Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Sagemcom fast 2704 - Jakie są symptomy uszkodzonego routera?

SmartBug 24 Oct 2013 04:00 2295 6
Telkom Telmor
  • #1
    SmartBug
    Level 18  
    Witajcie,
    Posiadam neostrade w opcji 10 Mbitów technologia w jakiej jest to wykonane to ADSL2+. Chciałem was zapytać jakie są symptomy uszkodzonych modemów? Posiadam urządzenie Sagem-a Fast 2704, od kilku tygodni borykam się z problemem zmniejszenia przepustowości łącza oraz zwiększeniem pingu (ping się zwiększa do takich wartości jakbym coś ściągał lecz nic nie ściągam czyli 250ms).

    Zastanawia mnie następująca rzecz, gdy wykonam komende "tracert wp.pl" tak dla przykładu wynik jest następujący:
    Quote:
    C:\Users\b4b>tracert wp.pl

    Tracing route to wp.pl [212.77.100.101]
    over a maximum of 30 hops:

    1 12 ms 11 ms 13 ms modem.home [192.168.1.1]
    2 38 ms 38 ms 38 ms lodz-ru2.neo.tpnet.pl [213.25.2.133]
    3 34 ms 35 ms 46 ms lodz-r2.tpnet.pl [213.25.5.81]
    4 44 ms 44 ms 45 ms gda-r1.tpnet.pl [194.204.175.90]
    5 48 ms 47 ms 45 ms z-wp-gda-ar1.tpnet.pl [213.76.0.166]
    6 48 ms 49 ms 43 ms rtr4.rtr-int-1.adm.wp-sa.pl [212.77.96.73]
    7 43 ms 39 ms 39 ms wp.pl [212.77.100.101]

    Trace complete.


    Proszę zwrócić uwagę na czas dostępu jaki mam do modemu (bramy domyślnej o IP 192.168.1.1) który jest dosłownie 30 cm od jednostki centralnej.
    Czy to jest normalne czy to może wskazywać na jakieś uszkodzenie mojego modemu?
    Jakby tego było mało ping na modem daje wynik:
    Quote:
    C:\Users\b4b>ping 192.168.1.1

    Pinging 192.168.1.1 with 32 bytes of data:
    Reply from 192.168.1.1: bytes=32 time<1ms TTL=64
    Reply from 192.168.1.1: bytes=32 time<1ms TTL=64
    Reply from 192.168.1.1: bytes=32 time<1ms TTL=64
    Reply from 192.168.1.1: bytes=32 time<1ms TTL=64

    Ping statistics for 192.168.1.1:
    Packets: Sent = 4, Received = 4, Lost = 0 (0% loss),
    Approximate round trip times in milli-seconds:
    Minimum = 0ms, Maximum = 0ms, Average = 0ms
  • Telkom Telmor
  • #2
    Nagus
    Level 27  
    Quote:
    Proszę zwrócić uwagę na czas dostępu jaki mam do modemu (bramy domyślnej o IP 192.168.1.1) który jest dosłownie 30 cm od jednostki centralnej.
    Czy to jest normalne czy to może wskazywać na jakieś uszkodzenie mojego modemu?


    To jest normalne.
    Każdy system mikroprocesorowy potrzebuje jakiegoś czasu na wykonanie kodu programu.
  • Telkom Telmor
  • #3
    SmartBug
    Level 18  
    To czemu w takim razie jak miałem jeszcze internet z kablówki to tracert na modemie pokazywał mi czas dostępu do modemu 1ms?
    Bo według twojej analogi to też powinno pokazywać 5-10ms
    A w tym wypadku i w modemie od orange to wraz ze zwiększeniem pingu na bramie domyślnej internet coraz bardziej się psuje aż trzeba w końcu resetować modem i tak w kółko macieju.
  • #4
    Nagus
    Level 27  
    Quote:
    To czemu w takim razie jak miałem jeszcze internet z kablówki to tracert na modemie pokazywał mi czas dostępu do modemu 1ms?


    Pewnie dlatego, że Sagem to nie Cisco, a DSL to nie kablówka...
    Na modemie od kablówki też mam poniżej 1 ms, ale na Liveboxie już 13. Widocznie programiści Broadcoma i/lub Sagem@home mają inne podejście.

    Jeżeli zamula ci modem, to postaraj się przyuważyć w jakich okolicznościach to się dzieje. Może to być jakiś problem z wyciekiem pamięci - ale to błąd w oprogramowaniu, a nie padający ruter.
  • #5
    SmartBug
    Level 18  
    Problem jest taki ze po włączeniu modemu od razu gdy wykonam w konsoli komende ping to jest tak mniej/wiecej w granicach przyzwoitosci czyli 30-35ms, ale już po jakiś 5-10 minutach (a nieraz po kilku godzinach) zaczyna się zwiększać stopniowo az dochodzi do 250ms a mi ledwo co strony sie wczytuja. A gdy zresetuje modem ping znów na chwilę jest dobry, by po chwili znów się zwiększyć i skutecznie uniemożliwić robotę. O jakimś youtubie moge sobie pomarzyć tak samo jak o zdalnej pracy...

    DSL jest podobno lepszy niż przez internet kablowy bo w kablowym internet jest po koncentryku i jeszcze jest telewizja na tym samym kabelku, a po linii telefonicznej jest tylko miedź.
    W tamtej kablówce miałem modem motoroli.

    Zdaje się że udało mi się naprawić to urządzenie :)
    To co pisałeś jest totalną nie prawdą. Tak wygląda prawidłowy tracert
    Quote:
    Tracing route to wp.pl [212.77.100.101]
    over a maximum of 30 hops:

    1 <1 ms <1 ms <1 ms modem.home [192.168.1.1]
    2 25 ms 25 ms 25 ms lodz-ru2.neo.tpnet.pl [213.25.2.133]
    3 24 ms 24 ms 25 ms lodz-r2.tpnet.pl [213.25.5.81]
    4 32 ms 31 ms 32 ms gda-r1.tpnet.pl [194.204.175.90]
    5 31 ms 31 ms 32 ms z-wp-gda-ar1.tpnet.pl [213.76.0.166]
    6 32 ms 32 ms 32 ms rtr4.rtr-int-2.adm.wp-sa.pl [212.77.96.77]
    7 31 ms 32 ms 33 ms wp.pl [212.77.100.101]


    Zauważ, że ping mam poniżej 1ms do routera i teraz internet działa mi bardzo dobrze. Myślę, że dużo pomógł program "DMT DSL-Modem Tool", a udało mi się znaleźć akurat wersje idealnie dopasowaną do Sagem-a 2704. :)
  • #6
    Nagus
    Level 27  
    Skoro udało ci się naprawić tego Sagema to pochwal się jak to zrobiłeś: przy pomocy której wersji DMT DSL-modem Tool i co takiego przestawiłeś że się poprawiło.
    Innym też się to przyda.

    Tak dla ciekawości: puść film z youtube i odpal tracerta.