Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

ATmega32 - Interface PC - USB - ATmega

Eufor 21 Paź 2013 17:44 1461 3
  • #1 21 Paź 2013 17:44
    Eufor
    Poziom 17  

Witam :)
    Jestem laikiem jeśli chodzi o mikroprocesory i właśnie stanąłem przed wydaje mi się dość trudnym zadaniem. Mianowicie muszę napisać dwa programy w C/C++.

Pierwszy na komputer oparty na linuxie (najlepiej w C++) a drugi na ATmegę (najlepiej w C). Znam powyższe języki to też napisanie programów nie będzie dla mnie zbyt skomplikowane, jednak problem jaki mam przed sobą to wymiana danych między programem na PC a programem na ATmedze.

Otóż program na PC miałby wysyłać dane do programu na ATmedze najlepiej poprzez USB w postaci np. liczb: 1 lub 2 czy też w jakiejkolwiek innej formie byle wysyłał jakieś dane. A program na ATmedze po odebraniu danej liczby czy innych danych wykonywał by konkretne przypisane jej polecenie. Stworzenie takich programów raczej nie będzie trudne, jedyną rzeczą o której nie mam pojęcia to jak stworzyć taki interface wymiany danych w czasie rzeczywistym pomiędzy dwoma programami (na PC i ATmedze).

Nie oczekuję dokładnych wyjaśnień od forumowiczów tylko choćby jakiejś literatury czy forum :) Bo kiedy próbuję znaleźć jakieś informacje na ten temat w internecie wyskakują mi tylko schematy programatorów.

Z góry dzięki za pomoc.

0 3
  • Pomocny post
    #2 21 Paź 2013 18:45
    tmf
    Moderator Mikrokontrolery Projektowanie

Jeśli możesz zamienić ATMega32 na tańszą i należącą do AVR XMEGA, to masz tu gotowca:
    http://mikrokontrolery.blogspot.com/2011/03/X...emulacja-portu-szeregowego-rs-232-na-USB.html
    Jeśli nie możesz, to najprościej będzie wykorzystać jakąś przejściówkę, np. wspomniany układ FT232, który działa jako interfejs RS232 (od strony procesora)<->USB (od strony PC). Programuje się to jak port szeregowy.

0
  • #3 21 Paź 2013 19:29
    Eufor