Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Fiat 126p - zatkane sitko w baku.

caber 21 Oct 2013 14:56 3630 18
  • #1
    caber
    Level 17  
    Witam , mam pytanie odnośnie tego sitka w baku , dzisiaj czyściłem pływak w baku bo się zawieszał i chciałem przeczyścić to sitko na rurce w baku bo było przytkane , ale przy jego demontażu się całe porozryało i złożyłem bez tego , maluch chodzi normalnie i już dobrze wskazuje poziom paliwa ale czy brak tego sitka nie będzie powodował jakichś skutków ubocznych , pozdrawiam.
  • #2
    pioart
    Level 38  
    Sitko filtruje wstępnie paliwo /większe elementy/ i nie dopuszcza do zassania ich w układ paliwowy. Jeśli masz zainstalowany filterek paliwa przed pompką paliwa, to nie powinno mieć zasadniczego znaczenia.
  • #3
    kuba2350
    Level 10  
    Witam, chciałbym się podpiąć do tego tematu chociaż mój problem jest nie do końca związany z myślą przewodnią- otóż posiadam fiata 126p FL z 1989 z jednobiegunową cewką WN i rozdzielaczem i od pewnego czasu silnik nie chce pracować na wolnych obrotach tylko na ssaniu, przerywając przy dodawaniu gazu. Cewka WN jest nowa, przewody i świece mają 2 tys, pompka paliwa i popychacz nowy, zawory wyregulowane, sitko w baku i bak wyczyszczony, przerywacz wyregulowany, kondensator prawie nowy. Gaźnik czyściłem dwa razy, później pomyślałem że to może być luźna przepustnica więc założyłem inny gaźnik też czyszczony ale problem dalej jest ten sam. czytałem inne tematy na różnych forach, jednak nie znajduję w nich żadnej podpowiedzi więc bardzo proszę o jakąś pomoc w tej sprawie bo już kompletnie nie wiem co z tym fantem zrobić....
  • #4
    Golf90
    Level 23  
    Kolego Kuba2350, jak zmieniałeś gaźnik to wstawiłeś tą samą dysze wolnych obrotów? Czy drógą? A jeszcze jedno, jaką masz tą dysze? Elektryczną czy zwykłą?
  • #5
    kuba2350
    Level 10  
    Dyszę wolnych obrotów mam zwykłą i przy zmianie gaźnika przekładałem ją z jednego do drugiego bo miałem tylko jedną, ale wydawała mi się w porządku. aha i jeszcze jedno- bo zapomniałem w obu gaźnikach poziom paliwa (pływak) jest ustawiony książkowo
  • #6
    szast
    Level 21  
    Coś z tą dyszą wolnych obrotów mi nie pasuje. Napisz czy ta dysza jest wkręcana śrubokrętem czy kluczem 13mm ?
  • #7
    kuba2350
    Level 10  
    jest wkręcana śrubokrętem
  • #8
    caber
    Level 17  
    Zmień na inną dyszę i powinno być dobrze albo jej złe ustawienie.
  • #9
    szast
    Level 21  
    Wkręć wkręt od regulacji składu mieszanki wolnych obrotów do oporu, a następnie wykręć go około 2 obrotów. Uruchom silnik na ssaniu i niech się rozgrzeje, następnie wyłącz ssanie. Jeżeli będzie dalej gasł wkręć wkręt od regulacji położenia przepustnicy do oporu. Jeżeli przy takich ustawieniach będzie gasł to gaźnik do wymiany.
    A tak w ogóle to zapytam czy wiesz jak się reguluje gaźnik przy pomocy tych dwóch wkrętów ?
  • #10
    kuba2350
    Level 10  
    Wiem jak się tym ,,bawić" tymi śrubkami;). Tutaj też pojawia się problem gdyż regulowałem śrubą wolnych obrotów tak jak piszesz chociaż śruby przepustnicy do samego końca nie wkręcałem. Najbardziej zastanawia mnie to że na jednym i na drugim gaźniku jest identycznie- może tak jak kolega caber pisze zmienię dyszę na próbę
  • #11
    caber
    Level 17  
    Sama dysza wolnych obrotów ma w sobie otworki które się zatykają , jeżeli się ją zle wkręci też będą problemy z jałowymi obr. lub oring który ją uszczelnia może być nieszczelny i bedzie problem , na 99% wina leży w tej dyszy lub jej złym ustawieniu lub nieszczelności. Zakładam przy tym że wszystkie pozostałe dysze są czyste ale skoro nie ma problemu z wysokimi obr i na ssaniu też pali więc tylko dysza od obrotów jałowych , wymień oring na nowy oraz na inną dyszę , powodzenia.
  • #12
    Golf90
    Level 23  
    caber wrote:
    Sama dysza wolnych obrotów ma w sobie otworki które się zatykają .
    Poprawka, dysza wolnych obrotów ma jedną dziurkę, którą może zatkać nawet ludzki włos. Przedmuchaj dobrze cały gaźnik sprężarką.
  • #13
    szast
    Level 21  
    Przedmuchanie gaźnika sprężonym powietrzem nie zawsze przynosi oczekiwany efekt. Można zastosować gotowanie gaźnika w roztworze wody z octem, usuwa to zanieczyszczenia stałe w kanalikach. Ale w tym przypadku bardzo ważny jest też luz na osi przepustnicy, gdy jest za duży po prostu jest zasysane lewe powietrze. Kiedyś były dostępne osie nadwymiarowe, tylko przed założeniem takiej osi należy odpowiednio dobrać rozwiertak.

    Dodano po 2 [godziny] 55 [minuty]:

    Przed gotowaniem należy rozkręcić gaźnik i powykręcać wszystkie dysze oraz wymontować pływak.
  • #14
    kuba2350
    Level 10  
    Dziękuję za wszystkie sugestie, będę kombinował. Jeden z kolegów wspominał wcześniej o luzie na osi przepustnicy- właśnie u mnie jest na tyle ile to wynika z konieczności pozostawienia przestrzeni dla rozszerzalności cieplnej ale spróbuję pochylić się nad tą dyszą wolnych i porządnie wyczyszczę gaźnik. W każdym razie napiszę jaki był wynik moich działań;)
  • #16
    caber
    Level 17  
    Golf90 wrote:
    Poprawka, dysza wolnych obrotów ma jedną dziurkę

    tak ale przelotową :)

    Dodano po 3 [minuty]:

    Ewentualnie zły skład mieszanki , jak będziesz ściągał gaznik zwróć uwagę na podstawę gaznika czy nie jest popękana .
  • #18
    kuba2350
    Level 10  
    Luzy mam ustawione większe niż podaje fabryka o 0,1- tak mi zasugerował znajomy mechanik. Podstawa gaźnika też jest dobra a dodatkowo wszystkie uszczelki wymienione na nowe. W sumie grzebałem przy przerywaczu ale może rzeczywiście jeszcze raz go sprawdzę
  • #19
    czolo81
    Level 17  
    Podstaw inny ja też niby założyłem nową patynkę a nie chodziło . Założyłem inny ze sprawnego auta i jak ręka odjął . Tylko że dziesięć lat temu o części do malca było łatwiutko .