Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Skoda Fabia 1.4 16V - Przepalona obudowa akumulatora oraz bezpiecznik

21 Paź 2013 11:22 9468 19
  • Poziom 12  
    Mam pytanie w tamtym tygodniu miałem samochód u mechanika był robiony rozrusznik, w sobotę sprawdziłem na akumulator i widzę że pali się czerwona lampka czyli że musze go doładować i w tej obudowie znajdują się łączenia kabli pod dodatkową osłoną, w niej jeden kabel jest delikatnie przywęglony oraz plastik jest w tym miejscu pżytopiony o raz w tej obudowie był przepalony bezpiecznik mam pytanie czym to mogło być spowodowane czy to zwarcie przy akumulatorze czy przy rozruszniku oraz czy mogą być spowodowane jeszcze jakieś usterki inne, ja zaobserwowałem że nie mogę skonfigurować otwierania szyby od strony kierowcy aby po naciśnięciu przycisku sama automatycznie otwierała się do końca tylko musze cały czas trzymać u pasażera wszystko jest normalnie oraz odczytałem taki oto błąd:
    Address 09 -------------------------------------------------------
    Controller: 6Q1 937 049 D
    Component: 0000 BN-SG. 1S34
    Coding: 25610
    Shop #: WSC 13765
    3 Faults Found:
    01598 - Drive Battery Voltage
    07-10 - Signal to Low - Intermittent
    01598 - Drive Battery Voltage
    27-10 - Implausible Signal - Intermittent

    Dodano po 6 [minuty]:

    Skoda Fabia 1.4 16V - Przepalona obudowa akumulatora oraz bezpiecznik
    na zdjęciu obrazek przedstawiający przepalny przewód nr. 2 oraz skrzynka z bezpiecznikami nr. 1 tam saplony bezpiecznik drugi od prawej.
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 12  
    a ma któs może pomysł co mogło spowodować te błędy
  • Poziom 43  
    Żadne zwarcie , grzeje się płytkowy bezpiecznik alternatora(korozja i słaby styk) standard w grupie vw. Wyczyśc porządnie i załóż nowy bezpiecznik. A ten mały może być od wentylatora chłodnicy,sprawdź czy się obraca.
  • Poziom 12  
    a gdzie mogę znaleź ten płytkowy bezpiecznik alternatora, bo widzę że coś mi nie morze doładować akumulatora do końca bo dalej świeci na akumulatorze czarna dioda sygnalizująca aby doładować akumulator, bezpiecznik ten mały wymieniłem, jak narazie po dłuższej jeździe nic się temperatura ponad stan nie podnosi a bezpiecznik się nie przepala

    Dodano po 10 [minuty]:

    spoko już wiem co to ten płytkowy bezpiecznik alternatora to jest ta blaszka łącząca ten kabel z tą drugą blaszką
  • Poziom 12  
    Address 09 -------------------------------------------------------
    Controller: 6Q1 937 049 D
    Component: 0000 BN-SG. 1S34
    Coding: 25610
    Shop #: WSC 13765
    3 Faults Found:
    01054 - Power Supply Relay: Terminal 30 (J317)
    28-00 - Short to B+
    01117 - Generator Terminal DF Load Signal
    27-10 - Implausible Signal - Intermittent
    01598 - Drive Battery Voltage
    27-10 - Implausible Signal - Intermittent
    teraz sczytałem takie błedy pokazał się nowy ten 01117, wczoraj sprawdziłem ładowanie akumulatora przez alternator było bez właczenia czegokolwiek 13,8 V, przeczyściłem kable, klemy, kabel ten główny przy alternatorze, wymieniłem cała skrzynkę przy akumulaotrze z przewodami, wyczyściłem, po tych zbiegach ładowanie bez właczenie świateł itp. 14,28 V a po właczeniu świateł, radia, dmuchawy i grzania spadło do 14,9 czy takie parametry są dobre dla tego samochodu
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 36  
    tomaszeknce napisał:
    14,28 V a po właczeniu świateł, radia, dmuchawy i grzania spadło do 14,9


