Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

all auta - Zostawianie auta z kołami nie na wprost

bnbnb 22 Paź 2013 17:21 11742 25
  • #1 22 Paź 2013 17:21
    bnbnb
    Uczeń

    Słyszałem że nie powinno sie zostawiać auta na postoju z skręconymi kołami. Może ktoś mi wyjaśnić dlaczego i co ma wtedy się zużywać?

    0 25
  • #2 22 Paź 2013 17:43
    my41s
    Poziom 32  

    Przy parkowaniu równoległym, jak droga jest nachylona - lepiej jest zostawić skręcone koła tak, że w razie jakby się stoczył, to zatrzyma się np. na krawężniku, a nie poleci do tyłu. Kiedyś słyszałem postój ze skręconymi kołami ma wpływ na zużycie maglownicy. Czy to mit? Nie wiem. Ja zawsze zostawiam z wyprostowanymi i raz mi się przydało - ktoś mnie zastawił i musiałem przepchnąć auto do przodu.

    0
  • #3 22 Paź 2013 18:01
    janek1815
    Poziom 38  

    my41s napisał:
    Ja zawsze zostawiam z wyprostowanymi i raz mi się przydało - ktoś mnie zastawił i musiałem przepchnąć auto do przodu.


    Nie rozumiem zastawił Ci drzwi czy jak?

    my41s napisał:
    Przy parkowaniu równoległym, jak droga jest nachylona - lepiej jest zostawić skręcone koła tak, że w razie jakby się stoczył, to zatrzyma się np. na krawężniku


    To akurat racja. Nawet na parkingu przed marketem niby prosty widziałem jak auto wyjechało i oparło się na drugim z tyłu a właściciel nie zostawił ani na ręcznym ani na biegu. Ręcznego może nie miał ale bieg to już mógł włączyć.

    0
  • #4 22 Paź 2013 18:21
    my41s
    Poziom 32  

    janek1815 napisał:
    Nie rozumiem zastawił Ci drzwi czy jak?

    Ktoś dalej (z drugiej strony parkingu) zostawił sobie b.dużo miejsca, więc jedno miejsce było węższe, ktoś wstawił tam spore auto - no i praktycznie ni jak nie otworzyłbym drzwi - odstęp od mojego był może z 15cm (ja byłem zaparkowany tyłem, on też, więc drzwi pasażera miał od strony moich kierowcy. Z drugiej były jakieś krzaki, więc chcąc uniknąć rys zaparkowałem tyłem. Na szczęście zostawiłem na samym ręcznym :) więc przez okno spuściłem i przepchałem. Do tego cały się podrapałem. Gdyby zaparkował przodem, to jedynie przyblokowałby jedynie drzwi pasażera auta z drugiej strony. Ale to nie tym :D

    A z tymi skręconymi kołami to chyba mit. Choć bardzo chętnie przeczytałbym o tym z naukowego punktu widzenia


    Edit: Uzupełnię swój wpis: A co jeśli zakończę parkowanie ze skręconymi? Też można słyszeć, żeby unikać kręcenia kołami w miejscu. No i tu faktycznie miałoby to swoje uzasadnienie - szoruje się oponami o nawierzchnię, no i układ kierowniczy jest mocno obciążany. Ale czasem trzeba. Na górce oczywiście, że zostawiam na skręconych, ale na równym na wyprostowanych. To trochę pytanie podobne jak, czy zostawiać na biegu, czy na ręcznym. Najważniejsze to nie dać się zwariować :)

    1
  • #5 23 Paź 2013 17:40
    bnbnb
    Uczeń

    czyli jak zostawiam auto i kola ma skręcone na maxa lub prawie w lewo i w prawo to samochodu szybciej nie nieszczę?
    Co niby ma sie psuć?

    1
  • #6 23 Paź 2013 18:32
    balonika3
    Poziom 36  

    Gumy na przegubach są ponaciągane.

    0
  • #7 23 Paź 2013 19:01
    Macosmail
    Poziom 33  

    Niszczy to jazda po dziurawych drogach, a nie postój.

    0
  • #8 23 Paź 2013 20:38
    my41s
    Poziom 32  

    Też mi się tak wydaje.

    0
  • #9 24 Paź 2013 15:00
    bnbnb
    Uczeń

    Słyszałem ze wtedy dostaje po d... magłownica tkz magiel

    1
  • #10 24 Paź 2013 15:19
    heretapawel
    Poziom 23  

    Zasada ta dotycz aut z elektrycznymi ryglami kierownicy.

    0
  • #11 25 Paź 2013 21:48
    MesserW
    Poziom 14  

    Cytat:
    Zasada ta dotycz aut z elektrycznymi ryglami kierownicy.


    Dokładnie, co więcej bardziej chodzi o pozostawianie kierownicy i kolumny luźno a nie napiętej w pełnym skręcie, "wiszącej" na blokadzie.

    0
  • #12 26 Paź 2013 15:20
    bnbnb
    Uczeń

    a czemu tylko z el. wspomaganiem?
    Moge do woli zostawiać auto skręcone na maxa?

    0
  • #13 26 Paź 2013 15:26
    MesserW
    Poziom 14  

    Nie z elektrycznym wspomaganiem, tylko z elektryczną blokadą kierownicy.

