Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] Passat '04 - błąd airbag 01218 i 00589

23 Paź 2013 09:22 19497 27
  • Poziom 13  
    Witam. Mam problem z poduszkami w passacie 2004r. Wyskakują mi błędy 01218 - zapalnik poduszki pasażera - za duża wartość rezystancji i błąd 00589 - zapalnik poduszki bocznej pasażera - rezystancja za duża. Podmieniłem obie poduszki i nadal błędy zostały i wartość nadal duża. Na instalacji przejście prądu jest. Już nie wiem co z tym robić.
  • Poziom 43  
    Na początek zajrzyj pod fotel.
  • Poziom 13  
    Fotel mam wyjęty i styki czyste, instalacja bez przetarć. Pokazuje że przejście w instalacji jest, masa też ok. Chyba ze jakiś opornik trzeba wlutować, ale nie jestem pewien bo jak go kupiłem to już się poduszka paliła, więc myślałem że to nic poważnego.
  • Poziom 23  
    Czym to diagnozujesz,co widać w parametrach?Czasami tester może błędnie wskazywać stronę pasażera a chodzi o stronę kierowcy.
  • Specjalista grupy V.A.G.
    Skoro instalacja jest ok to zrób zwarcie na wtyczce poduchy, zobacz czy opis błędu się zmieni na rezystancja za mała.
    Jeżeli nie to zrób zawarcie na przewodach idących do poduchy we wtyczce od sterownika poduszek.
    Będzie wiadomo w którym miejscu siedzi problem.
    Zamiast zworki można dać rezystor.
  • Poziom 13  
    Diagnozuje to VCDS-em.
  • Poziom 2  
    Wyciągałem fotel pasażera, wcześniej było wszystko ok, kontrolka od poduszki nie świeciła się, teraz po diagnozie wyskakują mi następujące błędy


    Address 15: Airbags Labels: 6Q0-909-605-VW5.LBL
    Controller: 6Q0 909 605 B
    Component: 0A AIRBAG VW5 04 0004
    Coding: 12353
    Shop #: WSC 05311
    VCID: 361FA5DB015F
    2 Faults Found:
    00532 - Supply Voltage B+
    07-10 - Signal too Low - Intermittent
    01218 - Side Airbag Igniter; Passenger Side (N200)
    32-10 - Resistance too High - Intermittent
    Kasuje je i nic do nie daje dalej kontrolka się zapala, proszę o pomoc
  • Poziom 14  
    01218 - Poduszka w fotelu pasazera. Podjedz do elektryka niech ci usunie zlacze pod fotelem, niech zlutuje bezposrednio do siebie kable.

    Nastepnie skasuj blad i sprawdz czy sie pojawia. Jesli sie pojawia to wymiana poduszki cie czeka, albo zalozenie rezystora w kabelku tak by oszukac sterownik.


    Moderowany przez Przemo9826:

    Kolega sobie wybije z głowy publiczne opisywanie oporników w układzie poduszek powietrznych, następnym razem będzie ostrzeżenie.

    Dodatkowo:

    Regulamin.
    3.1.13. Zabronione jest publikowanie wpisów naruszających zasady pisowni języka polskiego, niedbałych i niezrozumiałych.

  • Poziom 2  
    ale dlaczego wymiana poduszki, przecież wcześniej wszystko było w porządku, mogłem jakieś zwarcie zrobić czy o co chodzi?
  • Poziom 14  
    Najpierw usun kostke pod siedzeniem pasazera (zlutuj kabelki, tak by nie bylo zlaczki), jak blad dalej bedzie sie pojawial bedziemy myslec dalej.
  • Poziom 36  
    Usuwacze poduszek , powiedzcie mi ile warte jest dla was życie człowieka lamerzy ? Oporniki w cyklu diagnozy rozumiem , ale zamiana poduszki na opornik w systemie na stałe powinno być karane urwaniem łba przy samej d...
  • Poziom 19  
    Nie po to są poduszki by je psuć i oszukiwać. Sprawdz instalacje po kłopocie.
  • Poziom 33  
    Przewodów do zapłonników nie wolno lutować, przynajmniej teoretycznie.
  • Poziom 36  
    żałosna udręka napisał:
    Przewodów do zapłonników nie wolno lutować, przynajmniej teoretycznie.


