Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

C++ - Liczby całkowite (7 liczb)

Ripper-PL 22 Paź 2013 18:23 1761 12
  • #1 22 Paź 2013 18:23
    Ripper-PL
    Poziom 9  

Witam, mam problem z jednym z zadań, ponieważ jestem początkujący:
    Jak zapisać sekwencje , która będzie akceptować tylko liczby całkowite ?? tzn. mam do podania 7 liczb i zostaną na nich wykonane działania matematyczne, ale muszą to być lcizby całkowite, no i moje pytanie brzmi. Jak to zapisać aby w razie podania liczby niecałkowitej cofało nas spowrotem do podawania tej liczby i wyśiwetlało komunikat aby ponownie wybrać liczbę całkowita, chciałbym to również o ile jest to możliwe zapisać jak najbardziej zwięźle w najkrótszej możliwej liczbie wierszy tzn. np. zapisać jeden warunek który tyczy się wszystkich 7 liczb o kolei a nie pisać 7 warunków jeden po drugim. Z góry dziękuję za odpowiedź

0 12
  • #3 22 Paź 2013 18:50
    Ripper-PL
    Poziom 9  

Używam MS visual studio 2010 professional, a co do środowiska to nie orientuje się w tym zbytnio, muszę napisać program w trakcie zajęć w kompilatorze i tyle :).

P.s
    Używam w nim komend cin/cout o ile to ma znaczenie, a jeśli ma to mogę wszystko zmienić na printf/scanf

0
  • #4 22 Paź 2013 18:55
    mickpr
    Poziom 39  

Ripper-PL napisał:
    musze napisać program w trakcie zajęć w kompilatorze i tyle
    Program piszesz w edytorze, kompilatorem kompilujesz go (tak gwoli ścisłości).

0
  • #5 22 Paź 2013 19:05
    Dżyszla
    Poziom 42  

Sposoby są dwa

1: Zamiast wczytywać cały ciąg pobieraj pojedyncze znaki i składaj w liczbę, jednocześnie ignorując wszystkie inne
    2. Wczytaj wejście do ciągu tekstowego i dokonaj konwersji - jeśli ta zwróci wyjątek - uznaj, że podano niepoprawny zapis i nakaż wczytać ponownie (pętla).

0
  • #6 22 Paź 2013 19:06
    kopek11111
    Poziom 17