    0
  • #15 26 Paź 2013 23:08
    MesserW
    Poziom 14  

    Nikt tu sobie jaj nie robi. Układ kierowniczy pozostawiony w naprężeniu w skręcie zawsze chce chociaż kawałek się cofnąć. Jeżeli przed wyłączeniem stacyjki/kluczyka/jakkolwiek puścimy kierownicę i wyluzuje się ona samoczynnie (co wcale nie oznacza że koła powrócą do jazdy na wprost), wtenczas na blokadę kierownicy, która zaskakuje z chwilą usunięcia kluczyka ze stacyjki, nie będzie wywierana żadna siła. Jeżeli jednak nie odpuścimy koła kierownicy wyłączając zapłon, przez cały czas do następnego rozruchu siła naprężeń w układzie kierowniczym będzie naciskać na język blokady. W przypadku blokad (rygli) elektrycznych z czujnikiem położenia prowadzi to na dłuższą metę do usterek w działaniu. To samo tyczy się opierania się o koło kierownicy, lub podciągania się o nie podczas w(y)siadania.

    0
  • #16 27 Paź 2013 09:11
    bnbnb
    Uczeń

    Cytat:
    To samo tyczy się opierania się o koło kierownicy, lub podciągania się o nie podczas w(y)siadania.
    rozwin prosze...


    No ale zeby zablokowac kierownice to przy wyjętym kluczyki trzeba wykonać co najmniej pół, 3/4 obrotu kołem.

    Czyli jak blokoda nie zaskakuje moge do woli zostawiać auto z kołami NIE na wprost? Bo np przy niektórych parkowaniach nie da rady wyprostować kół, chyba że kręcąć w miejscu, zresztą po co prostować jak przy wyjeżdzaniu będą potrzebne skręcone.

    0
  • #17 27 Paź 2013 09:25
    my41s
    Poziom 32  

    bnbnb napisał:
    No ale zeby zablokowac kierownice to przy wyjętym kluczyki trzeba wykonać co najmniej pół, 3/4 obrotu kołem.

    No to może ja mam coś nie tak, bo u mnie blokada praktycznie łapie od razu, a tak jest od nowości.
    bnbnb napisał:
    Czyli jak blokoda nie zaskakuje moge do woli zostawiać auto z kołami NIE na wprost?

    Przyłączyłbym się do pytania.
    Podobno jak zostawi się ze skręconymi, to ciężej jest zablokować i odblokować kierownicę. Z czystej ciekawości chyba sprawdzę....

    1
  • #18 27 Paź 2013 10:11
    vodiczka
    Poziom 43  

    bnbnb napisał:
    No ale zeby zablokowac kierownice to przy wyjętym kluczyki trzeba wykonać co najmniej pół, 3/4 obrotu kołem.

    U mnie wystarczy niecałe ćwierć obrotu, pewnie są różne rozwiązania. Z mojego doświadczenia i rad jakie obiły mi się o uszy dwie reguły uważam za logiczne:
    1. Nie pozostawiać pojazdu z kołami skręconymi maksymalnie w skrajne położenie.
    2. Nie kręcić kołami w miejscu. Nie zawsze jest to możliwe, jak słusznie zauważył my41s ale właśnie kręcenie w miejscu powoduje przyśpieszone zużycie maglownicy a nie parkowanie ze skręconymi kołami.
    Ostatnio coraz częściej widzę parkujących jednym lub dwoma kołami na krawężniku na 1/4-1/2 szerokości opony :D

    1
  • #19 27 Paź 2013 12:07
    my41s
    Poziom 32  

    my41s napisał:
    Podobno jak zostawi się ze skręconymi, to ciężej jest zablokować i odblokować kierownicę.

    Faktycznie. Jak skręcę koła o jakiś kąt, to ciężej jest odblokować kierownicę (trzeba użyć sporej siły), ale zależy to też w jakiej pozycji jest kierownica... Czyli coś jest na rzeczy. Właśnie przed chwilą sprawdziłem :)

    vodiczka napisał:
    1. Nie pozostawiać pojazdu z kołami skręconymi maksymalnie w skrajne położenie.
    2. Nie kręcić kołami w miejscu.

    Mi też się to wydaje logiczne i do tego się stosuję.

    Zawsze manewrując staram się powolutku toczyć, ale czasami są sytuacje, że trzeba.

    0
  • #20 27 Paź 2013 15:09
    bnbnb
    Uczeń

    No tak ale blokada kiery nie dziala jak kola są na wprost
    trzeba troszke pokrecic na postoju aby sie zablokowala kiera
    a o jaką el. blokade chodzi?

    A co do zostawiania auta z skręconymi kolami to co ma sie wtedy niby psuć i czemu?

    1
  • #21 27 Paź 2013 15:37
    MesserW
    Poziom 14  

    Elektryczna blokada występuje w autach z kluczykiem typu pilot/karta (np renault) lub opcją komfort/keyless , gdzie w ogóle nie umieszcza się klucza/pilota/karty w żadnym slocie/gnieździe (np nowe modele mitsubishi)

    1
  • #22 31 Paź 2013 14:38
    bnbnb
    Uczeń

    A jesli jest zwyczajna blokada i wspomaganie hydrauliczne to co niszcze zostawiając auto na skręconych kołach?

    0
  • #23 22 Lis 2013 00:46
    2127660
    Użytkownik usunął konto  
  • #24 22 Lis 2013 11:08
    bnbnb
    Uczeń

    Od mechanika słyszałem że jak parkuje to zawsze kołami na wprost bo inaczej niszcze zawieszenie, magiel itp

    0
  • #25 22 Lis 2013 12:19
    my41s
    Poziom 32  

    Bez przesady. Przecież jeśli zakończę parkowanie z kołami nie na wprost to nie będę kręcił w miejscu.
    Czasem tylko jest praktycznie, jeśli zostawi się na wprost (napisałem wcześniej).

    Wydaje mi się, że jesteś strasznie przewrażliwiony na punkcie w swojego auta... A to też wcale nie jest dobrze.

    0