Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Laguna 2 PH 2 - wypadanie zapłonu

20 Paź 2013 19:24 5778 4
  • Poziom 7  
    Witam.

    Auto, które ma problem to Laguna 2 PH2, wersja GT, silnik benzyna 2.0T 204KM/300Nm

    mam następujący problem - posiadam następujące błędy (jak na obrazkach). Najpierw były błędy z 1 obrazka, teraz pojawiają sie te z 2 obrazka. Dodatkowo czasami pojawia mi się komunikat "check emission" i zamiga kontrolka check engine. Również przy ciepłym silniku słychać delikatnie dudnienie z tłumika (jakby dopalanie mieszanki w tłumiku).



    Na 100% nie są to świece zapłonowe - nówki sztuki (2000 przebiegu)

    Na 100% nie są to cewki - sprawdzane na innym komplecie z drugiego auta. Również podmieniana jedna kompletnie nowa cewka. I błędy dalej się pojawiają.



    Autem nie szarpie, nie widać strat na dynamice. Wydaje mi się, że silnik troszeczkę za bardzo drga (choć to może być błędne odczucie). Błędy i "check engine" pojawiają się zazwyczaj na wolnych obrotach (np. spokojna jazda na szóstce z prędkością 2000 RPM) albo stojąc na światłach na biegu jałowym.





    Pytanie:



    1. Który cylinder jest cylindrem numer 1? Liczone od rozrządu czy kierowcy?

    2. Co mogą oznaczać ów błędy?

    3. Czy może być to mapa paliwa? Jeśli tak, to co jest potrzebne aby wgrać nową mapę?? (interface + program CLIP???)



    Dziękuję za jakiekolwiek sugestie.


    Laguna 2 PH 2 - wypadanie zapłonu Laguna 2 PH 2 - wypadanie zapłonu
    Kod: html4strict
    Zaloguj się, aby zobaczyć kod
  • Poziom 2  
    aux84, czy udało Ci się znaleźć źródło problemów? Mam w mojej Lagunie GT podobne objawy (delikatnie nierówna praca na wolnych obrotach, dudnienie w wydechu, "check emissions" i błąd wypadania mieszanki na 1 cylindrze). Jutro oddaję Lalkę do znajomego mechanika na sprawdzenie, to może się dowiem co jest powodem u mnie, ale sugestie przed oddaniem by się przydały :-)
  • Poziom 7  
    tak,
    po testach (różna świeca i cewka na rożnym cylindrze - wszelkie kombinacje), jako winny został zidentyfikowany wtryskiwacz na jednym z cylindrów. Koszt nowego wtryskiwacza w ASO to koło 200-300zł, więc akceptowalnie.

    Zrób tak - jak wyskoczy Ci check emisson, to wepnij się w OBD (ELME327, DT2000) i zobacz, który cylinder Ci pokazuje błąd (uwaga, cylindry liczone są od skrzyni biegów, nie od rozrządu!). Skasuj błąd, podmień świece i cewki (tj. przełóż z innego cylindra), potestuj. Jeśli błąd znów wyskoczy na tym samym cylindrze - wtryskiwacz. Jeśli wyskoczy na cylindrze, gdzie trafiła cewka i świeca - już wiesz, że to nie wtryskiwacz, tylko coś z tych dwóch elementów :)

    Dodam jeszcze, że przed zabawą ze świecami i cewkami sprawdziłem kompresję, żeby wykluczyć sprężanie.

    Daj znać jak poszło.
  • Poziom 2  
    Dzięki za informacje. Póki co zanosi się na wtryskiwacz, bo cewki ostatnio zmieniłem wszystkie na nowe (w zdechły w przeciągu tygodnia). Świece też są raczej w porządku, bo wymieniałem jakiś rok temu, ale przed wymianą problem też występował. Jednak błąd "check emissions" wywalało rzadziej i silnik pracował ciut równiej. Jakby to był wtryskiwacz, to nawet bym się cieszył (że nic gorszego, np. głowica), bo mógłbym wymienić wszystkie na te od Megane III RS i trochę pobawić się mocą :-)
    Jak będę po badaniach to dam znać.
  • Poziom 2  
    Odebrałem auto i wyszło na to, że silnik łapał lewe powietrze na 'wtyczce' ciśnienia wchodzącej do przepustnicy. Były wyrobione/wyłamane zaczepy, przez co powstała nieszczelność. Na razie jest złapane na trytytki i póki co jest dobrze, ale w dłuższej perspektywie będę myślał o solidnym rozwiązaniu.