przepustnice? przecież to Diesel na pompie HDK.

    I żadne elm, impa albo dis.
  • #8
    Michal232323
    Level 15  
    Następna sprawa że w oplu omedze nie ma TDSa tylko TD
    edit.
    Quote:
    W oplu ten silnik ma oznaczenie 2,5 TD i występuje w dwóch odmianach:
    - do 96 roku wersja bez przepływomierza 130 KM - oznaczenie silnika 25DT
    - od 96 pojwiła sie wersja z przepływomierzem, niespodzianka też 130 KM - oznaczenie silnika X25DT
    - w 2002 pojawił sie silnik z wtryskiem common rail - 150 KM - oznaczenie silnika Y25DT