Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

URSUS C 360 - Czy można podłączyć 2 akumulatory jednocześnie?

m_mala1987 20 Paź 2013 16:10 5574 9
  • #1 20 Paź 2013 16:10
    m_mala1987
    Poziom 7  

    Posiadam 2 akumulatory: 12V na 120 Ah i 12v na 110 Ah. Czy można je jednocześnie podłączyć w URSUSie C 360?

    0 9
  • #2 20 Paź 2013 16:21
    2316310
    Użytkownik usunął konto  
  • #3 20 Paź 2013 16:24
    m_mala1987
    Poziom 7  

    Ale czy podłączenie tych dwóch akumulatorów pomogłoby zimą przy odpalaniu?

    0
  • #5 20 Paź 2013 16:44
    wpsowa692
    Poziom 24  

    Było już o tym ,zawsze ten słabszy wykończy tego mocniejszego.
    Zamontuj ten mocniejszy , a ten drugi miej naładowany na kablach podpinaj w sytuacjach awaryjnych .

    0
  • #6 20 Paź 2013 16:53
    karola44-81
    Poziom 27  

    Jeden 12V o pojemności 120, czy 110 Ah spokojnie Ci wystarczy. Jeżeli któryś z tych jest na pewno sprawny- zakładaj jeden i zapomnij o problemach.

    0
  • #7 21 Paź 2013 20:15
    gilus1
    Poziom 28  

    karola44-81 napisał:
    Jeden 12V o pojemności 120, czy 110 Ah spokojnie Ci wystarczy. Jeżeli któryś z tych jest na pewno sprawny- zakładaj jeden i zapomnij o problemach.

    Przy sprawnym rozruszniku i solidnym połączeniu klem wystarcza - sam mam tylko 120Ah i działa. Druga sprawa, to stan silnika - u mnie igła, w zimie na mrozie rozrusznik kręci słabo, ale chwila wystarcza do uruchomienia. 3 letni akumulator może już nie dać rady w zimie - trzeba wstawiać grzejnik pod miskę silnika lub podłączać drugi akumulator na czas rozruchu. Łączenie równoległe na stałe jest złym rozwiązaniem, zwłaszcza gdy nie uruchamiasz ciągnika przez kilka dni. Ten drugi akumulator podłączaj przewodami rozruchowymi na czas rozruchu. Przewody nie powinny być długie, a ich przekrój powinien być możliwie największy (oglądając w marketach przewody 200A zauważyłem, iż mają one małe przekroje, więc spadki napięć będą duże a podczas rozruchu każdy wolt jest na wagę złota, dobre). Dobre przewody wytrzymują 600A i mają mocne sprężyny w krokodylach.

    0
  • #8 21 Paź 2013 20:32
    Wodnik-W8
    Poziom 16  

    Witam. A co masz zamontowane w tym ciągniku, prądnicę czy alternator. Jeśli alternator to spokojnie możesz je oba założyć a jak prądnicę to lepiej nie. P.

    1
  • #9 21 Paź 2013 21:33
    gilus1
    Poziom 28  

    Tu nie chodzi o alternator bądź prądnicę, oba te urządzenia będą poprawnie ładować akumulatory. Problemem jest nierówne napięcie stanu jałowego poszczególnych akumulatorów. Nawet, gdy różnica będzie wynosić 0,1 V, to i tak po połączeniu równoległym owe napięcie się wyrówna poprzez nieustanne ładowanie i podtrzymywanie jednego akumulatora kosztem drugiego, który się rozładuje. Dodatkowo, jeśli gorszy akumulator będzie zużyty, to i on nie będzie zdatny do skutecznego przechowywania energii. Efektem będą 2 rozładowane akumulatory po kilku dniach postoju (ewentualnie tylko ten słabszy będzie naładowany, ale to nadal nie jest rozwiązanie problemu, bo lepszy akumulator nie będzie brał udziału podczas rozruchu, więc jaki jest sens stosowania takiego rozwiązania?)

    0
  • #10 22 Paź 2013 00:09
    2316310
    Użytkownik usunął konto