Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Zasilacze komputerowe a faktyczny pobór prądu... jak to jest?

pytajacy1234 20 Paź 2013 11:22 1059 5
  • #1 20 Paź 2013 11:22
    pytajacy1234
    Poziom 3  

Witam

To mój pierwszy post i sorki, jeśli napisany w złym dziale.
    Od pewnego czasu nurtuje mnie jedno pytanie. Chodzi o to, że w domu mam kompa, który jest praktycznie cały dzień używany. Jest to już staruszek 7 letni, który ma w sobie zasilacz 350W. W najbliższym czasie mam zamiar kupić coś nowszego i wiem, że tam montuje się już większej mocy zasilacze np. 500W (mówię o tych prawdziwych zasilaczach, nie o pseudo zasilaczach).

Ale może przejdę do rzeczy. Jestem kompletnym laikiem w tych rzeczach, dlatego chcę zapytać fachowców :D Jak to jest z poborem prądu takich zasilaczy? Bo jak np. mam żarówkę 100W (taka zwykła z żarnikiem) to wiem, że ona cały czas pobiera 100W. W zasilaczach też jest podobnie? Jak mam zasilacz 500W to tyle cały czas mi pobiera tej mocy? :D

Pewnie źle to rozumuje, dlatego zapytałem tutaj. Dzięki :)

0 5
  • Pomocny post
    #3 20 Paź 2013 11:35
    goldi74
    Poziom 43  

pytajacy1234 napisał:
    Jak mam zasilacz 500W to tyle cały czas mi pobiera tej mocy?

Pobór prądu zależy od tego co akurat robi komputer. Przy pisaniu w notatniku będzie najmniejszy a największy przy uruchomieniu wymagającego programu lub gry która wykorzysta całą moc obliczeniową procesora i karty graficznej. W uproszczeniu tak to wygląda.

0
  • Pomocny post
    #4 20 Paź 2013 11:36
    RAPS II
    Poziom 7  

Komp będzie tyle ciągnął od zasilacza ile aktualnie będzie mu potrzeba mocy.

0
  • Pomocny post
    #5 20 Paź 2013 11:36
    jdubowski
    Specjalista - urządzenia lampowe

pytajacy1234 napisał:
    Jak mam zasilacz 500W to tyle cały czas mi pobiera tej mocy?