Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

SKuTER - Montaż przerywacza kierunkowskazów z samochodu

speakes 20 Paź 2013 19:04 7962 13
  • #1 20 Paź 2013 19:04
    speakes
    Poziom 7  

    Witam,

    Chciałbym zamontować taki o to przerywacz:

    SKuTER - Montaż przerywacza kierunkowskazów z samochodu

    Zamiast elektronicznego:

    SKuTER - Montaż przerywacza kierunkowskazów z samochodu
    (3 piny)

    Czy ktoś może coś pomóc?

    0 13
  • #2 20 Paź 2013 19:14
    Ronin64
    Poziom 35  

    A czemu chcesz to zrobić? Jaką masz instalację w skuterze, 6V czy 12V? Przerywacz z pierwszego odnośnika jest przystosowany do instalacji 12V.

    0
  • #4 20 Paź 2013 19:25
    diantus
    Poziom 28  

    Przerywacz samochodowy bimetaliczny aby pracował musi mieć odpowiednią ilość wat obciążenia podana na jego obudowie (do podgrzania przełączającego bimetalu), tzn. że w skuterze na pewno nie będzie pracował. W instalacji 12V można zastosować przerywacz samochodowy elektroniczny, który pracuje niezależnie od wielkiości obciążenia.

    Moderowany przez Błażej:

    To NIE JEST przerywacz bimetaliczny. To przerywacz elektroniczny z przekaźnikiem jako elementem załączającym. Bimetaliczne częściej właśnie można spotkać w skuterach i motorowerach, niż w aktualnych samochodach.

    1
  • #5 20 Paź 2013 19:31
    speakes
    Poziom 7  

    Chcę to zrobić bo stary przerywacz uszkodziłem, a to okazja na wymianę na taki który będzie "tykał" przy włączonym kierunku.

    Mam instalacje 12v, żarówki kierunkowskazów 4x 12v10w + żarówki strzałek (x=?w) + żarówka w lusterkach (x=?w)

    "
    Pin 31 masa
    pin 49 zasilanie
    pin 49a wyjście na przełącznik kierunkowskazów.
    "

    Pytanie teraz jak się to ma do elektrycznego, tzn jaki tam jest układ pin-ów

    Jak ktoś mógłby mi pomóc, dodaje fotkę układu

    SKuTER - Montaż przerywacza kierunkowskazów z samochodu

    Czyli jak to podłączyć by się zgadzało ze starą kostką

    1
  • Pomocny post
    #6 20 Paź 2013 20:11
    ladamaniac
    Poziom 37  

    diantus napisał:
    Przerywacz samochodowy bimetaliczny aby pracował musi mieć odpowiednią ilość wat obciążenia podana na jego obudowie (do podgrzania przełączającego bimetalu), tzn. że w skuterze na pewno nie będzie pracował.

    To na zdjęciu, to nie jest przerywacz bimetaliczny. Będzie pracował, ale ze zwiększoną częstotliwością (sygnalizacja spalonej żarówki) Albo trzeba zmienić opornik pomiarowy wewnątrz przerywacza, albo dorzucić zewnętrzne obciążenie. Z tej fotki nic nie wynika, bo nic nie widać. Przewody do sprawdzenia żarówką.

    Moderowany przez Błażej:

    Jeśli w przerywaczu samochodowym siedzi standardowy układ U4603, to można to sygnalizowanie awarii obejść bez dodawania obciążenia i wymiany rezystora pomiarowego. Patrz niżej.

    0
  • #7 20 Paź 2013 20:29
    speakes
    Poziom 7  

    Pomysł na zewnętrzne obciążenie? Nie chce dodatkowych żarówek

    Widzę na obudowie napis 12v 42 46 92W

    Muszę mieć aż 92W?

    0
  • #8 20 Paź 2013 21:33
    yogi009
    Poziom 42  

    Kolego, NE555, tranzystor i żarówka lub diody LED - proste, oszczędne i wieczne. Sam regulujesz częstotliwość i jasność świecenia.

    0
  • #9 20 Paź 2013 22:24
    kierbedz4
    Poziom 34  

    Aby pracował poprawnie musi mieć obciążenie minimum 42W Maksymalne obciążenie tego przerywacza kierunkowskazów to 82W i jest on przystosowany do pracy w samochodach i ciągnikach rolniczych ciągnących przyczepy. Zamontuj przekażnik kierunkowskazów elektroniczny który bez względu na obciążenie będzie spełniał wymogi częstotliwości błysków zgodnych z kodeksem drogowym.Cena jego nie jest wygórowana coś około 24 zł.

    0
  • Pomocny post
    #11 20 Paź 2013 23:46
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    1. Autor postu OBOWIĄZKOWO zamieści obrazki w pierwszym poście zgodnie z wymogami forum!
    2. Jak najbardziej może być przerywacz samochodowy, jeśli jest na układzie U6043, to aby pracował normalnie przy mniejszym obciążeniu, wystarczy odłączyć mu nóżkę 7 od reszty układu. Wtedy układ będzie działać bez diagnozy przepalonej żarówki. Jeśli częstotliwość nadal będzie nie taka, to można ją korygować rezystorem między nóżkami 4 i 5.
    3. Ten uszkodzony przerywacz z obrazka, to:
    zielony - masa, czyli 31,
    a zasilanie, czyli 49 sobie znajdziesz, po włączeniu zapłonu pojawi się tam napięcie.

    0
  • #12 21 Paź 2013 11:55
    speakes
    Poziom 7  

    SKuTER - Montaż przerywacza kierunkowskazów z samochodu

    Tak jest tam układ U6043, pytanie tylko czy chodzi o 7 nóżkę według powyższego schematu? Czyli LD ?


    Edit:

    Znalazłem, tak to ta nóżka.

    0
  • #13 21 Paź 2013 17:56
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Tak. Jest podłączona do rezystora pomiarowego. Przecinasz tą ścieżkę i chodzi normalnie.

    0
  • #14 21 Paź 2013 18:51
    speakes
    Poziom 7  

    Wszystko działa :) Temat rozwiązany, Dziękuje :)

    0