Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Nie mogę odpalić auta Renault Megane

max35 18 Mar 2005 11:53 14512 27
Optex
  • #1
    max35
    Level 12  
    Proszę o pomoc. Wczoraj usiłowałem odpalić swoją Meg a ta ani rusz. Rozrusznik się kręci i nic. Objaw jest taki jakby odłaczony był zapłon. Mam zainstalowaną instalację gazową. Auta nie można odpalić ani na gazie ani na paliwie. W przełączniku Gaz Paliwo słychać klepanie przekaźnika tak jakby coś w nim iskrzyło.
    Proszę o pomoc na co zwrócić uwagę, co sprawdzić i gdzie tego szukać.
  • Optex
  • #2
    Lewy1
    Level 12  
    A sprawdzałeś czy jesst iskra?

    Pozdrawiam
  • #3
    max35
    Level 12  
    Raczej jej nie ma. Nie wiem czy czasem w tym przełaczniku G/P nie tkwi przyczyna. Nie wiem czy można go w jakiś sposób obejść tak jakby nie było wogóle instalacji gazowej. (powrót do pierwowzoru)
  • #4
    T/J
    Level 21  
    Witam
    Częstą przyczyną braku iskry w tym samochodzie jest zabrudzenie czójnika obrotów jeżeli jest to maganka na wtrysku bo tego nie napisałęś.Zrób tak :wykręć jedną świece i sprawdź czy jest iskra jeżeli jej brak to wyczyść ten czójnik.Znajduje się on od góry na obudowie sprzęgła między silnikiem a skrzynią biegów przykręcony dwoma śrubami.Na tym czójniku osadzają się opiłki z sprzęgła.
    Pozdrawiam
  • #5
    JariP
    Level 13  
    Proszę sprawdzić cewki WN , to bardzo często przyczyna braku iskry w Renault Megane. Niestety jest to bardzo awaryjny element zapłonu. Tu francuzi się nie popisali.
    Pozdrawiam.
  • Optex
  • #6
    palala
    Level 24  
    Najpierw sprawdź sobie mase od przełącznika gazu - jeżeli jest oki to wyjmij cenralke, rozbierz i przelutuj płytkę (zwróć szczególną uwagę na przełącznik benzyna - gaz i złącze w które wpinanana jest kostka) najcześciej jest taki objaw jak są zimne luty

    pozdrawiam i życze sukcesów
  • #7
    mczapski
    Level 39  
    Czytam jak koledzy rwą się do pomocy ale nikt nie spytał a ty nie podałeś o jakim modelu samochodu i silnika mówimy. Jeśli owa o silnikach 4M .. to sprawa nieco skomplikowana.
    DO JURI. Wątpię aby dwie lub cztery cewki skapitulowały jednocześnie.
    Aż pachnie awarią sterownika, choć nie chcę cię martwić.
  • #8
    max35
    Level 12  
    Jeśli chodzi o model to: 8-śmio zaworowy na wtrysku 90 KM rok 96.

    Przełacznik Gaz/Paliwo rozebrałem. Wszystko wygląda ok. druk powierzcniowy, żadnych zimnych lutów.

    Mam pytanie. Czy jak odłaczę całkowicie przełącznik G/P to czy auto powinno odpalić na paliwie czy może jest coś co jest rozcięte a ten przełacznik właśnie to łaczy.

