logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Asus - Dysk twardy nie działa/ sprawdzenie dysku/ jestem laikiem niestety

volcik18 21 Paź 2013 18:11 2235 4
REKLAMA
  • #1 12866559
    volcik18
    Poziom 10  
    Witam serdecznie.

Otóż wczoraj wieczorem prawdopodobnie padł mi dysk w laptopie. W żaden sposób nie da się uruchomić laptopa. Próbując zainstalować ponownie windowsa, komputer nie widzi żadnych partycji. W BIOSie natomiast, raz ten dysk czyta a raz nie. Tzn, jeśli czyta i ja próbuję zainstalować windowsa, to w momencie "Instalator rozpoczyna pracę" nic się nie dzieję przez 1h. Dłużej nie czekałem bo nie było sensu. A gdy tego dysku nie widzi, to normalnie przechodzi do następnego okienka. W jaki sposób mógłbym sprawdzić czy dysk jest do bani? Szukałem w googlach ale jakoś nie potrafię tego wszystkiego zrozumieć. Czy ktoś byłby chętny poświęcić chwile czasu i wytłumaczyć to krok po kroku? I w razie jakby coś było jednak nie tak z tym dyskiem to powiedzieć w jaki sposób odzyskać dane, które nie były na partycji z windowsem? Poprzez wyjęcie dysku i podpięcie do drugiego laptopa? Będę bardzo wdzięczny za każdą pomoc!

Pozdrawiam
    Maciek
  • REKLAMA
  • #2 12866607
    mati211p
    Specjalista - HDD i odzyskiwanie danych
    Ocena: 1130
    Może być system LiveCD. Na początek pobierz Parted Magic i sprawdź SMART dysku, wklejając go tu. Będzie to takie samo foto jak przedostatnie w punkcie 4.2 w tej instrukcji:
    http://forum.cdaction.pl/Podstawowa-diagnostyka-dysku-twardego-SMART-t93663.html
    Wykonaj od 4 do 4.2włącznie. Jeśli dysku nie wykryje napisz.
  • REKLAMA
  • #3 12869287
    volcik18
    Poziom 10