Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mikrokontroler sterujący 3 serwami.

22 Paź 2013 14:51 2148 6
  • #1 22 Paź 2013 14:51
    2049724
    Użytkownik usunął konto  
  • #3 22 Paź 2013 15:11
    BlueDraco
    Specjalista - Mikrokontrolery

Zacznij od określenia wszystkich wymagań na mikrokontroler, a potem szukaj mikrokontrolera, niekoniecznie musi być to Atmega. Znajdziesz i takie, co mają po kilkanaście wyjść PWM.

Z małych i tanich mikrokontrolerów wiele wyjść timerów PWM mają np. LPC81x i STM32F030 - ceny ok. 3..5 zł.

0
  • #4 22 Paź 2013 15:15
    tmf
    Moderator Mikrokontrolery Projektowanie

ch4br4 napisał:
    Witam. Na wstępie chciałbym zaznaczyć, że jestem kompletnym nowicjuszem jeśli chodzi o mikrokontrolery, więc proszę o wyrozumiałość.

Chcę wykonać model robota Delta z prostym sterowaniem (jeżdżenie po osiach XYZ). Jako napędy planuję użyć 3 serwa. Ostatnie kilka dni poświęciłem na dokształcanie się w zakresie sterowania serwomechanizmów i dowiedziałem się, że używa się do tego sygnałów PWM. Poszperałem trochę głębiej i znalazłem przystępny artykuł, który wyjaśnił mi od strony teoretycznej i praktycznej jak to wszystko działa.