    Chcę tutaj zaznaczyć, że auto do wczoraj pracowało bez zarzutu. Wczoraj na chwilę złapało zapłon ale po przełączeniu na gaz właśnie w tym module usłyszałem klepanie przekaźnika i w tym momencie auto zgasło. Po przełączeniu na paliwo nadal nie chciało zapalić. Tak, że wydaje mi się, że cewki i cały zapłon powinien być ok a problem leży w sterowaniu G/P. Chciałbym jakby ominąć instalację gazową i wszystkie próby robić tylko na paliwie.
    Pozdrawiam
  • #9
    WoŹnY
    Level 28  
    Może tylko zawilgocenie daję w kość. Kiedyś u kumpla podczas soczystego deszczu silnik zgasł. Po oględzinach doszliśmy że sterownik zamukł, poszlismy do gospodarza i osuszyliśmy suszarką, potem trochę tasmy i spokojnie ruszyliśmy w dalszą droge :D
  • #10
    max35
    Level 12  
    Faktycznie wczoraj trochę padało ale dziś jest już sucho więc jeśli chodzi o wilgoć to raczej nie wchodzi w grę. Wszystko pod maską jest suche. Przy większych ulewach wszystko było ok. Instalacja raczej wykonana jest starannie i żadnych takich rzeczy jak zły styk czy utleniony nie zauważyłem.
  • #11
    Anonymous
    Anonymous  
  • #12
    max35
    Level 12  
    Kontrolka od immobilizera gaśnie
  • #13
    WoŹnY
    Level 28  
    Jak chcesz odpalać tylko na benzynce, to odłącz przewód zasilający od elektro zaworu gazowego (przy butli), potem podłącz na stałe (jakimś przewodem) zasilanie do elektrozaworu od zasilania beznyną. To tyle. Ja bym sprawdził na wykręconej świecy czy jest iskra. Potem bym główkował dalej.
  • #14
    Buzka23
    Level 17  
    Przyjacielu każdy z tu piszących chyba nie trafia w istotę rzeczy pierwsza rzecz przy przekreceniu kluczyka posłuchaj czy pracuje pompa paliwa, bo jeżdząc na gazie mogłes ja uszkodzić zwłaszcza jesli nie ma zawsze połowy paliwa w zbiorniku ona tym paliwem sie chłodzi. jesli słychac ją to zgłoś sie po kolejną wskazówkę.
    Pozdrawiam
  • #15
    andrzej 7773
    Level 11  
    pod maskąjest tzw.(bezpiecznik udarowy)taki gumowy przycisk spróbuj go wcisnąć mógł wybic przy wjechaniu w dziurę w jezdni

    Dodano po 1 [minuty]:

    pod maskąjest tzw.(bezpiecznik udarowy)taki gumowy przycisk spróbuj go wcisnąć mógł wybic przy wjechaniu w dziurę w jezdni
  • #16
    Lazer
    Level 24  
    Kumpel miał taki sam problem i też było autko z gazem. W jego przypadku obiawy były takie same jak tu opisywane czyli rozrusznik kręci ... Zaciągnął pojazd do elekryka a ten pomyslał ,pogrzebał i podmienił modół zapłonowy i silnik odpalił za pierwszym razem...
  • #17
    thomas__1
    Level 23  
    Jeżeli gazownik dobrze zrobił instalację to po odłączeniu zasilania gazu auto powinno chodzić normalnie na benzynie. Sprawdź dokładnie czy masz iskrę. Wykręć świecę połącz z kablem WN i przyłóż gwintem do korpusu silnika. Potem niech druga osoba zakręci. Jak będzie iskra to sprawdź kompresję np manometrem od kół z dorobionym gumowym wężem, takim który szczelnie połączy gniazdo świecy z manometrem.
    Nie napisałeś jaki przebieg ma samochód. W mojej Meganie 1,4 po ok 100 tys km wyleciał zawór dolotowy. Też się głowiłem czemu nie zapala, ale sprawdziłem kompresję i na jednym garku nie było.
    Jeżeli masz iskrę i kompresję to musisz szukać przyczyny w paliwie.
  • #18
    max35
    Level 12  
    Dzięki wszystkim za pomoc.
    Sprawdziłem czy jest iskra. Niestety jej nie ma. Gdzie mogę szukać przyczyny jej braku.
    Jeśli chodzi o pompę paliwa to pracuje i podaje paliwo. Czuć w silniku jak miałem wyciągniętą świecę. Napięcie na wtryskiwacze raczej dochodzi.
    Jestem laikiem samochodowym więc jeśli można to proszę o dokładny opis lokalizacji danego elementu.
  • #19
    thomas__1
    Level 23  
    Jeżeli nie ma iskry to musisz sprawdzić świece, obwód wysokiego napięcia cewkę i rozdzielacz zapłonu. Cewkę mozesz sprawdzić miernikiem. UZwojenie pierwotne ma 1 kΩ a wtórne 10 kΩ. Proponowałbym odłączenie zasilania instalacji gazowej - powinny być dodatkowe kable podłączone do akumulatora; wtedy samochód powinien chodzić jak przed instalacją gazu, tylko na benzynie.
    Bezpieczniki w przedziale silnika OK ? Szczególnie ten od zasilania urządzenia sterującego i czujników (7,5 A).
  • #20
    mczapski
    Level 39  
    Skoro jesteś pewien, że działa pompa paliwa to jest nadzieja, ze sterownik silnika żyje. A więc warto sprawdzić czujnik położenia wału korbowego (Halla). Zdaje się, że w tym modelu funkcjonuje już czujnik identyfikacji cylindra pracującego. Tyle, że bez miernika lub diagnoskopu to trochę trudno. I nie wierz w to co ktoś napisał, że oporność części niskonapięciowej cewki to 1 kohm. O ile wiem rozdzielacza zapłonu też nie masz.
  • #21
    thomas__1
    Level 23  
    Mczapski - masz rację, pomyliłem się. Ma to być 1 Ω. Gdyby to było 1k to dawałoby to przekładnię 10X.
    Jeśli chodz o silnik to ja mam 1,4 z 98 roku i jest jedna cewka + rozdzielacz. Jeżeli MAX35 ma z 96 to musi mieć PODOBNIE!!!!!
  • #22
    sowczas
    Level 14  
    Sprawdz czujnik na kole zamachowym , bardzo częsta usterka w Meganach z tego co pamietam mam miec cos kolo 280Ω ale uwaga !!! często uszkodzony czujnika miał dobrą oporność ,więc to nie jest wyrocznia. Czujnik kosztuje coś kolo 100zł
  • #23
    jroza
    Level 11  
    powiem tak miałem podobny problem z moim autkiem (megane 96 K7M 75 KM) sprawdziłem wszystko i... kupiłem używany komputer. zwalony był elektroniczny moduł wykonawczy sterowania zapłonem. z tego co czytam wszystkie procedury co wykluczenia czujników już zostały podane pozostaje tylko ECU (obym się mylił). jak problem jest jeszcze aktualny posiadam adresy gdzie za przyzwoitą kasę można kupić ECU i służę pomocą. jak coś pytajcie na maila.
  • #24
    m4341
    Level 14  
    to na pewno nie komputer. musisz podpiąć pompe paliwa na krótko czyli podać napięcie bezpośrednio na konektor łączacy pompe gdzieś na wiazce biegnącej do tył samochodu. rozpiąć i podać napięcie jeżeli pracuje pompa to spiąć i podać w tym samym punkcie napięcie nastąpi odbezpieczenie ewentualnych zabezpieczeń i samochód odpali. jeżeli po tym zabiegu samochód później będzie wykazywał awarię jak przed moim zaleceniom to należy wymienić pompe paliwa lub jakiś system alarmowy odcina pompe. powodzenia
  • #25
    thomas__1
    Level 23  
    Proszę czytać dokładnie wszystkie odpowiedzi. NIE MA ISKRY !!, a pompa nie jest odpowiedzialna za jej brak.
    Z drugiej strony to już samochód pewnie chodzi. Proszę zobaczyć na datę postu.
  • #26
    max35
    Level 12  
    Dzięki wszystkim forumowiczom za chęć pomocy. Na szczęście Megi wreszcie odpaliła. Przyczyną był brak zasilania cewek wysokiego napięcia i przekaźnika od pompy paliwa - przerwa na dwóch przewodach w wiązce. Gdyby nie schemat który zdobyłem z wielką trudnością to pewnie nie doszedłbym do tego.
    Jedno co mogę powiedzieć a są to chyba moje najważniejsze spostrzeżenia to na:

