Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Google zakupił firmę FlexyCore od optymalizacji Androida

panlis2010 22 Oct 2013 22:42 4539 14
Computer Controls
  • Google zakupił firmę FlexyCore od optymalizacji Androida Google to firma dysponująca ogromną ilością gotówki, a więc może sobie pozwolić na drogie zakupy. Od czasu do czasu korzysta z tej możliwości przejmując perspektywiczne jej zdaniem przedsiębiorstwa, mniej lub bardziej związane z nowymi technologiami. Tak było również w przypadku firmy FlexyCore, która zajmuje się optymalizacją systemu Android.

    Wartość transakcji to "marne" 23 miliony dolarów za firmę, która tworzy rozwiązania dla producentów, operatorów telekomunikacyjnych i konsumentów, pragnących zwiększyć wydajność swoich urządzeń działających w systemie Android. Siedziba FlexyCore znajduje się na terenie Francji. Jedna z jej bardziej znanych aplikacji o nazwie "DroidBooster" został usunięty z platformy Google Play.

    Firma powstała zaledwie 5 lat temu, a więc z punktu widzenia jej byłego właściciela 23 mln dolarów, za jakie udało się ją sprzedać, można uznać za sukces. Google również cieszy się z nabytku, wyrażając nadzieję, że zespół FlexyCore stanie się doskonałym uzupełnieniem dla specjalistów odpowiedzialnych w Google za rozwój systemu Android.

    Źródło: Link

    Cool? Ranking DIY
    About Author
    panlis2010
    Level 20  
    Offline 
    Has specialization in: tłumaczenia, copywriting
    panlis2010 wrote 518 posts with rating 14, helped 0 times. Been with us since 2010 year.
  • Computer Controls
  • Computer Controls
  • #3
    Brutus_gsm
    Level 25  
    Po prostu zauważyli, że jednak da się Androida zoptymalizować, by chodził wyraźnie lepiej...
  • #4
    n6210
    Level 29  
    Na optymalizację nigdy nie jest za późno. Jedyne co, to uważam, że za późno wprowadzili mocne oparcie się na sprzętowej akceleracji grafiki.
  • #5
    cefaloid
    Level 33  
    n6210 wrote:
    Na optymalizację nigdy nie jest za późno. Jedyne co, to uważam, że za późno wprowadzili mocne oparcie się na sprzętowej akceleracji grafiki.


    Android miał byč konkurencją dla systemów typu Blackberry czy Symbian. Stąd akceleracja nie była w ogóle istotna przy jego projektowaniu.

    Później Apple pokazało iPhone i w ten sam dzień architektom Google puściły zwieracze. Na szybko kompletnie zmienili interfejs na podobny do tego z iOS. Niestety wielu rzeczy nie dało się już zmienić i to co w iOS było u podstaw systemu, w Androidzie zostało doklejone później. Jako tako sensowny i zoptymalizowany jest dopiero w wersji 4.0. Ale obsługa interfejsu to nadal proteza tego co ma iOS czy Windows Phone...

    Ciekaw jestem efektów takiej optymalizacji....
  • #7
    Samezrp1
    Level 13  
    Pewnie mu chodzi o to, że w Andku system chodzi na wirtualnej maszynie a nie bezpośrednio na sprzęcie.
    Cóż, albo pisanie OS pod konkretny model sprzętowy albo współpraca z niezliczoną liczbą konfiguracji sprzętowych i konieczność posiłkowania się VM.
    Ciekawe kto na tym lepiej wyjdzie.
    Tak dla porównania, bez oceny: 5 modeli ajfona + ze 3 wariacje vs. setki/tysiące modeli telefonów z androidem.
  • #8
    cefaloid
    Level 33  
    n6210 wrote:
    @cefaloid "..obsługa interfejsu to nadal proteza tego co ma iOS czy Windows Phone..." - a coś konkretnie ?


    Nie zrozumiałeś mnie. Nie mówię o tym jak Tobie się go obsługuje. Mówię o tym jak jest zrealizowana technicznie warstwa systemu odpowiedzialna za wyświetlanie. Idź do sklelu RTV i porównaj płynność interfejsu Androida oraz iOS. iOS od samego początku był super płynny a interfejs Android nawet dziś się przycina.