    Polutują , przecież nie będzie się babrał szukaniem na rynku złoconych konektorów żeby wymieniać , szkoda kasy i roboty przecież....
    Coraz rzadziej spotykam "niemodyfikowane" instalacje , w tym akurat miejscu złącze jest potrzebne nie dla ozdoby , tylko po to żeby chronić kogoś kto nie stosuje procedur w pracach z airbag . to znaczy żeby poduszka boczna nie otworzyła grzebiącym tam gościem zbyt szeroko drzwi .
  • Poziom 43  
    Od sond też niby nie można a poprawnie zrobione śmigają aż miło.
  • Poziom 11  
    a ja pozwolę sobie odkopać z innej beki,
    znajomy ma sterownik 6Q0 909 605 B component 0A AIRBAG VW5 04 004(tak wyświetla VCDS-lite),złapał 3 kody: 01217,66535, 005532,
    moje pytanko czy mógł on uwalić ten sterownik vag commanderem?
    Ponoć do tej pory kasował tylko błędy i zawsze poduszka gasła.
    Ja tego VCDS-em ruszyć nie mogę. I tu moje pytanie czy ten sterownik należy do tych felernych i go zabił czy porostu mu się zdechło. Jeśli jest martwy to czy na allegro wystarczy, że sobie poszuka takiego z numerem 6Q0 909 605 B?
  • Poziom 13  
    Niech poszuka takiego samego o tych numerach i powinno być ok.
  • Specjalista grupy V.A.G.
    walek8 napisał:
    Niech poszuka takiego samego o tych numerach i powinno być ok.


    Sprawdzałeś to kiedyś?
    W sterowniku poduszek są zapisane nr czujników zderzeń bocznych. Jak te nr nie będą się zgadzać to pojawią się błędy 1221, 1222.
    Czujników do używanego sterownika nie dopiszesz.
    Jak już wymieniać sterownik to w komplecie z czujnikami zderzeń bocznych. Czujniki są zamontowane w cudownym miejscu więc trochę grzebania jest żeby się do nich dostać.
  • Poziom 11  
    A da się jakoś poratować ten moduł?
    Czy ten model tak ma, że pada bo na kilku forach czytałem o wersji 6Q0 909 605 A,
    którą dało się wyleczyć po vagu. A o wersji B wszyscy piszą, że błąd pokazuje się bez znaczenia czy ktoś ją vagiem potraktował(dopytuje bo nie wiem czy problemem jest vag commander kolegi czy miał pecha i sterownik zdechł)
  • Specjalista grupy V.A.G.
  • Poziom 11  
    orientujecie się gdzie to można zrobić,
    lub jak to samemu szybko połatać(zapewne kostka na złość jest wlutowana) i pytanie, jak wykręci się sterownik (bo programatora nie mam i będę musiał zapewne wysłać)to czy będzie mógł dalej się samochodem poruszać,
    czy deskę zaleje tysiąc błędów. Na następny raz mam nauczkę, nie wiem , nie znam się, zarobiony jestem, było kupić Audi jak jak bo się nie psuje :P
  • Specjalista grupy V.A.G.
    Nie wiem czy dasz rade wylutować Motkę.
    Zobacz jak np. wygląda 68hc05 i wtedy zobacz czy dasz radę.
    Bez sterownika można jeździć - będzie dokładnie tak samo jak w przypadku uszkodzonego sensora. Pali się tylko lampka na desce i nie działają "poduchy".
  • Poziom 13  
    grala1 napisał:
    walek8 napisał:
    Niech poszuka takiego samego o tych numerach i powinno być ok.


    Sprawdzałeś to kiedyś?
    W sterowniku poduszek są zapisane nr czujników zderzeń bocznych. Jak te nr nie będą się zgadzać to pojawią się błędy 1221, 1222.
    Czujników do używanego sterownika nie dopiszesz.
    Jak już wymieniać sterownik to w komplecie z czujnikami zderzeń bocznych. Czujniki są zamontowane w cudownym miejscu więc trochę grzebania jest żeby się do nich dostać.

    Grala1 tyle razy wymieniałem tylko sensor i nie było żadnych problemów z żadnymi czujnikami zderzeń i nieważne jaki to był model VW.
    Pozdrawiam
  • Poziom 11  
    na allegro już są po 20 zł sterowniki (ponoć sprawne), jak by nie ruszył zostaje naprawa, zresztą nie moje pieniądze, ja w swoim audi kluczyki sam dorabiałem, dopisywałem piloty, wyłączałem fabryczny alarm i działa do dziś bo zanim coś dotknę wole na elektrodę rzucić okiem czy inne branżowe forum(nie mam zamiaru bronić chińskich kabli ale goście za dorobienie kluczyka "scyzoryka" chcieli 350zł, za 380 dorobiłem kolejne 2 szt(koszt kabli, docinania grotów i samych scyzoryków) i liczyłem się z tym że może pójść coś nie tak )
  • Specjalista grupy V.A.G.
  • Poziom 1  
    Witam. Posiadam vw touran I 1.9tdi wystąpil u mnie błąd 01218 i 01228 bład poduszki pasazera. Przed wystąpieniem błedu była ściągana poduszka kierowcy. Pomóżcie prosze.
  • Poziom 13  
    Sensor zrobiony i jest ok.

    Pozdrawiam
  • Poziom 13  
    Sensor zrobiony i jest ok.

    Pozdrawiam

    Dodano po 1 [minuty]:

    Sensor zawiozłem do naprawy, bo się okazało, że ten używany, który kupiłem był uszkodzony. Po naprawie wszystko jest ok.

    Pozdrawiam