    1. na pinie 32 na wtyku od modułu zapłonu (Siemens) musi być napięcie 12V. Jest to napięcie podawane bezpośrednio z akumlatora poprzez bezpiecznik 5A (na schemacie jako F41- nie udało się go zlokalizować),
    2 Po przekręceniu stacyjki przez bezpiecznik 7,5A (prawa strona - skrzynka przekaźnika pompy paliwa) pojawia się napięcie zasilające cewki wysokiego napięcia oraz pin 24 modułu,
    3. na pinie 48 powinna pojawić się masa, która załącza przekaźnik pompy paliwa poprzez zwarty styk wyłacznika wstrząsowego.
    Zwarty przekażnik pompy podaje napięcie do zasilania wtryskiwaczy, czujnika prędkości, elektrozaworów i pozostałych obwodów.
  • #27
    m4341
    Level 14  
    tomas nie rozumie jak pracuje komputer wiec mu sie nie udowodni co ma pompa do zapłonu a ma dużo .więc jak wypniesz pompe to nie będzie zapłonu i nawet chwilowe przerwy w zasilaniu pompy sa rozpoznawane przez diagnostów jako brak iskry lub uszkodzenia w układzie zapłonowym i jest to prawda fałszywa. w tym przypadku myślę że jest podobnie i usterka się powtórzy. głupsze obd2 też sie mylą .
  • #28
    max35
    Level 12  
    Auto jeździ. Przyczyną była przerwa w przewodzie (żółty przewód)zasilającym między bezpiecznikiem 7,5A (pudełko z przekażnikiem od pompy) a zasilaniem cewek wys.napięcia.
    Temat ten uważam za zamknięty!