    Czy nie jest prawdą, że iOS miał wsparcie GPU od początku a Android do dziś nie ma pełnego? Czy nie jest prawdą, że Google wprowadziło tzw. Project Butter dopiero w 4.1? Czy nie jest prawdą, że nadal super mocny sprzęt się przycina?

    To wszysto są efekty projektowania systemu o innych priorytetach i dołożenia protezy nowego GUI w ostatniej chwili. Podkreślam, protezy jeśli chodzi o realizację techniczną a nie funkcjonslność i wygodę obsługi.

    Dodano po 12 [minuty]:

    Samezrp1 wrote:
    Pewnie mu chodzi o to, że w Andku system chodzi na wirtualnej maszynie a nie bezpośrednio na sprzęcie.

    No w tym kierunku.... chodzi mi o brak angażowania GPU w obsługę interfejsu do wersji 4, ale do dziś niepełną. Chodzi mi o brak podwójnego buforowania ramek obrazu aż do wersji 4.1, mówię o umieszczeniu procesów renderowania obraz w warstwie systemu o zbyt niskim priorytecie....

    Tego Android nie miał lub nie da się już tego zmienić bo przestaną działać programy. A jest tak dlatego że Android zaczął powstawać zanim Apple pokazało iPhone. Wtedy nikt się nie spodziewał że to takie ważne, do konkurowania z Symbianem, Blackberry czy Windows Mobile to nie było potrzebne.

    Wartość użytkowa Androida to zupełnie inna historia....
  • #9
    Samezrp1
    Level 13  
    Quote:
    A jest tak dlatego że Android zaczął powstawać zanim Apple pokazało iPhone. Wtedy nikt się nie spodziewał że to takie ważne, do konkurowania z Symbianem, Blackberry czy Windows Mobile to nie było potrzebne.

    W sumie to ja wiem? Aż taka różnica między WM a softem pierwszych ajfonów? Może mniej bajerów typu przesuwanie itd, ale sam pamiętam, jak się do WM6 wrzucało a'la ajfonowe slajdery czy inne wynalazki i chodziło to spoko.
    Funkcjonalność de facto się kompletnie nie zmieniła, oprócz dodania sklepu.
  • #10
    n6210
    Level 29  
    @cefaloid - póki co nic ci nie zarzucałęm więc spokojnie.
    Pytałem jedynie grzecznie o konkrety :) a ty piszesz, że chodzi o techniczną stronę i odsyłasz mnie do sklepu :) Dziwne ale OK.
    Tak czy inaczej z częścią twojej wypowiedzi się nie zgadzam i najpierw odniosę się do tej technicznej części, którą sam poruszyłeś bo to zwykła bzdura: "Chodzi mi o brak podwójnego buforowania ramek obrazu aż do wersji 4.1"
    Tak się składa, że przystosowywałem dwa razy linuksy pod androidy 2.1 i 2.3 i w obu występuje obsługa podwójnego buforowania od strony androida. Sam bufor obsługuje linuks + odrobinę wspomaganie w peryferiach za to odpowiedzialnych lub jeżeli to niemożliwe android (funkcja PANNING). Nie wiem sąd więc ta rewelacja a raczej zwykłe zwykłe kłamstwo. W Andku 4.xx wprowadzono za to potrójne buforowanie - o ile dobrze pamiętam - bo aż tak mnie ten system nie fascynuje by go precyzyjnie śledzić co w której wersji było.

    Techniczna warstwa to nie tylko wyświetlanie :) to dostęp do czujników, dzwięku, subsystemów jak GPS, BT, WiFI czy HDMI.. zamiast odsyłać mnie do sklepu sprawdź jak to jest realizowane w kodzie, bo aż tak źle to nie wygląda by nazwać to protezą. Ewentualnie podaj co konkretnie jest tam protezą i jak to jest zrealizowane w innych - jak rozumiem wzorcowych - systemach. Tylko prosiłbym o konkrety techniczne, a nie ogólniki i odsyłanie gdzieś tam w celu pomiziania ekranu bo to żenujące.

