Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Internet mobilny i zrywanie połączenia

zearid 19 Paź 2013 09:42 6888 8
  • #1 19 Paź 2013 09:42
    zearid
    Poziom 15  

    Witam. Korzystam na co dzień z internetu mobilnego PLAY (abonament).
    Od kilku dni pojawiły się z nim problemy. Następuje zrywanie połączenia. Na początku było to co kilka h, teraz nawet co kilka minut (dosłownie czasem 1 czasem 5 a czasem z godzinę podziała).

    Karta jest w modemie e3131-us podpiętym do tp-linka mr-3220.
    Kiedy modem jest podpięty bezpośrednio do komputera można połączyć się z siecią lecz nie można przesyłać danych.
    Kiedy karta sim ląduje w telefonie internet działa lecz także pojawia się zrywanie połączenia (np przy speedtest.net - app - w czasie pomiaru potrafi na chwilę rozłączyć pokazując ping powyżej 1sek i ruszyć dalej).

    I tu mam pytanie. Czy winny jest raczej modem czy karta SIM?
    Jeżeli może to być karta sim to czym może się to jeszcze objawiać?
    Karta ma około 1.5 roku i rzadko była przekładana (najpierw siedziała w telefonie jako modemie z udostępnieniem przez wifi później w modemie).

    Jedyna rzecz jaka mi się na karcie rzuciła w oczy to mocno widoczne i wypukłe "kółko", taki okręg na karcie sim (na innej też jest ale praktycznie nie widoczny np).

    Całość dość pilna. Internet jest niezbędny do pracy mojej małżonce i mi.

    Piszę tutaj ponieważ nie znalazłem bardziej odpowiedniego działu.
    Jeżeli jest proszę moderatora o przeniesienie tematu.

    0 8
  • #2 19 Paź 2013 10:42
    wesoly_ro
    Poziom 14  

    Podaj jaki masz Firmware i która wersje V1 czy V2 (na naklejce pod spodem routera) w TP-link-u , miałem podobny przypadek i flesz routera pomógł.

    0
  • #3 19 Paź 2013 10:43
    zearid
    Poziom 15  

    v2 i najnowszy firmware (wczoraj robiłem update, poprzedni był z grudnia 2012). Zastanawia mnie tylko zrywanie w tel oraz problemy jak jest sam modem do komputera podłączony stąd moje pytanie czy może być to sim.

    0
  • #4 19 Paź 2013 10:53
    wesoly_ro
    Poziom 14  

    Wychodzi na to ze jeśli zrywa połączenie w telefonie i to samo dzieje sie na modemie to może być wina karty, zawsze można podjeść do salonu i kartę nie wiem jak w tej firmie ale w PLUS wymieniają od reki z podobnymi problemami. Teraz tydzień temu oddałem tablet samsunga i wymieniałem kartę LTE była miała podobna usterkę, i nie miało znaczenia czy jestem pood nadajnikiem czy dość daleko działał i zrywał połączenie

    0
  • #5 19 Paź 2013 16:50
    zearid
    Poziom 15  

    Chyba tak zrobię. Sieć to PLAY i wiem, że w razie awarii kiedyś od ręki wymieniali karty. Pytam aby wszystko inne wyeliminować. Do nadajnika daleko nie mam. Na modemie jak jest bliżej okna (jest ruchliwa ulica, sporo budynków podobnej wysokości i zakłóceń ogólnie) jest zasięg 84-100%.

    Dodano po 3 [godziny] 31 [minuty]:

    Karta wymieniona. Niestety dalej jest problem. W momencie obciążenia sieci np przez speedtest następuje zerwanie połączenia. To samo ma miejsce przy pobieraniu plików ;/

    Dodano po 6 [minuty]:

    A czy w takiej sytuacji może coś pomóc np hub z zasilaczem? Pytam bo kilka m-c całość działała bardzo dobrze i dopiero niecały tydzień są problemy a trafiłem na sporo informacji o słabej sekcji zasilania w routerze mr3220 (czy jest możliwe, że np owe zasilanie jakoś osłabło? pytam bo akurat routerów nigdy nie naprawiałem jeszcze).

