Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Instalacja grzewcza podłogówka + grzejniki schemat

Romburak1 19 Paź 2013 11:24 6129 4
  • #1 19 Paź 2013 11:24
    Romburak1
    Poziom 2  

Witam.
    Właśnie buduję dom, jestem po rozmowie z 3 hydraulikami i mam mętlik w głowie, dlatego też chciałbym się czegoś więcej dowiedzieć o instalacjach c.o. Poczytałem trochę i spróbowałem sam rozrysować schemat instalacji w domku.
    Chciałbym poprosić o opinię czy taka instalacja jest poprawnie zaprojektowana. Z góry przepraszam jeżeli "stworzę" jakieś głupoty gdyż jestem laikiem dopiero poznaję zagadnienie. Uprzejmie dziękuję za opinie i porady.

Podstawowe dane do instalacji:
    Kocioł gazowy immergas victrix x24 2I
    Temperatura wody c.o. 50/35
    Podejścia kocioł - rozdzielacz z rur miedzianych 1"
    Wysokość umieszczenia rozdzielacza na piętrze 3,2 metra od posadzki
    Pętle i odcinki rozdzielacz- grzejniki z rur PEX AL PEX
    Grzejniki z głowicą termostatyczną (oprócz łazienkowego)
    Długość pętli grzewczych oraz moc grzejników podana na schemacie nie powinna znacznie odbiegać od docelowych.
    System wentylacyjny mechaniczny (rekuperacja)

1 4
  • #2 19 Paź 2013 17:26
    gersik
    Poziom 31  

Moja dobra rada nie kupuj rozdzielacza do podłogówki wraz z mieszaczem. Z tego wynikają zawsze kłopoty. Za kotłem zamontuj sprzęgło hydrauliczne a dopiero do niego wepnij obieg grzejników poprzez pompę i obieg podłogówki z pompą i z mieszaczem, ale mieszacz w kotłowni i do rozdzielacza już same rurki z zmieszaną wodą grzewczą.

1
  • #3 19 Paź 2013 19:09
    Romburak1
    Poziom 2  

Czyli po małych modyfikacjach może to tak wyglądać?

0
  • #4 19 Paź 2013 19:23
    gersik
    Poziom 31