    Zgadzam się po części z tobą jeżeli chodzi o zbyt późne poleganie na GPU i napisałem to już wcześniej.
    Niestety jak powstawał android to akceleracja grafiki w ARM była lekko mówiąc początkująca i jak wiemy stąd to wynika.
    To samo tyczy się np. bardziej zaawansowanych instrukcji jak NEON - póki ich nie było android chodził fatalnie.
    Też nie podoba mi się wykonywanie kodu na VM i uważam to za marnowanie mocy CPU ale co z tego jak tak już musi być i tyle ?
    Programiści pragnący większej szybkości piszą librarki w kodzie natywnym - można to spotkać w wielu grach - i tak też musi być. Dziwne to połączenie, ale jak widać się póki co sprawdza.

    teraz sprawa chodzenia do sklepu i legendarnej płynności iOS...
    Po pierwsze nie jest aż tak idealnie jakby się chciało choć oczywiście jest bardzo dobrze.
    po drugie wynika nie tylko ze wspomagania grafiki ale i z pewnych ograniczeń narzuconych na aplikacje i to jak są wykonywane,czego android nie robi lub nie w takim stopniu,
    po trzecie taki iOS7 już zaczyna mieć problemy i do dziś ich nie umieją poprawić.
    Mówię to niestety jako kilkuletni użytkownik ipad-a.

    Nawet iOS6, który uważam za bardzo dopracowany miał i ma swoje "chwile zastanowienia" więc nie idealizujmy i nie uogólniajmy.
    Co mniej ciekawe, "oszustwa" systemu widać na co dzień:
    zapisywanie stanu procesów do flash by ich kod nie był wykonywany,
    wywalanie aplikacji z pamięci by było miejsce na obecnie wykonywane (potem apka wstaje od zera i wczytuje stan który zapamiętała sama),
    to samo w safri (zawartość kart jest wywalana z pamięci i wczytywane ponownie z sieci i jakichś chyba buforów),
    uglebianie procesów w tle by była moc dla apek pierwszoplanowych...
    ok szkoda się rozpisywać w sumie bo nie o to chodzi. Jeżeli przyjmujemy, że taka jest filozofia tego systemu (zwana tez optymalizacja wydajności) to OK po prostu android ma swoją filozofię i trzeba się z oboma pogodzić. To wszystko.

    Na razie widać, że Android ma swoją drogę i masa transformacji za nim i przed nim. I co z tego skoro to naturalny proces ?
    Jako użytkownik również i tego systemu mogę powiedzieć, że sprawuje się całkiem dobrze jak na tak dziwny start takiej koncepcji systemu.
    Użytkuję obecnie tablet i phablet z androidem 4.2.1 (Note I i Note 10.1) i te wszystkie opisy nagminnych zacięć to jakiś mit. Tak to prawda zdarzają mu się potknięcia ale be przesady w iOS one też występują i to w podobnych sytuacjach, a w IOS7 było to kilkukrotnie częściej niż w IOS6 więc szału nie ma i nie zamierzam wieszać psów na androidzie tylko dlatego, że to inna koncepcja. Sprzęt użytkuje się bardzo przyjemnie i chyba to powinno być wyznacznikiem.
    Skoro obiecują, że system ma być jeszcze lepszy to chyba się tylko cieszyć.
    Mnie osobiście na tym niespecjalnie zależy bo to co jest już spełnia moje oczekiwania.
    To tyle z mojej strony... mogę ew. jeszcze podyskutować o twardych technikaliach jak ktoś wie coś ciekawego.
  • #11
    revolt
    Level 34  
    n6210 Bardzo to wszytko ładne co opisałeś, ale życie swoje. Miałem motorolę defy (w moim odczuciu telefon z androidem 2.2 chyba nie był zdatny do użytku z racji niestabilności, ale to inna historia), samsunga galaxy S3 przez tydzień na próbę, lg swift L5 (żona dostała), iphona 3gs i aktualnie lumie 620. I jeżeli na S3 przycinał dialer to nie ma co dalej komentować. Do płynności iOS i WP android w tej chwili nie ma startu.
  • #12
    n6210
    Level 29  
    @revolt mogę dyskutować o technikaliach np.: czy lub czemu "obsługa interfejsu to nadal proteza", o wspomnianej w tytule optymalizacji i czego ona może dotyczyć, itp. ale nie zamierzam dyskutować o prywatnych odczuciach w użytkowaniu. Ja mam inne, ty inne i niech tak zostanie. Szkoda czasu na to.
    Zdaję sobie sprawę, ze android może nie być dla ciebie, nie spełniać twoich wymagań itd... dlatego dobrze, że są inne systemy i masz wybór.
  • #14
    cefaloid
    Level 33  
    n6210 wrote:
    Tak się składa, że przystosowywałem dwa razy linuksy pod androidy 2.1 i 2.3
    Może jakieś szczegóły bo pierwszy raz słyszę aby ktoś "przystosowywał" jakieś linuksy pod Androida. Mam rozumieć że stworzyłeś sam swoją własną wersję Androida, taką jak Cyanogenmod lub Android x86? O to chodzi? W ogóle co piewca wiedzy o kodzie oraz mistrz łapania za słowa rozumie jako "przystosowywanie? Którą dystrybucję kolega tak fajnie "przystosował"?

