Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Wyciągarka - kilka pytań dot. łożyska i przekładni

23 Paź 2013 16:05 3192 6
  • Poziom 25  
    Witam
    Czy łożysko widoczne na zdjęciu poniżej trzeba jakoś konserwować? Do czego służy śrubka na górze?
    Wyciągarka - kilka pytań dot. łożyska i przekładni Wyciągarka - kilka pytań dot. łożyska i przekładni


    Czy w miejscu gwintowanego otworu nie powinno czegoś być? Takich otworów jest kilka na kole, każdy pusty. Jest wyczuwalny lekki luz pomiędzy pierścieniem zębatym a kołem pasowym:
    Wyciągarka - kilka pytań dot. łożyska i przekładni


    Czy łożysko zaznaczone strzałką należy smarować osobno np. tawotem?
    Wyciągarka - kilka pytań dot. łożyska i przekładni


    Jaki stosować olej na wymianę w przekładni, jak często?
  • Moderator HydePark/Samochody
    1. Zamiast śruby powinna być kalemitka.
    2.
    hubiwit napisał:
    Jest wyczuwalny lekki luz pomiędzy pierścieniem zębatym a kołem pasowym:

    Luz może być spowodowany wyrobionym klinem na kole pasowym.

    3.Nie. Żadnego smaru. Jest smarowane olejem.

    4. Olej przekładniowy np. 80W90.
    hubiwit napisał:
    jak często?

    To już zależy od tego jakie obciążenie , i jak często pracuje
  • Poziom 25  
    Jeszcze mam pytanie dot. maksymalnego uciągu - przekładnia 1:50, silnik:
    Tamel SZJKe 16a
    380 V 1,2 A γ
    φ 0,7 IP44 PRACA S1 935
    PRĄD 3 50 ~

    Jaki może mieć maksymalny uciąg, jak to wyliczyć? średnica bębna z liną to ok. 15 cm
  • Moderator Elektrotechnika
    Ja w tych przekładniach zamiast oleju stosuje mieszaninę smaru i oleju (konsystencja gęstej śmietany).Dużo lepiej smaruje i nie ma problemu z uszczelnieniami. Luz ma być (nie wielki) bo inaczej by zacierało ślimacznicę. Otworzyć do łożysk jeśli są suche i głośno pracują wymienić na " 2RS lub ZZ" i nie będzie problemu z kalamitkami.
  • Poziom 22  
    Witam. Z danych silnika, które Kolega podał należało by przyjąć, że jest to silnik o mocy 0,4 kW i obrotach 935 obr./min. Przy zastosowaniu tego silnika do napędu przedstawionej przekładni można uzyskać siłę uciągu około 280 kG. jest to wartość bez uwzględniania strat. Sprawność całkowita tej przekładni będzie około 0,6 co by nam dało rzeczywistą siłę uciągu około 170 kG.
  • Poziom 13  
    Czesc. Jeżeli chodzi o łożyska do wkręć kalamitki i daj smaru. Do smarowania przekładni - jak widać koło i wałek jest mosiężny nalej oleju przekładniowego jak obudowa nie cieknie, jak cieknie to uszczelnij. Smar zmieszany z olejem po jakimś czasie, a zwłaszcza w zimie zrobi się gęsty i może oblepić się dookoła tak, że koło nie będzie smarowane i koniec. Oleju w zasadzie nie trzeba wymieniać, trzeba tylko dbać aby zawsze był.
  • Poziom 25  
    Dziękuje za pomoc.
    ZAMYKAM