Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Golf II 1.6D - ładowanie akumulatora w trasie.

pawel196 21 Paź 2013 18:50 2346 13
  • #1 21 Paź 2013 18:50
    pawel196
    Poziom 13  

    Witam

    Rozładował się akumulator i podładowałem go prostownikiem. Samochód zapalił i mam pytanie ile km należy przejechać samochodem aby całkiem się naładował ?

    0 13
  • #3 21 Paź 2013 18:58
    pawel196
    Poziom 13  

    wiadomo że nie oczekuję dokładnej odpowiedzi tylko tak orientacyjnie np 15 km wystarczy? Akumulator nie był całkiem padnięty

    0
  • #4 21 Paź 2013 19:14
    Qbuś
    Poziom 38  

    Zadajesz pytanie na które nie ma poprawnej odpowiedzi, akumulator ładuje się inaczej, opisów jest chyba wystarczająca ilość w sieci, a ty nawet nie pofatygowałeś się , żeby napisać jakie parametry ma twój akumulator, jakie napięcie, itd....... :cry:

    0
  • #5 21 Paź 2013 19:15
    12pawel
    Poziom 33  

    Tutaj nie są ważne kilometry a czas ładowania. Znasz pojemność akumulatora (teoretycznie), to wiesz ile czasu jakim prądem trzeba ładować.

    1
  • #6 21 Paź 2013 19:27
    pawel196
    Poziom 13  

    Akumulator ma 680A i 74 Ah. Problem mam taki że jak samochód postoi kilka dni to akumulator się rozładowuje. Pobór prądu przy wyłączonym silniku wynosi 0,07A. Napięcie ładowania akumulatora po jego naładowaniu na wolnych obrotach 13,7V a przy włączonych światłach 13,5V. Wiem że napięcie powinno być nie wiele większe ale nie jestem pewien czy to jest tego przyczyną bo różnica jest mała.Samochód to jest golf II diesel

    Dodano po 1 [minuty]:

    Przejechałem trasę około 15 km przy dużych obrotach i odłączyłem klemy od akumulatora i sprawdzę za kilka dni czy samochód zapali. Nie wiem tylko czy akumulator jest dostatecznie dobrze naładowany

    0
  • #7 21 Paź 2013 19:29
    12pawel
    Poziom 33  

    Napięcie ładowania masz za niskie. Do sprawdzenia wszystkie połączenia przewodów i masy, bo tutaj najczęściej tracone jest napięcie. Prąd upływu też dość duży, postaraj się go zredukować przynajmniej o połowę. Sprawdź co pobiera taki prąd.

    0
  • #8 21 Paź 2013 19:36
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    Jako ze w golfie II zawsze jest zepsute ładowanie więc trzeba ok 50-60km zrobić albo udać się do elektryka zeby w końcu ogarnął ładowanie.
    I to nie jest żart Panowie, jak by sobie ktoś pomyślał.

    0
  • #9 21 Paź 2013 19:46
    pawel196
    Poziom 13  

    Jak ściągnę panel z radia to pyłnie prąd 5mA. To jest duża różnica ale to radio jest od dawna i nie robiło problemów. Przewody raczej będą dobre to będzie wina alternatora bo on nie był nowy i kupiłem go w grudniu

    0
  • #10 21 Paź 2013 19:55
    12pawel
    Poziom 33  

    pawel196 napisał:
    To jest duża różnica ale to radio jest od dawna i nie robiło problemów

    Ale to jest problem ponieważ jak postoi samochód 3 dni to takie radio ściągnie z akumulatora 5Ah, a to już jest dużo.

    0
  • #11 21 Paź 2013 19:57
    piachu1994
    Poziom 18  

    Tak jak koledzy wczesniej pisali napiecie ladowania masz za niskie. Musi ono oscylowac w granicach 14.4 V. Nizsze napiecie ladowania sprawia, ze akumulator jest niedoladowywany! Sprawdz regulator napiecia. Jezeli masz altka Boscha to regulator masz zintegrowany ze szczotkami.

    1
  • #12 21 Paź 2013 20:03
    pawel196
    Poziom 13  

    Czyli radio muszę tak przepiąć aby po wyłączeniu zapłonu odcinało jego zasilanie.

    0
  • #13 21 Paź 2013 20:09
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    pawel196 napisał:
    Wiem że napięcie powinno być nie wiele większe

    Niewiele, co ty nie powiesz ? 14,4 -12,6 =1,8V , 13,5-12,6=0,9v

    Więc masz ładowanie 50%, To jest mało?

    0
  • #14 21 Paź 2013 20:14
    12pawel
    Poziom 33  

    pawel196 napisał:
    Czyli radio muszę tak przepiąć aby po wyłączeniu zapłonu odcinało jego zasilanie.

    Tak byłoby najlepiej. Sprawdź jakie masz napięcie na alternatorze czyli na zacisku wyprowadzającym a obudową alternatora. Jeśli jest wyższe od napięcia mierzonego bezpośrednio na akumulatorze to do naprawy połączenia przewodów i masy, jeśli napięcie takie same to do sprawdzenia regulator napięcia/alternator.

    0