Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

kupa złomu czyli FiatPunto 1.1 - Instalacja elektryczna niszczy pompki paliwa

25 Paź 2013 15:49 9837 47
  • #31 25 Paź 2013 15:49
    2278665
    Usunięty  
  • #32 25 Paź 2013 15:56
    brofran
    Poziom 36  

    middy1983 napisał:
    Skąd na przewodzie wzięło się 24-26V??????

    Coś ci nie kontaktuje ( słaby styk ) . Dla prądu stałego indukuje się wtedy wyższe napięcie i pali ci pompki. Do sprawdzenia ( pomiarów oporności ) wszystkie styki w obwodzie pompki.
    Może być też alternator , ale wtedy widać rozjaśnienie zapalonych reflektorów i światełek na desce rozdzielczej.

  • #33 25 Paź 2013 16:25
    kortyleski
    Poziom 40  

    Przy 26 V to raczej szybko ciemnieją światła niż się rozjaśnią :d
    Ale racja - jeżeli "smaży" się któryś styk to samoindukcja pompki może dawać takie efekty. Ale jak kilka postów wcześniej była mowa o diodzie gaszącej to była... mowa. Oscyloskopu na zasilaniu też pewno żadna z 11 pompek nie widziała

  • #34 25 Paź 2013 19:37
    LoLek85
    Poziom 28  

    Nie wiem jak masz wpięte odcięcie ale może takie napięcie się indukować z cewek elektrozaworów gazowych.

  • #35 25 Paź 2013 20:26
    Skubik
    Poziom 15  

    Daj ta diodę jak radziłem i sprawdzaj dalej. Przynajmniej pompka powinna ocaleć.

  • #36 26 Paź 2013 02:07
    tzok
    Moderator Samochody

    middy1983 napisał:
    na zasilaniu z centralki pojawiło się na krótko 24-26V!!! Te krótko trwało na zapalonym silniku i około 30sekund.
    O jakiej tu indukcji piszecie, jakie diody, w czym to ma pomóc. Szpilka z indukcji trwałaby kilka ms, a nie 30s... ewidentnie ma zwarte na stałe wzbudzenie w alternatorze.

  • #37 26 Paź 2013 07:14
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    tzok napisał:
    ewidentnie ma zwarte na stałe wzbudzenie w alternatorze.


    Tak czy inaczej alternator do wyjęcia i sprawdzenia.

  • #39 26 Paź 2013 10:31
    2278665
    Usunięty  
  • #42 26 Paź 2013 13:28
    LoLek85
    Poziom 28  

    Nie ma raczej opcji żeby przy uszkodzeniu regulatora napięcie sięgnęło takiej wartości...

  • #43 26 Paź 2013 13:38
    2278665
    Usunięty  
  • #44 26 Paź 2013 13:40
    LoLek85
    Poziom 28  

    Nie chce mi się szukać, ale czy Ty wcześniej nie pisałeś że podpinałeś już pompkę bezpośrednio do akumulatora??

  • #45 26 Paź 2013 20:06
    krzychu001
    Poziom 15  

    middy1983 napisał:
    Dziwna sprawa. Alternator ma 4 miesiące i praktycznie jest na gwarancji. Nie widzę by były problemy z ładowaniem. Mierniki podpiąłem wszędzie gdzie się dało no... właśnie prócz altka. Po testuję go dzisiaj i zobaczymy tyle że od 60minut auto chodzi na wolnych obrotach - mierniki podpięte i wszędzie +12 z groszami...


    A jak auto chodzi to nie powinno być 14v z groszami?

    Dodano po 2 [minuty]:

    Sprawdź masy od akumulatora do nadwozia.

  • #46 26 Paź 2013 20:19
    jdubowski
    Specjalista - urządzenia lampowe

    LoLek85 napisał:
    Nie ma raczej opcji żeby przy uszkodzeniu regulatora napięcie sięgnęło takiej wartości...


    Jest opcja, ale jednocześnie musiałoby dojść do uszkodzenia regulatora i przerwy połączenia z akumulatorem.

  • #47 26 Paź 2013 20:35
    2278665
    Usunięty  
  • #48 26 Paź 2013 20:49
    carrot
    Moderator Samochody

    Ten cały wątek zaczyna wyglądać jak sprawozdanie komisji Maciarewicza, kable z przekaźnikiem psują pompę, a w instalacji jest 26V, a świstak siedzi i zawija w sreberka

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME