Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Naczepa Krone - ABS naczepa Krone 2007r

23 Paź 2013 22:57 6642 9
  • Poziom 13  
    Witam,
    koledzy mam problem z ABS naczepy krone 2007r z układem Wabco.
    cały czas daf 105tka wyświetla mi awarie układu ABS przyczepy.
    Główny zawór pod naczepa wydaje charakterystyczne dźwięki po przekręceniu kluczyka w stacyjce.
    Założyłem nowy przewód spiralny - bez rezultatów
    oba zasilania wychodzą z ciągnika, stały + po stacyjce.
    Zmierzyłem oba czujniki omomierzem i jeden w ogóle nie pokazywał żadnej oporności, został wymieniony na nowy, myślałem ze trafiłem w 10tke jednak bez rezultatów.
    Oba przewody od czujników prześwietlone do zaworu i wszystko OK.
    koledzy czy ktoś może mi powiedzieć czy czujniki zostały wpięte w odpowiednie miejsce (patrz foto).
    mam podejrzenia ze ktoś mógł grzebać i zamienić je miejscami.

    Co mogę jeszcze sprawdzić zanim podepnę naczepę pod tester ?
    czy lekko skorodowane tarczki mogą dać taki objaw??? dodam iż cały skład stał nieużywany prawie rok.

    Naczepa Krone - ABS naczepa Krone 2007r
  • Pomocny post
    Poziom 40  
    szy18 napisał:
    czy lekko skorodowane tarczki mogą dać taki objaw???


    Mogą dać. Odległości od czujników do tarczek dobre?
    Ja zawsze ustawiam tak , żeby czujnik nie tarł o tarczkę a napięcie wyjściowe było ok. 1V przy energicznym zakręceniu kołem ( na podnośniku oczywiście). Oczywiście prądu przemiennego.
  • Pomocny post
    Specjalista - układy wtrysku Diesel
    Należy sprawdzić komputerem diagnostycznym czujniki ciśnienia, test bicia tarczy czujników ABS, a także komunikację CAN. Wydatek rzędu 150,- pozwoli zaoszczędzić kupę czasu i niepotrzebnych wydatków.
  • Poziom 11  
    Sprawdź,czy masz odpowiedni przewód łączący pomiędzy ciągnikiem a naczepą.5 lub 7 pinów.Po roczniku mniemam,że powinien być 7 pinowy.
  • Poziom 13  
    Przewód jest 7 pinowy. Wymieniony na nowy - bez efektu.
    tester diagnostyczny będę miał dostępny dopiero na sobotę 2 listopada.
    do tego czasu próbuje coś sam ogarnąć ....
    wszelkie wskazówki mile widziane.
  • Specjalista - układy wtrysku Diesel
    Ostatnio miałem 2 przyczepy i to 1 dnia po wymianie czujników, co prawda w VCS2, ale w obydwu przypadkach "mechanik" wciskając czujnik tak że uderzenie w tarczkę było na tyle duże że powodowało odkształcenie kilku ząbków (niewidoczne nawet kręcąc kołem) i ABS nie czytał prawidłowo tego czujnika.
    Mogę zdradzić tylko że poziom napięcia minimalnego do maksymalnego nie może różnić się więcej jak 2 razy. (np. minimalne 600mV to maksymalne 1200mV przy jednostajnym kręceniu kołem w granicy 4-5 km/h)
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Poczekaj na diagnostykę bo się narobisz, na kombinujesz a usterką może być całkiem co innego ..... niż to gdzie ty próbujesz trafić.
  • Poziom 40  
    Np. 2V napięcia przemiennego.