Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mostek Prostowniczy kilka pytań.

19 Paź 2013 19:56 1830 13
  • Poziom 9  
    Witam.
    Czy można zrobić mostek prostowniczy z różnych diod czy wszystkie muszą być takie same? Jaki mostek potrzebował bym aby ładować akumulator 7.2V 2000mAh z magneta 6v 30w ? Wystarczył by do tego taki układ magneto -> mostek prostowniczy -> akumulator czy muszę podpiąć jeszcze coś ? Sorry jak coś pokręciłem jestem zielony.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Możliwe, choć niewskazane. Przecież diody kosztują takie grosze, że bez problemu złożysz kompletny mostek.
    Co to konkretnie ma być? Ładowarka akumulatorka? W czym to magneto? Może jakieś konkretne informacje?
    I same diody w mostku mogą tutaj nie wystarczyć.
  • Poziom 43  
    Teoretycznie można, jednak o parametrach mostka będzie decydować diody na najniższe napięcie pracy i o najniższym dopuszczalnym prądzie.
    Napięcie 6V minus spadek napięcia na mostku ok. 1,4V daje 4,6 V.
    Za mało aby ładować akumulator 7,2V
  • Poziom 9  
    Wiem ale mam kilka diod w domu i myślałem że da się z nich zrobić bo sklepy już zamknięte ;/
    Ma to ładować akumulator zasilający a dokładnie stabilizujący światła 6V 15/15W i 6V 5W. Magneto w silniku jawa 223.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Masz co najmniej kilka różnych schematów przerobienia instalacji w motorowerach jawa/romet na instalację z akumulatorem i regulatorem napięcia. Więc z nich skorzystaj.
    A jeśli myślisz, że zrobisz to z tego, co akurat znalazłeś, to sam sobie generujesz kłopoty.
  • Poziom 9  
    Widziałem kilka schematów i wychodzi na to że wystarczy podpiąć akumulator przez prostownik i powinno działać nie trzeba regulatora napięcia. Jeśli mam akumulator 2Ah to mostek prostowniczy muszę kupić na 2A czy jak ?
  • Poziom 27  
    Jakiego rodzaju są to baterie?
  • Poziom 9