Witam
Mam problem w moim scenicu z dmuchawą. To rocznik Scenic II 2004 1.6 benzyna/automat. Z nawiewu pojawił się szary dym, zapach - jakby się coś topiło po za tym dmuchawa przestała działać na 4 biegu... pomyślałem więc, że to termik. Od lat jeżdżę renówkami i wiem, że to nagminny problem, ale objawy termika są takie, że przeważnie dmuchawa działa tylko na 4-tym biegu, więc wymieniłem samą dmuchawę poza tym czasami dziwnie piszczała. Po wymianie żadnych zmian... tak więc na drugi ogień poszedł regulator i jego termik.... i również bez zmian. Przypadkowo poruszałem kostką zasilającą regulator która jest wpięta do niego bezpośrednio i nagle czwarty bieg ruszył, ale szary dym nadal wydobywał się z nawiewu po dłuższej pracy dmuchawy na 4 biegu...
Zauważyłem, że kable zasilające biegnące do kostki na 4 biegu są strasznie gorące a kostka na jednym połączeniu stopiona... Tak, że to kostka była przyczyną tego dymu i niedziałającego 4 biegu....
Jednak problem tkwi w tym, że nie wiem co powoduje to nadmierne nagrzewanie się przewodów i topienie kostki... boję się, że pewnego dnia auto po prostu spłonie
Proszę powiedzcie mi co może być tego przyczyną ? Wcześniejsza dmuchawa bardzo często piszczała jakby się zacierała czy coś o czym wspominałem wcześniej (to nie były liście które często powodują podobny świst)... czy to mogło być przyczyną nadmiernego obciążenia i nagrzewania się przewodów zasilających ? Chciałbym być pewny, że po wymianie dmuchawy i zamontowaniu nowej kostki wszystko będzie ok.... Po wymianie dmuchawy i termika po około minucie z nawiewy nadal wydobywa się podobny zapach a kable nadal są gorące, tak więc proces topienia nie ustał...
Z góry dzięki wielkie za pomoc....
Mam problem w moim scenicu z dmuchawą. To rocznik Scenic II 2004 1.6 benzyna/automat. Z nawiewu pojawił się szary dym, zapach - jakby się coś topiło po za tym dmuchawa przestała działać na 4 biegu... pomyślałem więc, że to termik. Od lat jeżdżę renówkami i wiem, że to nagminny problem, ale objawy termika są takie, że przeważnie dmuchawa działa tylko na 4-tym biegu, więc wymieniłem samą dmuchawę poza tym czasami dziwnie piszczała. Po wymianie żadnych zmian... tak więc na drugi ogień poszedł regulator i jego termik.... i również bez zmian. Przypadkowo poruszałem kostką zasilającą regulator która jest wpięta do niego bezpośrednio i nagle czwarty bieg ruszył, ale szary dym nadal wydobywał się z nawiewu po dłuższej pracy dmuchawy na 4 biegu...
Zauważyłem, że kable zasilające biegnące do kostki na 4 biegu są strasznie gorące a kostka na jednym połączeniu stopiona... Tak, że to kostka była przyczyną tego dymu i niedziałającego 4 biegu....
Jednak problem tkwi w tym, że nie wiem co powoduje to nadmierne nagrzewanie się przewodów i topienie kostki... boję się, że pewnego dnia auto po prostu spłonie

Proszę powiedzcie mi co może być tego przyczyną ? Wcześniejsza dmuchawa bardzo często piszczała jakby się zacierała czy coś o czym wspominałem wcześniej (to nie były liście które często powodują podobny świst)... czy to mogło być przyczyną nadmiernego obciążenia i nagrzewania się przewodów zasilających ? Chciałbym być pewny, że po wymianie dmuchawy i zamontowaniu nowej kostki wszystko będzie ok.... Po wymianie dmuchawy i termika po około minucie z nawiewy nadal wydobywa się podobny zapach a kable nadal są gorące, tak więc proces topienia nie ustał...
Z góry dzięki wielkie za pomoc....