Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Mercedes Atego 815 - Szarpanie przy cofaniu, wigracje w kabinie

kivas86 22 Oct 2013 19:10 5295 8
  • #1
    kivas86
    Level 9  
    Witam. Mam ogromny problem z moim Atego 815 2000r.

    Gdy auto jest puste przy cofaniu samochód strasznie szarpie.
    Przy jeździe do przodu na 3,4 i piątym biegu odczuwalne są wibracje.
    Szarpanie przy cofaniu i wibracje przy jeździe do przodu dużo bardziej odczuwalne są wtedy
    gdy na samochodzie jest jakiś towar, auto jest załadowane , dociążone. Przy obciążeniu szarpanie
    na wstecznym jest wówczas dużo większe, żeby wogóle cofnąć wtedy trzeba cofać na większych obrotach.
    Przy jeździe do przodu z ładunkiem na 4 i 5-tym biegu tak w granicach 1200-1400 strasznie trzęsie w kabinie,
    aż plastiki wszystkie w kabinie się chcą rozlecieć. Problem ten strasznie mnie denerwuje, wymieniłem sprzęgło
    na nowe, tarcza nowa , docisk nowy, wysprzęglik nowy. Wymieniłem poduszki pod silnikiem, pod skrzynią, wyważałem
    wał i problem nadal jest. Proszę o pomoc, bo nie mogę sobie poradzić z tym problemem.
    Ethernet jednoparowy (SPE) - rozwiązania w przemyśle. Szkolenie 29.09.2021r. g. 11.00 Zarejestruj się za darmo
  • #2
    serwis_gh
    Diesel injection systems specialist
    Koło zamachowe sprawdzone ? Współosiowość krzyżaków w obu wałach prawidłowa ?
  • #3
    kivas86
    Level 9  
    Koło zamachowe było ok, inaczej bym skrzyni nie składał. Jeżeli chodzi o wał (jest jeden, skrzynia jest przy silniku) to też z nim jest wszystko ok, jest prawidłowo założony, wyważany był dynamicznie. Z tym autem jest dziwna sprawa,bo te wibracje pojawiają się przy cofaniu i przy jeździe do przodu na 3,4 i 5 biegu przy obrotach 1200-1400 , przy niższych i wyższych obrotach wszystko jest ok. I to jest właśnie cała zagadka. Dodam również że robione były wtryski,bo myślałem że wibracje pochodzą od silnika,ale to nie to :(
  • #4
    User removed account
    User removed account  
  • #5
    kivas86
    Level 9  
    Tylny most sprawdzałem, wszystko jest ok. Do skrzyni również zaglądaliśmy, brak jakichkolwiek opiłków, mój mechanik stwierdził że ze skrzynią biegów jest wszystko ok. Oddałem teraz auto do następnego fachowca, jak będą jakieś wieści to dam znać. Jeśli natomiast ktoś ma jeszcze jakieś pomysły to proszę śmiało pisać. Dziękuję z góry za pomoc.
  • #6
    Megawe
    Level 33  
    Sprawdź czy się okładzina nie oderwała od szczęki hamulcowej.
  • #7
    pp_pablo
    Level 24  
    Miałem tak samo w Iveco daily 50c14. Z ładunkiem przy cofaniu strasznie szarpało. Wymieniłem podporę wału i problem ustąpił.
  • #8
    User removed account
    User removed account  
  • #9
    kivas86
    Level 9  
    Problem rozwiązany, nowy docisk luka okazał się być wadliwy. Wymieniłem na lekko używany valeo i wszystko gra i buczy :)