    n6210 wrote:
    bo aż tak mnie ten system nie fascynuje by go precyzyjnie śledzić co w której wersji było.
    Wow! Kolegi Android w ogóle nie fascynuje, nie zjadł na nim zębów ale linuksa pod android umie elegancko "przystosować". Wniosek jest tylko jeden: Jesteś albo niezwykłym programistą albo zwykłym kłamcą.

    n6210 wrote:
    Techniczna warstwa to nie tylko wyświetlanie :)
    Ojej, naprawdę? Kto by pomyślał...

    n6210 wrote:
    Tylko prosiłbym o konkrety techniczne, a nie ogólniki i odsyłanie gdzieś tam w celu pomiziania ekranu bo to żenujące.

    Acha, czyli rozumiem że jak np. kupisz sobie auto, to patrzysz tylko i wyłącznie na parametry i na kod sterownika silnika i sterownika ABS.
    Próby przejechania się takim autem w celu przekonania się czy dobrze się nim jeździ są żenujące. Tak żenujące jak porównanie płynności interfejsu 2 systemów :D

    n6210 wrote:
    Niestety jak powstawał android to akceleracja grafiki w ARM była lekko mówiąc początkująca i jak wiemy stąd to wynika.

    To jest bzdura. Z prostego powodu: Jakoś nie przeszkadzało to firmie Apple wydać w tamtych czasach system iOS z taką właśnie akceleracją. Działała bardzo sprawnie.

    n6210 wrote:
    Mówię to niestety jako kilkuletni użytkownik ipad-a.
    Rozumiem, że zbudowany przez kolegę Android 2.2 chodził płynniej niż iPad i stąd to niestety? Swoją drogą ciekaw jestem po co wg kolegi w ogóle się wysilali i tworzyli Project Butter, skoro Android bez tego taki płynny że zawstydza iOS.
  • #15
    n6210
    Level 29  
    @cefaloid - jakbyś wiedział jak przebiega ten proces lub choć raz to zrobił to byś nie pitolił takich głupot :) Szkoda się nawet do tego odnosić, bo zwyczajnie wygląda, że to dyskusja nie skażona znajomością tematu z twojej strony...

    Linux kernel, który dostosowywałem (tak, wyobraź sobie) jeździ w najnowszym Mercedes S-klasse W222 (tylna słuchawka) i Bentley Flying Spur (tylna konsola - tzw TSR).
    Sam Android w tych urządzeniach to dzieło moich kolegów, nie moje.
    Można ocenić płynność na tych lub innych filmach, a to procek bez wspomagania grafiki. Jakość działania dość dobrze widać na filmie z Bentley-a.

    Tu filmik z Mercedesa: http://www.youtube.com/watch?v=qBb3PvArMnY#t=92
    Czas 1:32 - gość trzyma w ręce tę słuchawkę - to zmieniony przez moich kolegów android.

    Tu masz film z Bentley-a: http://www.youtube.com/watch?v=a33r8heIfso
    Czas 8:32 to TSR służący do sterowania różnymi funkcjami auta (znów zmodyfikowany android).

    To, że nie wiesz iż linuxa się dostosowuje do androida to już naprawdę twój problem...
    Z mojej strony to wszystko bo widzę, że nie ma o czym gadać :)