    To spadło w górę ?!
  • Poziom 12  
    a sorki spadło na 14,09 wczoraj to było mierzone zaraz po tych wszystkich naprawach i akumulator był nie doładowany, dziś widze że wszystko jest dobrze z akumulatorem świecie zielona dioda zrobiona około 50 km nie ma już błędów na komputerze po sprawdzeniu na ciepłym silniku ładolwanie jest 14 V i skacze tak w przedziale 13,98 do 14,04 V a po właczeniu, wentylatora, świateł, radia spada do około 13,82
  • Poziom 12  
    jak narazie błędów nie ma teraz na zimnym silniku ładowanie jest 14V gdy obroty są wyższe a po rozgrzaniu ładowanie spada do około 13,82 a po właczeniu świateł i innych spada do około 13,6 teraz mam pytanie czy także jest dobrze oraz zaobserwowałem że ten kabel od alternatora co przedtem przypalił mi obudowe dalej po dłuższej trasie jest gorący ale plastik się nie przepala, czy może na jego nagrzanie równierz wpływać bliskość silnika i mocne grzanie z niego oraz zaobserwowałem że rolka od naciągacza paska chodzi delikatnie na boki, naciąg jest dobry czyli wystarczy wymienić samą rolkę
  • Poziom 13  
    Ładowanie jest prawidłowe, jeżeli chodzi o kabel (mam na myśli ten między klemą dodatnią a listwą zasilającą na obudowie akumulatora) tak on się troszeczkę nagrzewa ponieważ izolacja jest wykonana z domieszką gumy z kauczukiem jest bardzo miękki. Rolka w całości z napinaczem w oryginale, chyba że zamiennik oferuje taką możliwość.
  • Poziom 43  
    Masz duży opór na złączu (oczka) i się grzeje
  • Poziom 12  
    no właśnie można wymienić samą rolkę to myśle że ją wymienie i pasek odrazu po dawno nie był wymieniany, no właśnie tylko tak się grzeje że parzy przy dotyku, a czy alternator ma jeszcze jakieś dodatkowe uziemienie bo od czego by się mógł tak grzać ten kabel, dlaczego miał by za duży opór

    Dodano po 1 [minuty]:

    a i dzięki za odpowiedź w sprawie ładowania bo czytałem różne opinie w tej sprawie i dużo pisało że nie może spaść poniżej 14 V
  • Poziom 43  
    Zaprasuj a lepiej zalutuj nowe końcówki oczkowe.
  • Poziom 12  
    aha spoko czyli obciąc ten kabel na kańcu i cała nowa końcówka a zalutować wystarczy taką domową lutownicą czy podjechać do elektryka żeby to zrobił lepiej
  • Poziom 43  
    Lutownica to 100W starczy ale nie transformatorowa ale z grotem.
  • Poziom 39  
    Rozczyść oczko oryginalne, doprasuj i zalutuj, tak jak andrzej20001 radzi.
    Dużą kolbową lutownicą, ew małym palnikiem.
    Jak odetniesz za dużo to będzie jajo jak ci kabla zabraknie, bywają krótkie.
    Ew rozgiąć oryginalne oczko i zdjąć, a w jego miejsce wstawić nowe.
  • Poziom 12  
    spoko dzięki za pomoc zrobie tak jak mówicie doprasuje, zalutuje bo ciężko jest dostać takie oczko orginalne bo ono ma wypusty żeby idealnie wpasowało w obudowę a mam jeszcze pytanie zalutować tak samo drugi konieć kabla przy alternatorze czy tylko ten przy akumulatorze co się grzeje wystarczy?
  • Poziom 43  
    Tam gdzie masz spadek napiecia /grzeje się.
  • Poziom 12  
    a co byś powiedział na to żeby obciąć ten kabel i połączyć z drugim gdzie końcówka jest w lepszym stanie a pokazałem to elektrykowi to mówi że ciężko to tak zaprasować a jak mam drugi kabel z dobrym oczkiem bo kupiłem całą używaną obudowe z tymi kablami i ten wygląda że wszystko z nim jest dobrze tylko czy przez takie połączenie nie nastąpi przez to spadek napięcia, łaczenie kabli po przez zacisk
  • Poziom 43  
    Nie kombinuj utnij orginalne oczko rozegnij wyczyść szlifierką i zalutuj.15 min i gotowe.
  • Poziom 12  
    Spoko, skoro tak mówisz, to nie będę kombinował.