    Jeszcze jedno pytanie przyszło mi do głowy - jak wygląda sprawa np z alternatywnym softem do routera

    Dodano po 2 [godziny] 14 [minuty]:

    Doszedł hub i nadal to samo. Zostało już tylko sprawdzić inny soft.
    Swoją drogą da się jakoś wgrać nowszy firmware do modemu samemu?

    Firmware nie znalazłem do modemu.

    Sprawa wygląda tak:

    Zrywa połączenie po obciążeniu (pobieranie/wysyłanie)
    Nowa karta SIM
    HUB aktywny
    MR3220 na openWRT (modyfikowanym).

    Zostaje tylko przetestować na innym modemie.

    0
  • #6 19 Paź 2013 19:01
    wesoly_ro
    Poziom 14  

    A spróbuj zgłosić zrywanie połączenia na infolinie PLAY, może maja jakaś awarie lub konserwują nadajnik, jesli karta wymieniona i na telefonie i na modemie ta sama usterka to pozostaje zglosic na infolinie

    0
  • #7 19 Paź 2013 20:23
    zearid
    Poziom 15  

    właśnie przyniosłem drugi modem kogoś z rodziny i jeszcze inne kartę SIM od PLAY.
    Właśnie robię testy. Zobaczymy co wyjdzie, jak się okaże, że modem to szukamy pudełka i papierów. Jak nie będzie różnicy to na infolinię.

    Dodano po 5 [minuty]:

    Druga karta jest na łącze 2Mbps, nasza na 6Mbps (zazwyczaj 6-8). Co ciekawe na niej nie zrywa połączenia na naszym modemie. Za chwilkę zobaczę odwrotnie.

    Dodano po 5 [minuty]:

    Nasza karta i drugi modem - przy obciążeniu rozłącza. Karta ma kilka godzin. Ciekawostka. Jaka jest szansa na otrzymanie ponownie złej karty?

    0
  • #8 20 Paź 2013 09:15
    wesoly_ro
    Poziom 14  

    Zgłoś na początek na infolinie ze zrywa połączenie, jak ci odpowiedzą ze nic to do salonu ze na infolinii powiedzieli ze łącze ok i coś z karta musi być, muszą w takim wypadku wymienić. Wyraźnie wychodzi na kartę , ale możne być tez tak ze te nowe karty mogą być nie kompatybilne z modemem, a ten twój znajomy od dawna ma kartę ??

    0
  • #9 20 Paź 2013 09:24
    zearid
    Poziom 15  

    To jest w sumie siostra zony ;].
    Od 4 lat gdzieś.
    Karta jest ok.
    Wychodzi na to, że play znów źle traktuje klientów.
    Ci co korzystają z łącza aktywnie mieli jakieś problemy właśnie.
    Teoretycznie na infolinii podali godzinę rozwiązania problemu zgodną z wejściem nowego pakietu danych + zakończenia nocnego transferu. Typowa zagrywka. Korzystaj z naszych usług, ale jak będziesz to zbyt aktywnie robił to cię udupimy.

    Trochę osób się skarzyło na to. Niby awaria ale dotknęła tylko wybranej grupy klientów.
    Sam play i jego pomoc nic nie pomogli.
    Więcej udało się ustalić dzięki użytkownikom sieci play....

    Podsumowując:

    Karta była dobra.
    Wymiana i dokupowanie sprzętu niepotrzebne.
    Odpowiedzialność za to ponosi PLAY z dziwnym zagraniem w wybraną grupę ludzi (zwłaszcza, że mamy najwyższą ofertę na internet i dokupowaliśmy najwyższy dodatkowy pakiet w tym miesiącu).

    Jak zawsze miałem dość dobrą opinię o nich (poza kilkoma przypadkami gdzie i tak udało się sprawę polubownie rozwiązać) tak teraz nabrałem niezdrowego dystansu.

    Całość ostatecznie idzie jako reklamacja.
    Tydzień problemów z ich przyczyny i 2-3dni kiedy nie dało się ani pracować ani przeglądać cięższych stron (np z dużą ilością framwork-ów czy skryptów).

    0